Φορτηγά & Τεχνολογίες Scania: Με 17 φορτηγά που αντιπροσωπεύουν μεγάλο μέρος της πληθωρικής γκάμας βαρέων της οχημάτων, η Scania πραγματοποίησε… απόβαση στη χώρα των Βίκινγκς προκειμένου να επικοινωνήσει όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στη γραμμή μετάδοσης και στα ηλεκτρονικά.

 

Στο παγωμένο Trysil της Νορβηγίας, ένα χειμερινό θέρετρο για τους λάτρεις του σκι, 160 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του αεροδρομίου του Gardermoen, η Scania έστησε το απόλυτο σκηνικό δοκιμαστικής οδήγησης των φορτηγών της. Η τεράστια από πλευράς οργάνωσης εκδήλωση διήρκησε πέντε εβδομάδες, κατά τη διάρκεια των οποίων μέλη του δικτύου, πελάτες και δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο είχαν την ευκαιρία να «ζήσουν» από κοντά τα φορτηγά Scania κάτω από τις πλέον σκληρές χειμερινές συνθήκες. Στη διάθεση όσων φιλοξενήθηκαν στο θέρετρο τέθηκε μια ευρεία γκάμα φορτηγών, που καλύπτει όλα τα είδη μεταφορικού έργου όσον αφορά τον τρόπο και την απόσταση. Συνολικά 17 φορτηγά, μεταξύ των οποίων τράκτορες μεγάλων αποστάσεων, εκτός δρόμου οχήματα ειδικών αποστολών, φορτηγά διανομών και ανατρεπόμενα έδειξαν τις δυνατότητές τους ενώ παρουσιάστηκαν όλες οι τελευταίες τεχνολογίες του κατασκευαστή όσον αφορά την υποστήριξη του μεταφορέα στο έργο του, όπως είναι η εκπαίδευση των οδηγών, το νέο «έξυπνο» ρολόι της Scania, το ασύρματο ταμπλό και διάφορες άλλες υπηρεσίες.

 

G 370 6×6: Πολύ σκληρό για να κολλήσει

Ένα φορτηγό της σειράς G με κίνηση σε όλους τους τροχούς που απευθύνεται σε όσους εκτελούν μεταφορικό έργο σε δύσκολες επιφάνειες και ανώμαλα εδάφη, όπως είναι οι εταιρείες ενέργειας που δραστηριοποιούνται σε απομακρυσμένες περιοχές μεταφέροντας εξοπλισμό και ανταλλακτικά. Κάτω από την κλασική καμπίνα ύπνου «ζει» ένας 13λιτρος κινητήρας προδιαγραφών Euro 6, με απόδοση 370 ίππους και 1.900 Nm ροπής. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο GA67R της Allison. Ένα ισχυρό δίδυμο αξόνων στο πίσω μέρος διαθέτει ικανότητα φόρτισης 26 τόνων.

P 480 4×4: Mission Impossible

4κίνητο φορτηγό της σειράς P σε διαμόρφωση πυροσβεστικού/διασωστικού οχήματος, ειδικών αποστολών. Φέρει 13λιτρο, 6κύλινδρο κινητήρα ισχύος 480 ίππων και πάλι σε συνδυασμό με κιβώτιο Allison. Η καμπίνα CP 28 διαθέτει χώρους και 2+3 επιβάτες, σε δύο σειρές καθισμάτων. Η υπερκατασκευή πυρόσβεσης είναι της Rosenbauer και διαθέτει δεξαμενή νερού χωρητικότητας 2.850 λίτρων. Το συγκεκριμένο φορτηγό έχει μεγάλο μερίδιο αγοράς στη Νορβηγία.

P 360 4×2: Διανομές παντός καιρού

Επίσης ένα φορτηγό διανομών, με 5κυλινδρο κινητήρα πετρελαίου, χωρητικότητας 9 λίτρων και απόδοσης ισχύος 360 ίππων, που συνδυάζεται στη γραμμή κίνησης με αυτοματοποιημένο 8άρι κιβώτιο της Scania με Opticruise. Ευρύχωρη καμπίνα Highline με κουκέτα, πνευματική ανάρτηση, εμπρόσθιο άξονα με ικανότητα φόρτισης 9 τόνων και σύστημα On-Spot εργοστασιακής τοποθέτησης που με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιεί αυτόματα μια λειτουργία που αντικαθιστά τη χρήση αλυσίδων χιονιού.

R 520 6×4: Εργασίες ξυλείας

Όσοι ταξιδεύουν σε δρόμους που περιβάλλονται από δασικά ανάγλυφα, κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες χρειάζονται ένα αξιόπιστο φορτηγό υψηλών προδιαγραφών. Όπως αυτό το «καθαρόαιμο» φορτηγό ξυλείας της σειράς R, με τον θρυλικό V8 κινητήρα των 16,4 λίτρων, απόδοσης 520 ίππων και -φυσικά- προδιαγραφών ρύπων Euro 6. Ο ελκυστήρας διαθέτει παραβολική ανάρτηση στον εμπρόσθιο άξονα και αερανάρτηση στον πίσω. Αντίστοιχα το μικτό βάρος είναι στους 9 τόνους εμπρός και στους 21 στο δίδυμο αξόνων πίσω. Ο κινητήρας αλλά και τα ισχυρά φρένα με τα μεγάλα δισκόφρενα καλούνται να αντεπεξέλθουν σε τονάζ που ξεπερνά πολλές φορές τους 60 τόνους. Ο επιβραδυντής των 4.100 Nm (!) αποδεικνύει τη χρησιμότητά του στις απότομες πλαγιές κοντά στο Τρισίλ. Η υπερκατασκευή είναι της ALUCAR, υπάρχει γερανός ενώ το μήκος έχει προσαρμοστεί σύμφωνα με τη σουηδική νομοθεσία.

P 340 4×2: Εναλλακτικές διανομές

Στη σύγχρονη σειρά φορτηγών P θα βρούμε κινητήρες που κάνουν χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Παράδειγμα, αυτό το 340 με μεικτό βάρος 19 τόνων και με κινητήρα αερίου, που πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 και διαθέτει την υψηλότερη ροπή στην κατηγορία του (1.600 Nm από τις 1.100 σ.α.λ.). Το εν λόγω φορτηγό διανομών διαθέτει αερανάρτηση, δισκόφρενα και ένα αυτόματο κιβώτιο Allison. Η υπερκατασκευή ψυγείου από τη SKAP εξασφαλίζει πολλές ζώνες θερμοκρασίας κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να παραδώσει κρύα αλλά και κατεψυγμένα προϊόντα ταυτόχρονα. Εντυπωσιακό είναι επίσης πως το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ως ψυκτικό μέσο αναγεννημένο CO2.

R 730 6×4: 25μετρο & 60 τόνοι

Είναι το κορυφαίο φορτηγό της σειράς R, ένας τράκτορας βγαλμένος από το εργοστάσιο της Scania με κορυφαίες προδιαγραφές στη γραμμή κίνησης. Εδώ ο V8 των 16,4 λίτρων αποδίδει 730 ίππους και 3.500 Nm ροπής. Η δύναμη μεταδίδεται μέσω ενός 12τάχυτου κιβωτίου σε συνδυασμό με Opticruise. Στη συγκεκριμένη χρήση βλέπουμε το R 730 σε συνδυασμένο όχημα 25,25 μέτρων, με ρυμουλκούμενο της Schmitz. Το συνολικό μεικτό βάρος ανέρχεται στους 60 τόνους.

P 93 4×4: Πιστός στρατιώτης

Τα δύο φορτηγά σειράς P του 1992 μας γυρίζουν πίσω στο χρόνο, όταν δεν υπήρχαν προδιαγραφές ρύπων «Euro», ούτε φίλτρα σωματιδίων, ούτε AdBlue. Αποτέλεσαν μέρος μιας μεγάλης παραγγελίας του νορβηγικού στρατού τη δεκαετία του΄80, με μια πολύ ισχυρή καμπίνα CP13 που σχεδιάστηκε ειδικά για στρατιωτική χρήση, τραπεζοειδή ανάρτηση, ταμπούρα στα φρένα και μεταξόνιο 4.000 χιλ. για ακόμα μεγαλύτερες ικανότητες σε εκτός δρόμου τερέν.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , ,