MAN TGX D38 33.520 6x4

Νέοι κινητήρες MAN D38: Τους κινητήρες Euro 6 με τους οποίους θα κινείται στο εξής η ναυαρχίδα των φορτηγών της, το TGX, λανσάρισε στο Ανόβερο η MAN. Το μέγιστο των 640 ίππων δεν λέει κάτι μπροστά σε μια σειρά καινοτομιών που υιοθετούνται και αναμένεται να… απογειώσουν το φορτηγό σε απόδοση και οικονομία.

 

Η νέα σειρά κινητήρων Euro 6 D3876 με την οποία η MAN εφοδιάζει το φορτηγό TGX έρχεται να φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία, όχι με βαρύγδουπα νούμερα ιπποδύναμης αλλά με τεχνολογία αιχμής που εστιάζει στην απόδοση και την οικονομία. Πρόκειται για 6κύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 15,2 λίτρων με απόδοση 520, 560 και 640 ίππων και ροπή στα 2.500, 2700 και 3.000 Nm αντίστοιχα.

Αρχιτεκτονικά, ο νέος D38 σχεδιάστηκε «στα χνάρια» των κινητήρων D20/D26 που απέδειξαν όλα αυτά τα χρόνια την αξιοπιστία τους, ωστόσο φέρει και καινοτομίες που τον καθιστούν πιο αποδοτικό και οικονομικό σε καύσιμο. Για παράδειγμα ο D38 Euro 6 με τους 560 ίππους καταναλώνει 3% λιγότερο καύσιμο και διαθέτει 200 Nm επιπλέον ροπής σε σχέση με τον Euro 5 που αντικαθιστά. Η ίδια σύγκριση αποκαλύπτει πως ο νέος κινητήρας είναι ελαφρύτερος κατά 160 κιλά και ένας από τους ελαφρύτερους στην κατηγορία του.

Οι προδιαγραφές ρύπων Euro 6 καλύπτονται από τη συνδυαστική χρήση των συστημάτων EGR (Exhaust Gas Recirculation) και SCR (Selective Catalytic Reduction). Χάρη στον ενδελεχή σχεδιασμό της επεξεργασίας των ρύπων ο κατασκευαστής έχει πετύχει μεταξύ άλλων μείωση της κατανάλωσης του AdBlue κατά 60% σε σχέση με τους κινητήρες προδιαγραφών Euro 5.

G_EngineD38 CommonrailΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

Χάρη στην υπερσυμπίεση δύο σταδίων η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη μόλις από τις 930 σ.α.λ. ενώ η ροπή είναι ιδανική για κάθε αναλογία αξόνων. Χρησιμοποιούνται δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους που συνδέονται σε σειρά. Ο μικρότερος αλλά υψηλότερης πίεσης υπερσυμπιεστής δουλεύει στους χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα. Όσο οι ταχύτητες και τα βάρη ανεβαίνουν λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερη βοήθεια από τον δεύτερο υπερσυμπιεστή. Το κέρδος εδώ δεν είναι μόνο σε μεγάλη δύναμη από τις χαμηλές στροφές αλλά και λιγότερα «κατεβάσματα» ταχυτήτων καθώς οι μεγάλες σχέσεις στο κιβώτιο μπορούν να διατηρηθούν περισσότερο χρόνο.

Ένα τρίτης γενιάς σύστημα common rail χρησιμοποιείται στην κατασκευή αυτού του νέου κινητήρα. Ο ψεκασμός του καυσίμου στους κυλίνδρους γίνεται με ακρίβεια (με προ-ψεκασμό, κύριο ψεκασμό κ.α.), πολύ πιο αποδοτικά και με πιέσεις που φτάνουν τα 2.500 bar.

Καινοτομία που συναντάμε για πρώτη φορά σε πετρελαιοκινητήρα φορτηγού αποτελεί το σύστημα ψύξης. Η MAN σχεδίασε το σύστημα έτσι ώστε να ψύχει τον κινητήρα από πάνω προς τα κάτω δίνοντας προτεραιότητα στην περιοχή των κυλινδροκεφαλών. Άλλη καινοτομία που εμφανίζεται επίσης πρώτη φορά σε κινητήρα του είδους είναι το θολωτό σχήμα του δίσκου στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Σχήμα που προλαμβάνει πιθανές φθορές και παραμορφώσεις της βαλβίδας στην περιοχή που εδράζεται.

Τέλος, το επανασχεδιασμένο βαλβιδόφρενο είναι ιδανικό για χρήση στη βαριά μεταφορά, παράγοντας μια συνεχή δύναμη πέδησης 600 kW. Σε συνδυασμό με το intarder προσφέρουν μια συνολική δύναμη δευτερεύουσας πέδησης 750 kW.

MAN TGX D38 35.560 8x4Η ΝΕΑ ΓΚΑΜΑ TGX

Η γκάμα εκδόσεων TGX με τον νέο κινητήρα D38 είναι ευρεία, τόσο σε ότι αφορά τους τύπους καμπίνας (XL, XLX και XXL) όσο και τους τύπους πλαισίου και τους συνδυασμούς αξόνων. Τράκτορες, σασί 4×2 με έως και πλήρη αερανάρτηση, τριαξονικές εκδόσεις 6×2 και 6×4 με διπλό κινητήριο άξονα. Έτσι, διαμορφώνονται φορτηγά κατάλληλα για κάθε τύπο μεταφορικού έργου, διεθνούς μεταφοράς, μεταφοράς σε δύσκολα εδάφη και με πλήρες φορτίο 40-44 τόνων. Με τον κατάλληλο εξοπλισμό και κιβώτια overdrive, το TGX D38 μπορεί να αντεπεξέλθει σε έλξη φορτίων τύπου τρένου από 65, 90 έως και 350 τόνους (4αξονικό, 8×4/4)!

Ο κόμπακτ σχεδιασμός του συστήματος εξάτμισης επιτρέπει την καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου στο σασί αλλά και τη χρήση μεγάλων δεξαμενών καυσίμου έως 1.400 λίτρα.

TGX_18560_D38

ΝΕΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, τα νέα MAN TGX D38 μπορούν να εφοδιαστούν με το EfficientCruise, δηλαδή με ένα cruise control που συνδυάζεται με GPS και αντιδρά ανάλογα με το ανάγλυφο του εδάφους που κινείται το φορτηγό. Το σύστημα προσφέρει στον οδηγό τέσσερις επιλογές ρύθμισης ανάλογα την κυκλοφοριακή συμφόρηση και οικονομία μέχρι 6% σε καύσιμο.

Η ολοκαίνουργια γραμμή κίνησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το κιβώτιο MAN TipMatic 2 με τρεις νέες λειτουργίες που συμβάλλουν στην απόδοση του φορτηγού. Αυτές είναι:

  • «Speed Shifting»: μειώνει σημαντικά τα κενά στην παροχή δύναμης που εμφανίζονται κατά την εναλλαγή των σχέσεων, πραγματοποιώντας γρήγορη αλλαγή στις ταχύτητες 10η έως 12η.
  • «EfficientRoll»: Μεταφέρει τη λειτουργία του κιβωτίου στο «νεκρό» όποτε οι συνθήκες το επιτρέπουν, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο.
  • «Idle Speed Driving»: Επιτρέπει στο φορτηγό να ρολάρει από στάση όταν βρίσκεται σε ουρά οχημάτων, κατάσταση που συναντάται σε μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να αγγίζει το πεντάλ του γκαζιού και έτσι εξοικονομείται καύσιμο.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , , , , ,