IAA 2014 / Ηλεκτρικά λεωφορεία: Ένας από τους βασικούς άξονες στους οποίους κινήθηκαν οι κατασκευαστές λεωφορείων παρουσιάζοντας τα προιόντα τους στην έκθεση επαγγελματικών του Ανόβερο ήταν η ηλεκτροκίνηση. Ξεχωρίσαμε τρεις περιπτώσεις αστικών λεωφορείων, από εταιρίες με μεγάλη εμπειρία στην εναλλακτική κίνηση και σας τα παρουσιάζουμε.

Solaris Urbino 18 Electric

Κορυφαία κατασκευάστρια εταιρία του χώρου, η Solarisλανσάρει το 18μετρο ηλεκτρικό Urbino. Η πολωνική φίρμα σχεδιάζει και προσθέτει το «ηλεκτρικό πακέτο κίνησης» ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη και τις ιδιαιτερότητες του μεταφορικού του έργου. Στον περίβολο της έκθεσης παρουσιάστηκε ένα ήδη έτοιμο ηλεκτρικό 18άρι Urbino, αγορασμένο ήδη από την γερμανική πόλη Braunschweig. Ήταν εφοδιασμένο με μπαταρίες των 90 kWh οι οποίες χάρη στην εξελιγμένη τεχνολογία τους είναι αρκετά μικρές σε μέγεθος επιτρέποντας την κατάργηση του τυπικού «πύργου» για τους κινητήρες των αστικών λεωφορείων (με σημαντικά κέρδη στην αύξηση των επιτρεπόμενων επιβατών). Στην «καρδιά» του συστήματος βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας της Βombardier ισχύος 240 kW, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει ένα σύστημα το οποίο μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες χωρίς καλώδια κάθε φορά που το λεωφορείο σταματάει σε κάποια στάση. Αυτό αυξάνει σημαντικά την αυτονομία καθιστώντας το λειτουργικό καθ” όλη την διάρκεια της ημέρας, χωρίς ανάγκη για φόρτιση εν στάσει. Eκτός από το συγκεκριμένο ηλεκτρικό Urbino, η εταιρία έχει σε πλήρη εξέλιξη ένα πλάνο ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών σε όλη την Γερμανία, με λεωφορεία Fuel Cells στο Αμβούργο, ηλεκτρικά γρήγορης επαναφόρτισης στο Βερολίνο, καθώς και σε άλλες πόλεις της Γερμανίας.

 VDL Citea SLF-120 Electric

Το 12μετρο αστικό της ολλανδικής εταιρίας με το πλήρως επίπεδο δάπεδο είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ παρέχει την δυνατότητα για διαφορετικές επιλογές στο «ηλεκτρικό πακέτο», τόσο σε ότι αφορά τους ηλεκτροκινητήρες όσο και στις συστοιχίες των μπαταριών. Παράλληλα ο πελάτης μπορεί να επιλέξει διαφορετικές χωρητικότητες στις μπαταρίες, και διαφορετικούς τρόπους φόρτισης (από plug-in σύστημα έως σύστημα συνεχούς φόρτισης τύπου τρόλεϊ κ.λπ.). Υπάρχει επίσης η επιλογή για σύστημα «αυξημένης αυτονομίας» όπου η ηλεκτροκίνηση συνδυάζεται με fuell cells, ή κάποιο άλλο υβριδικό σύστημα σε συνεργασία ακόμα και με πετρελαιοκινητήρες. Ανάλογα την περίπτωση η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 200 χλμ., ενώ η εκάστοτε διαμόρφωση έχει και τις ανάλογες επιπτώσεις στους επιβάτες που μπορεί να φιλοξενήσει το όχημα. Σε γενικές γραμμές η VDL βλέπει το 12μετρο ηλεκτρικό Citea ως μία πλατφόρμα εφαρμογής νέων τεχνολογιών σε πολλά επίπεδα και για κάθε ανάγκη μιας μεγάλης ευρωπαϊκής πόλης.

 

 Volvo 7900 Electric Hybrid

Η Volvo Buses παρουσίασε τη νέα γενιά των plug-in ηλεκτρικών της λεωφορείων με το 7900 να αποτελεί το πιο ενδιαφέρον νέο μοντέλο της εταιρίας. To συγκεκριμένο όχημα είναι εφοδιασμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ισχύ από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Έχει παράλληλα και έναν μικρό πετρελαιοκινητήρα, δικαιολογώντας έτσι την υβριδική του ταυτότητα. Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται ιδιαίτερα γρήγορα καθώς χρειάζονται μόλις 6 λεπτά. Το όχημα μπορεί να κινηθεί εντελώς ηλεκτρικά σε απόσταση 7 χιλιομέτρων, και σύμφωνα με την εταιρία επιτυγχάνει έως και 75% οικονομία σε καύσιμο και αντίστοιχη μείωση σε εκπομπές CO2. Το μήκος του συγκεκριμένου μοντέλου που παρουσιάστηκε στην ΙΑΑ είναι στα 12 μέτρα, με δυνατότητα μεταφοράς έως και 95 επιβατών (32+1 καθιστοί). Το ηλεκτροκίνητο μοτέρ της Volvo αποδίδει 150 kW με μέγιστη ροπή στα 1.200 Νm, με τις μπαταρίες να έχουν χωρητικότητα στα 19 kWh. Για την μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται μια ειδική έκδοση του I-Shift. Toλεωφορείο αυτό δοκιμάζεται ήδη σε πραγματικές συνθήκες στην πόλη του Γκέτεμποργκ ενώ αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του μέσα στο 2015.

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,