Renault_58379_global_en

Τεχνολογίες Renault: Στο πλαίσιο του παρουσίασης του σχεδίου «Innovations@Renault» που διοργανώθηκε πρόσφατα στο Παρίσι, η Renault παρουσίασε ορισμένες ενδιαφέρουσες τεχνολογικές καινοτομίες που στόχο έχουν την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης των οχημάτων της μέσα από μια διαφορετική προσέγγιση της κινητικότητας.

 

21-2011-hyundai-sonata-hybrid-reviewΜεταξύ των όσων αποκάλυψε η γαλλική φίρμα είναι η εξέλιξη ενός μικρότερου και πιο αποδοτικού ηλεκτροκινητήρα καθώς και ενός μοντέρνου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης ειδικά σχεδιασμένο για συνδυαστική χρήση LPG. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας θα μπορεί να κατασκευάζεται σε δικό της εργοστάσιο, είναι 10% μικρότερος σε διαστάσεις και αποδίδει 88 ίππους και 220 Nm ροπής. Ο βενζινοκινητήρας είναι τρικύλινδρος, βενζίνης-υγραερίου ο οποίος είναι κατά 25% πιο οικονομικός χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας και το Start/stop. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά των επαγγελματικών οχημάτων έχουν δύο πρωτότυπα που παρουσίασε η Renault με την κωδική ονομασία «HYDIVU» και «VELUD). Ας τα δούμε αναλυτικά:

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «HYDIVU»

Στόχος της έρευνας που βασίζεται στο πρωτότυπο «HYDIVU» (Hybrid Diesel for LCVs) είναι να επιτευχθεί σημαντική μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και συνεπώς μειωμένο κόστος χρήσης για τους ιδιοκτήτες τους.

Βασισμένο στο Renault Master, το εν λόγω πρωτότυπο όχημα εφοδιάζεται με τον κινητήρα Energy dCi 165 με διπλό turbo που συνδυάζεται στη γραμμή κίνησης με έναν ειδικό ηλεκτροκινητήρα 48V με απόδοση 10 – 12 kW (13,6 – 16,3 ίπποι). Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιπλέον ροπή, μειώνοντας τις απαιτήσεις από τον πετρελαιοκινητήρα κατά την επιτάχυνση του οχήματος. Παράλληλα, στη φάση της επιβράδυνσης, το ηλεκτρικό μοτέρ αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία 48V, την οποία και θα χρησιμοποιήσει εκ νέου στη συνέχεια.

Χάρη στο πρόγραμμα «Downspeeding», η γραμμή κίνησης κάνει χρήση μιας πιο αραιής κλιμάκωσης των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων, προκειμένου να μειώσει τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα ενώ, ανάλογα ρυθμισμένη είναι και η λειτουργία των δύο υπερτροφοδοτών (turbo) του πετρελαιοκινητήρα.

Με αυτόν τον τρόπο, ακόμη και από τις 1.000 σ.α.λ., η ροπή είναι υπεραρκετή για τις ανάγκες κίνησης του οχήματος ενώ έχει επιτευχθεί μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου κατά 10%.

Στο συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα η Renault θα συνεργαστεί με τις εταιρίες Continental, Valeo και LMS International με ουσιαστικό στόχο την ανάπτυξη νέων υβριδικών κινητήρων για τα μοντέλα Trafic και Master.

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «VELUD»

Σε αυτή την περίπτωση η Renault -σε συνεργασία με διάφορους ερευνητικούς φορείς- εξέλιξε ένα ηλεκτροκίνητο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα, βασισμένο στο Twizy. Πρόκειται για ένα λιλιπούτειο όχημα μεταφοράς που προορίζεται για χρήση στην τελευταία φάση της εφοδιαστικής αλυσίδας στις ενδοαστικές μεταφορές. Η διαφορετική προσέγγιση της ιδέας έγκειται στη χρήση μιας ειδικής πλατφόρμας με φορτίο, η οποία μπορεί να ρυμουλκηθεί από το Twizy. Με αυτόν τον τρόπο λύνονται προβλήματα πρόσβασης σε περιορισμένους χώρους, με τον «μικροσκοπικό» συρμό να προσφέρει ευκολία ελιγμών και στάθμευσης.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , ,