Διαστάσεις & Βάρη Φορτηγών: Έντονες και συνεχείς οι συζητήσεις για την επίτευξη συμφωνίας σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την τροποποίηση της οδηγίας 96/53/EC που αφορά τα βάρη και τις διαστάσεις των φορτηγών.

Η αναθεώρηση της νομοθεσίας που αφορά τα βάρη και τις διαστάσεις των επαγγελματικών οχημάτων είναι κάτι που απασχολεί έντονα αυτό το διάστημα την Ε.Ε. Επίσημες ενώσεις που εκπροσωπούν τους κατασκευαστές και τον κλάδο των οδικών μεταφορών όπως οι ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) και IRU (International Road Transport Union) καλούν τους νομοθέτες να λάβουν σοβαρά υπόψη την αποδοτικότητα της μεταφοράς σε σχέση με τα καύσιμα. Προκειμένου να επιτραπεί η αύξηση του μήκους του οχήματος, οι ενώσεις τονίζουν την ανάγκη να καταστεί δυνατή η ευρύτερη χρήση των τεχνολογιών εξοικονόμησης καυσίμου αντί οι προσπάθειες να στηρίζονται αποκλειστικά στη βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης.

Η επισήμανση αυτή θεωρείται κρίσιμη μετά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι οποιαδήποτε αύξηση του μήκους του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της καμπίνας θα πρέπει να συνοδεύεται από βελτιώσεις στην αεροδυναμική, στην ασφάλεια και στην άνεση.

ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Ο εκπρόσωπος της IRU στην Ε.Ε. κ. Michael Nielsen τόνισε σχετικά: «Η τελική συμφωνία σχετικά με τα βάρη και τις διαστάσεις πρέπει να επιτρέπει στους οδικούς μεταφορείς να μειώσουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου, να βελτιώσουν την αποδοτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια με όσο το δυνατό λιγότερους περιορισμούς. Καλώ τους νομοθέτες να καταλήξουν σε συμφωνία που θα διασφαλίζει τα οφέλη που όλοι επιθυμούμε να δούμε».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γενικός Γραμματέας του ACEA κ. Erik Jonnaert: «Υπάρχουν πολλοί πιο αποτελεσματικοί τρόποι μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των ρύπων από την εξ ολοκλήρου επανασχεδίαση της καμπίνας. Οι κατασκευαστές δεσμεύονται για τη συνέχιση της βελτίωσης της ασφάλειας του οχήματος. Για αυτό και οι τεχνολογίες που αποτρέπουν τα ατυχήματα είναι ο καλύτερος τρόπος να προχωρήσουμε. Μια ολιστική προσέγγιση του ζητήματος θα προσφέρει την καλύτερη δυνατή λύση».

Προκειμένου οι οδικές μεταφορές να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αποδοτική χρήση των πόρων και στην βιωσιμότητα του συστήματος μεταφορών πρέπει να υπάρχει πρόοδος σε καινοτομίες.

Το κύριο ζήτημα που απασχολεί όλες τις πλευρές είναι η ημερομηνία κατά την οποία πρέπει να εφαρμοστεί η νομοθεσία. Είναι ξεκάθαρο ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνείται να δεχθεί τη θέση του Συμβουλίου που προτείνει την εφαρμογή πέντε χρόνια μετά τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών και τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο. Πρόκειται για μια θέση που -όπως υποστηρίζει ο ACEA- αντικατοπτρίζει την οικονομική πραγματικότητα του κλάδου. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η έλλειψη συμφωνίας αφενός καθυστερεί τις βελτιώσεις που επιδιώκουν να κάνουν στα φορτηγά τους και αφετέρου επιφέρουν προβλήματα ανταγωνιστικότητας.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,