Μία από τις τάσεις που επικράτησαν στην φετινή έκθεση επαγγελματικών στο Ανόβερο ήταν η παρουσίαση φορτηγών αλλά και ελαφρότερων οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα ή τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. Ας δούμε τα σημαντικότερα από αυτά.

Fuso Canter E-Cell

To ηλεκτρικό Canter E-Cell όντας πλέον σε προχωρημένη φάση δοκιμών, και εξυπηρετώντας αρκετούς πελάτες σε κάποιες αγορές του κόσμου, αποτελεί μία πλατφόρμα συγκέντρωσης τεχνογνωσίας για τα ηλεκτρικά φορτηγά για ολόκληρο το γκρουπ της Daimler Trucks. Σε σχέση με το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην ίδια έκθεση πριν τέσσερα χρόνια, οι αλλαγές είναι πολύ σημαντικές και η λειτουργικότητά του είναι πλέον αποδεκτή σε επίπεδο πραγματικής εργασίας. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 150 ίππους με μέγιστη ροπή τα 650 Νm η οποία κάνει την εμφάνισή της ολόκληρη από την εκκίνηση. Οι μπαταρίες βρίσκονται στις δύο πλευρές του σασί, και μετά από μια πλήρη φόρτιση που διαρκεί έως και 7 ώρες (υπάρχει και σύστημα για ταχεία φόρτιση σε μία ώρα!) είναι σε θέση να καλύψουν πάνω από 100 χιλιόμετρα σε αστική χρήση. Ήδη οκτώ από αυτά τα οχήματα έχουν παραδοθεί σε πελάτες στην Πορτογαλία και τα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά, καθώς όχι μόνο είναι οικονομικά αλλά και λόγω της απουσίας θορύβου μπορούν να χρησιμοποιηθούν οποιαδήποτε ώρα τις ημέρας για αστική διανομή, παρακάμπτοντας τους σχετικούς και αρκετά αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

MAN TGX Hybrid Concept

Με αφορμή την έκθεση η ΜΑΝ άδραξε την ευκαιρία να επιδείξει αρκετές από τις νέες τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν στα φορτηγά της τα επόμενα χρόνια. Χρησιμοποιώντας ως πλατφόρμα το TGX Hybrid Concept η ΜΑΝ δείχνει για πρώτη φορά ένα υβριδικό σύστημα το οποίο απευθύνεται στην κατηγορία των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Ο συνδυασμός κινητήρα diesel και ηλεκτροκινητήρα σ” αυτές τις συνθήκες (όπου τα φορτηγά κινούνται σταθερά με μία συγκεκριμένη ταχύτητα) είναι σαφώς πιο αποδοτικός σε ότι αφορά την μείωση των ρύπων και ιδίως του CO2. Παράλληλα, η γερμανική εταιρία έκανε γνωστό ότι από φέτος θα προσθέσει και εκδόσεις με φυσικό αέριο CNG σε κάποια φορτηγά της στην κατηγορία των διανομών, όπως έχει ήδη κάνει με τα λεωφορεία της. Στο περίπτερό της υπήρχε ένα ΤGM με CNG, το οποίο σύμφωνα με την εταιρία δεν είναι μόνο πιο οικονομικό, αλλά και σαφώς πιο ήσυχο (πάνω από 3 dBA), στοιχείο που του επιτρέπει να κινείται σε πόλεις που εφαρμόζουν αυστηρές νόρμες ηχορύπανσης.

G 340 4x2 Highline

Scania P 320 6×2 & G 340 4×2

Από το περίπτερο της σουηδικής εταιρίας δεν θα μπορούσαν να λείπουν φορτηγά με τα νέα καύσιμα. Υπήρχε προς επίδειξη ένα Scania P 320 6×2, για διανομές, το οποίο χρησιμοποιούσε ως καύσιμο το βιοντίζελ. Με πεντακύλινδρο κινητήρα 9λιτρο κινητήρα και 320 ίππους, και στάνταρ το Οpticruise των 8 σχέσεων μορεί να δεχθεί όποιο μίγμα καυσίμου επιθυμεί ο πελάτης. Στην περίπτωση της χρήσης 100% biodiesel η μείωση του CO2 ανέρχεται στο 66%!

Εν τω μεταξύ το G 340 είναι ένας τράκτορας ο οποίος χρησιμοποιεί βιοαέριο, LNG ή CNG. Και εδώ ο 9λιτρος κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του, με απόδοση στους 340 ίππους, και 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Το εκθεσιακό μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με μία καμπίνα της σειράς Highline, με στόχο ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων, το οποίο όταν χρησιμοποιεί biogas καταφέρνει να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 95% σε σχέση με ένα κανονικό diesel μοντέλο. Στα θετικά της κατασκευής και η ήσυχη λειτουργία που εξασφαλίζει η χρήση αερίου ως καύσιμο.

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,