«Γερμανικό ωρομίσθιο»: Την αλληλεγγύη και την αποφασιστικότητα τους απέναντι στον γερμανικό νόμο που αφανίζει το μεταφορικό τους έργο μαθαίνουμε πως εκδηλώνουν μεταφορείς από 12 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα μέσω της ΟΦΑΕ. Την ίδια στιγμή στη χώρα μας χάνεται έργο από αλβανικά, τούρκικα και βουλγάρικα φορτηγά. Η Ομοσπονδία έχει να προτείνει κάποια ουσιαστική λύση για να προστατέψει τα ελληνικά συμφέροντα;

Το κατώτατο γερμανικό ωρομίσθιο των 8,5 ευρώ / ώρα για κάθε οδηγό ξένου φορτηγού ή λεωφορείου που θα εκτελέσει μεταφορά εντός της Γερμανίας (όχι για τα οχήματα που διασχίζουν τράνζιτ τη χώρα), που τέθηκε ήδη σε εφαρμογή, φαίνεται πως διχάζει τους μεταφορείς στην Ευρώπη. Οι Γερμανοί δέχονται πυρά από τις περισσότερες νοτιοανατολικές χώρες της Ευρώπης, ωστόσο εάν το μέτρο κριθεί πως ευσταθεί νομικά και άλλες χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία μάλλον θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.

Η επίσημη ελληνική θέση εκφράστηκε μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε η ΟΦΑΕ, που μας πληροφορεί πως όχι μόνο είναι αντίθετη στο μέτρο των Γερμανών αλλά θα κρατά και το… λάβαρο της επανάστασης στο μέτωπο των χωρών που συνασπίζονται προκειμένου να αγωνιστούν για την αναστολή του μέτρου.

Ταπεινή μας άποψη είναι πως ο εκφραστής των επίσημων ελληνικών θέσεων βιάστηκε να διαλέξει «στρατόπεδο». Βιάστηκε να… κατακεραυνώσει τους Γερμανούς οι οποίοι προσπαθούν να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα που το έχουμε και εμείς, εδώ στην Ελλάδα. Ότι είναι για τους Γερμανούς τα πολωνικά, τσέχικα και σλοβάκικα φορτηγά, είναι για εμάς τα αλβανικά, τούρκικα και βουλγάρικα. Μάλιστα, επικαλούμαστε και το ίδιο -ορθό- επιχείρημα. Οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι το 40% του μεταφορικού έργου εντός της Γερμανίας εκτελείται από αλλοδαπά φορτηγά. Αντίστοιχα η ΟΦΑΕ σε πρόσφατη ανακοίνωσή της έλεγε ότι «η ελληνική αγορά κυριαρχείται πλέον σε ποσοστό άνω του 60% από φορτηγά ξένων συμφερόντων, που δεν τηρούν τους κανόνες και που κάνουν πλιάτσικο στην ελληνική αγορά και οικονομία». Η μοναδική διαφορά μεταξύ των δύο καταστάσεων είναι ότι στη Γερμανία υπάρχουν νόμοι που τηρούνται ευλαβικά ενώ στη χώρα μας η εκάστοτε κυβέρνηση δεν έχει τη βούληση να βάλει μια τάξη, και σε αυτό έχει απόλυτο δίκιο να φωνάζει η ΟΦΑΕ.

Το πρόβλημα είναι σύνθετο και σίγουρα δεν λύνεται με αφορισμούς. Καλύτερο είναι λοιπόν η ΟΦΑΕ να πιέσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έτσι ώστε συνολικά η ελληνική πλευρά να εκπονήσει ένα σχέδιο δράσης αντιμετώπισης του φαινομένου, για την υπεράσπιση των ελληνικών συμφερόντων αλλά και χωρίς να φέρει σε δύσκολη θέση τους Έλληνες διεθνομεταφορείς.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,