Renault Optifuel Lab 2: Βασισμένο στη σειρά Τ, ενσωματώνει 20 και πλέον τεχνολογικές καινοτομίες και αποτελεί την πλατφόρμα που θα επιτρέψει στη Renault να αναπτύξει τις επόμενες γενιές φορτηγών της. Αποτέλεσε δε, ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα στο φετινό Ανόβερο καθώς αυτό το πρωτότυπο όχημα τραβά διαφορετικό «δρόμο» από τους ανταγωνιστές του στην αναζήτηση οικονομικότερων λύσεων στη μεταφορά.

Η πρώτη ανάλογη προσπάθεια από τη γαλλική φίρμα, για φορτηγά με τεχνολογίες που μειώνουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου, καταγράφεται το 2009, ωστόσο με το Optifuel Lab 2 η Renault Trucks επανέρχεται με μία πολύ πιο ολοκληρωμένη και σύγχρονη πρόταση. Βασισμένο στη Σειρά Τ ενσωματώνει συνολικά 20 νέες τεχνολογικές καινοτομίες σε τέσσερις τομείς που επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου: την διαχείριση της ενέργειας (κινητήρας), την αεροδυναμική, την αντίσταση από την κύλιση των τροχών και τέλος ένα σύνολο παραγόντων που αφορούν τον οδηγό.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Το όλο εγχείρημα βασίζεται στην ιδέα να μειωθεί όσο τον δυνατόν περισσότερο η ενέργεια που απαιτείται να παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Για να συμβεί αυτό, ο κατασκευαστής φροντίζει να καλύψει τις ανάγκες ενέργειας όλων των περιφερειακών συστημάτων (αιρ κοντίσιον, αντλία καυσίμου, αντλία τιμονιού κ.α.) του φορτηγού με δύο τρόπους. Ο ένας είναι η χρήση ειδικών φωτοβολταϊκών πάνελς που είναι τοποθετημένα στην οροφή του ρυμουλκού (καταλαμβάνουν 40 τ.μ. και παράγουν 30% περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τα συμβατικά πάνελς) και ο δεύτερος είναι η χρήση ενός συστήματος επανάκτησης της ενέργειας που «κρύβεται» στη θερμότητα των καυσαερίων. Ένας υπολογιστής, αναλύει σε πραγματικό χρόνο τις ανάγκες του οχήματος σε ενέργεια και επιλέγει να την προσφέρει κάθε φορά από την πιο κατάλληλη και αποδοτική πηγή. Όσο περισσότερο το φορτηγό χρησιμοποιεί αυτές τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας τόσο μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου από τον κινητήρα.

Εν τω μεταξύ τα υλικά κατασκευής της καμπίνας και μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες επιτρέπουν τη μείωση των αναγκών του φορτηγού. Για παράδειγμα η καμπίνα είναι πολύ καλά μονωμένη ενώ χρησιμοποιούνται ειδικά κρύσταλλα όπου υπάρχει γυάλινη επιφάνεια. Παράλληλα ο εκτροπέας του αέρα στην οροφή μετατρέπεται σε ηλιοπροστασία όταν τον φορτηγό δεν κινείται προκειμένου να μην αυξάνεται η θερμοκρασία στο εσωτερικό της καμπίνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλιματισμός της καμπίνας συνδέεται απευθείας με τα φωτοβολταϊκά και λειτουργεί ακόμα και όταν το όχημα βρίσκεται σε στάση.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Η αεροδυναμική αποτελεί και αυτή σημαντικό παράγοντα, με τη Renault να μελετά πολλές λύσεις (όπως για παράδειγμα μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα στην καμπίνα, ειδικός σχεδιασμός τύπου «σταγόνας» στο τρέϊλερ κ.λπ.). Η μείωση της αντίστασης στην κύλιση επιτυγχάνεται με ειδικά ελαστικά της Michelin αλλά και ένα έξυπνο σύστημα βελτιστοποίησης της λίπανσης των αξόνων ανάλογα με τις συνθήκες της κίνησης.

Τέλος, ο παράγοντας οδηγός, έχει στην διάθεσή του όλα τα σύγχρονα συστήματα που τον βοηθούν να οδηγεί αποδοτικά και με την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα υπάρχει ένα «έξυπνο» GPS που επιτρέπει στον οδηγό να δράσει ανάλογα το ανάγλυφο του δρόμου που ακολουθεί ενώ συνδυαστικά έχει προβλεφθεί διαβάθμιση στην αντίσταση του πεντάλ γκαζιού για να σωθεί καύσιμο.

Προς το παρόν, το Renault Trucks Opti Fuel Lab 2 είναι σε στάδιο προχωρημένων δοκιμών, ενώ τα πρώτα αποτελέσματα των μετρήσεων θα ανακοινωθούν στις αρχές του 2015. Μέρος των τεχνολογιών που δοκιμάζονται σε αυτό το πρωτότυπο φορτηγό αναμένεται να ενσωματωθεί στον εξοπλισμό των μελλοντικών φορτηγών της μάρκας.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,