Isuzu NL 85E: Ανασχεδιασμένο εξωτερικά και εσωτερικά, με μικρότερους υπερσύγχρονους 3λιτρους κινητήρες, που όπως αποδίδουν σαν 5λιτροι, και με ενσωμάτωση στον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό στοιχείων άνεσης και ασφάλειας που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες, κάθε φορτηγό της σειράς N τοποθετείται με αξιώσεις σε όλο το φάσμα της αγοράς από τους 3,5 έως τους 8,0 τόνους.

Το NL 85E που δοκιμάζουμε είναι το μικρότερο φορτηγό της σειράς, με μεικτό στους 3,5 τόνους και τη στενή καμπίνα. Πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» φορτηγό πόλης για μεταφορικό έργο σε δύσκολο κυκλοφοριακό περιβάλλον όπου απαιτείται αποτελεσματικότητα, οικονομία και κυρίως ευελιξία. Για την τελευταία, φροντίζουν οι περιορισμένες διαστάσεις της καμπίνας και βέβαια ο πολύ μικρός κύκλος στροφής που εξασφαλίζει πρόσβαση για διανομή σε μέρη με δύσκολη ρυμοτομία.

Η υπάρχουσα αυτή αναβαθμισμένη γενιά, που ενσωμάτωσε και τους κινητήρες Euro 5, έχει αποκτήσει μια πιο έντονη σχεδιαστική ταυτότητα εξωτερικά, συνδυάζοντας ένα πιο φιλικό στο χρήστη περιβάλλον στο εσωτερικό της καμπίνας. Εκεί υιοθετήθηκε ένα πιο «εργοταξιακό» ύφος, με αυστηρές γραμμές σχεδίασης, σκληρά πλαστικά και γενικότερα με υλικά που δίνουν προτεραιότητα στην αντοχή και όχι στην αισθητική. Πάντως δεν θα λείψει κάτι από τον οδηγό καθώς υπάρχουν οι απαραίτητοι χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων και αρκετά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και ηχοσύστημα.

«Σύμμαχοι» στον καθημερινό αγώνα του οδηγού αποτελούν η εξαιρετική ορατότητα από το μεγάλο παρμπρίζ αλλά και η καλή εργονομία, με τους διακόπτες των λειτουργιών και τον επιλογέα ταχυτήτων να βρίσκονται εκεί που πραγματικά πρέπει. Την καλή ορατότητα ενισχύουν και οι ιδιαίτερα λεπτές εμπρόσθιες κολώνες που είναι ένα από τα τρία βασικά χαρακτηριστικά της εξωτερικής φυσιογνωμίας του NL 85. Τα άλλα δύο είναι τα τεράστια τετράγωνα φωτιστικά σώματα (πολυκατοπτρικοί φακοί αλογόνου) και η επίσης μεγάλη μάσκα με τις οριζόντιες γρίλιες.

Αυτή η εντυπωσιακή σε όψη καμπίνα διαθέτει τη δυνατότητα μηχανικής ανάκλισης με αμορτισέρ, κίνηση που αποκαλύπτει τον κινητήρα και δίνει τη δυνατότητα εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης.

HIGHLIGHT Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Είναι κοινό μυστικό πως ένας από τους λόγους που εκατομμύρια καταναλωτές σε Ιαπωνία, Η.Π.Α. και Αυστραλία εμπιστεύονται τα φορτηγά Isuzu είναι οι κινητήρες. Η ιαπωνική φίρμα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πετρελαιοκινητήρων στον κόσμο και αυτό είναι κάτι που το «εισπράττει» ο χρήστης στην πράξη. Σύγχρονη τεχνολογία άμεσου ψεκασμού με υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας (VGS), σε ένα μηχανικό σύνολο που πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 5 (και προαιρετικά EEV) επιτυγχάνοντας το μικρότερο δυνατό λειτουργικό κόστος και ταυτόχρονα τη μέγιστη απόδοση.

Επιπλέον, κάτι πολύ σημαντικό για αυτή την κατηγορία φορτηγών -όπου ο οδηγός πραγματοποιεί ίσως πολλές στάσεις μεταξύ των πολλών καθημερινών χιλιομέτρων που διανύει σε αστικό περιβάλλον- είναι πως χάρη στην τεχνολογία EGR δεν απαιτείται η χρήση του πρόσθετου AdBlue στο καύσιμο.

Τα 375 Nm της ροπής του 3λιτρου πετρελαιοκινητήρα είναι ίσως περισσότερο από αρκετά για το χαρακτήρα και τη χρήση του φορτηγού, ακόμα και όταν μιλάμε για την περίπτωση πλήρους φορτίου. Και μιας και μιλάμε για φορτίο, τα 1.605 κιλά του ωφέλιμου κρίνονται αν μη τι άλλο ως μια εξαιρετική επίδοση δεδομένου πως το μεικτό δεν ξεπερνά τους 3,5 τόνους.

Όλα τα παραπάνω στο δρόμο «μεταφράζονται» σε εντυπωσιακές ρεπρίζ και επαρκή δύναμη σε όλη την ωφέλιμη περιοχή περιστροφής του κινητήρα. Ταυτόχρονα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα αξιόπιστο σύστημα πέδησης με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, ABS με σύστημα υποβοήθησης καθώς και ένα σύστημα ASR για την αποφυγή της ολίσθησης σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Φυσικά δεν λείπει το κλασικό κλαπέτο που επιβραδύνει το όχημα «κόβοντας» τη ροή των καυσαερίων, μειώνοντας έτσι τη φθορά στα τακάκια.

Σημαντική λεπτομέρεια εδώ είναι πως στον βασικό εξοπλισμό του NL συμπεριλαμβάνεται και ένα σύστημα ρύθμισης της πίεσης πέδησης (LSPV) –για όσους ξέρουν, το συναντάμε και σε πολλά Pick up οχήματα- το οποίο αντιλαμβάνεται το φορτίο και ρυθμίζει ανάλογα την πέδηση. Αυτό πολύ απλά σημαίνει πως ο οδηγός εφαρμόζει πάντα την ίδια δύναμη στο πεντάλ του φρένου, έχοντας τα ίδια αποτελέσματα επιβράδυνσης και ανεξάρτητα εάν το όχημα είναι φορτωμένο ή όχι. Εννοείται πως όσο πιο φορτωμένο είναι το Isuzu τόσο πιο ωραία «πατάει» και κινείται και σε αυτό βοηθούν πολύ και οι διπλοί τροχοί στον πίσω άξονα με ελαστικά της Continental.

Παρά το μικρό ρεζερβουάρ των 75 λίτρων, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία, χάρη στην επίπεδη καμπύλη ροπής του κινητήρα και συνεπώς της μειωμένης ανάγκης συχνών αλλαγών ταχυτήτων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: DOHC 4JJ1-X – 4c /16V, Κυβισμός (κ.εκ.): 2.999, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/2.800, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 375/1.600–2.800,  Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.):  95,4 x 104,9, Εκπομπές καυσαερίων: Euro 5 (EGR)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων τύπου MYY5T με 5+1 σχέσεις. Αυτορυθμιζόμενος συμπλέκτης μονού δίσκου και όπισθεν σύστημα συγχρονιζέ. Τελική σχέση μετάδοσης 4.100:1

ΣΑΣΙ – ΚΑΜΠΙΝΑ: Πλαίσιο κλασικής μορφής τύπου σκάλας, πάχους 45 χιλ., από δύο διαμήκεις δοκούς με 7 εγκάρσιους συνδέσμους. Ανακλινόμενη -σε γωνία 45ο– προς τα εμπρός καμπίνα, με τη βοήθεια υδραυλικών αμορτισέρ. Πλήρης αντιδιαβρωτική προστασία με τη μέθοδο της πλήρους βύθισης

ΑΞΟΝΕΣ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας τύπου Elliot-I. Ικανότητα φόρτισης έως 1.900 κιλά. Ημιελλειπτικά πολλαπλά ελάσματα, σντιστρεπτική δοκό, υδραυλικοί αποσβεστήρες κραδασμών διπλής ενέργειας. Πίσω: Κινητήριος άξονας πλήρους πλεύσεως, ικανότητα φόρτισης έως 2.200 κιλά. Ημιελλειπτικά πολλαπλά ελάσματα, σντιστρεπτική δοκό, υδραυλικοί αποσβεστήρες κραδασμών διπλής ενέργειας.

ΦΡΕΝΑ: Υδραυλικό σύστημα πέδησης διπλού κυκλώματος με υποβοήθηση servo κενού. Αυτορυθμιζόμενα, αεριζόμενα δισκόφρενα (χωρίς αμίαντο) σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS 4ης γενιάς, βοήθεια κατανεμητή EBD και σύστημα αντιολίσθησης ASR. Επιπλέον, φρένο εξάτμισης (κλαπέτο).

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ – ΣΕΡΒΙΣ: Γενική εγγύηση καλής λειτουργίας δύο ετών ή 100.000 χλμ. και 4 ετών για τη σκουριά και το χρώμα της καμπίνας. Τυποποιημένη συντήρηση και αλλαγή λιπαντικών κάθε 10.000 χλμ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 4,725 μ. Πλάτος 1,770 μ. Ύψος 2,195 μ. Μεταξόνιο 2,480 μ. Πρόβολος εμπρός 1,000 μ. Πρόβολος πίσω 1,145 μ. Μήκος σασί φόρτωσης 3,400 μ.Διάμετρος κύκλου στροφής 9,6 μ. Μεικτό Βάρος 3.500 κιλά Απόβαρο 1.895 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 1.605 κιλά Ελαστικά (διπλά πίσω) 195/75 R16C Ρεζερβουάρ 75 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,