Με μεγάλη επιτυχία, εξαιρετικά σημαντικές διεθνείς και εγχώριες συμμετοχές από επιχειρηματίες, αλλά και εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας, ολοκληρώθηκε το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, υπό τη διοργάνωση της EEL Β. Ελλάδος, στο MET Hotel.

Το Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL) αποτελεί την κορυφαία διοργάνωση του κλάδου και πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια στη Θεσσαλονίκη με την ευθύνη της EEL Βορείου Ελλάδος. Το Συνέδριο πραγματοποιείται σε μία χρονική στιγμή που η Ελληνική Πολιτεία έχει αναγνωρίσει την ανάπτυξη των Logistics ως κορυφαίο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ανόρθωση της χώρας και την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων. Αναγνωρίζοντας τον καταλυτικό ρόλο των βιώσιμων δικτύων εφοδιαστικών αλυσίδων στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου, αλλά και στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, το Συνέδριο είχε ως θέμα: “Sustainable Supply Chain Networks” ενώ οι κύριες θεματικές ενότητες περιλάμβαναν:

  • Ανάπτυξη Λιμένων ως Κόμβων Διεθνών Εφοδιαστικών Αλυσίδων
  • Θαλάσσιες και Intermodal Μεταφορές
  • Green Logistics και Διαχείριση Πράσινων Εφοδιαστικών Αλυσίδων
  • Βέλτιστες Πρακτικές και Σύγχρονες Προκλήσεις στη Διαχείριση Εφοδιαστικών Αλυσίδων
  • Logistics και Διεθνές Εμπόριο
  • Ενέργεια και Logistics
  • Εφοδιαστικές Αλυσίδες Τροφίμων
  • Καινοτομία και Τεχνολογία στα Logistics.

Δεκάδες επιχειρηματίες, στελέχη επιχειρήσεων και εκπρόσωποι θεσμικών φορέων, πανεπιστημιακοί, ερευνητές από διάφορα ινστιτούτα, φοιτητές και δημοσιογράφοι παρακολούθησαν τις εργασίες του συνεδρίου το οποίο επιχείρησε μέσα σε δύο ημέρες να καλύψει μεγάλο εύρος από τις θεματικές της εφοδιαστικής αλυσίδας και των μεταφορών.

ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ

Ο πρόεδρος της ΕΕL Βόρειας Ελλάδας, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου και πρόεδρος του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Ελευθέριος Ιακώβου τόνισε για μια ακόμα φορά ότι «το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει την τεχνογνωσία για να προσχωρήσει στην καλύτερη αξιοποίηση του λιμένα».

Στη  συνέντευξη Τύπου τόνισε ότι κατά τη διαδικασία επιλογής επενδυτή το ζητούμενο για την πόλη της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να είναι μόνο το χρηματικό ποσό έναντι του οποίου θα πωληθεί το 67% του λιμένα, αλλά το αν ο νέος αγοραστής  θα πετύχει αύξηση του μεταφορικού φορτίου που θα περνάει από το λιμάνι.

Επίσης, αν θα υπάρχει η δυνατότητα για τη δημιουργία μονάδων  ανα-συναρμολόγησης προϊόντων που θα προωθούνται σε αγορές της κεντρικής Ευρώπης και αν, τελικά, το λιμάνι της πόλης θα ενταχθεί μέσα σε μια παγκόσμια αλυσίδα αξίας.

«Αν οι Κινέζοι δημιουργήσουν Dragon Mart στο Θριάσιο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα καταλήξει μαρίνα…» είπε ο δήμαρχος Γ. Μπουτάρης,  εκφράζοντας παράλληλα την άρνησή του να περάσει το προς ιδιωτικοποίηση λιμάνι στα χέρια των Κινέζων με οποιονδήποτε τρόπο.

Από την πλευρά του ο ισχυρός άνδρας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης τάχθηκε (κι αυτός) υπέρ της παραχώρησης κι όχι της απευθείας πώλησης του λιμένα. Σχολίασε με νόημα ότι για τον ίδιο και την πόλη «είναι αυτονόητο ότι ο παραχωρησιούχος- επενδυτής, θα αναλάβει την υποχρέωση να υλοποιήσει το πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα του λιμένα». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Στ. Αγγελούδη, το ύψος των αναγκαίων επενδύσεων ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,