«Volvo Non-Hit Car and Truck«: Η Volvo Trucks αναπτύσσει τώρα μια νέα τεχνολογία που βοηθά στη δραματική μείωση των ατυχημάτων που προκαλούνται από τη λεγόμενη «τυφλή γωνία». Το νέο σύστημα αναλαμβάνει να καλύψει τις πληροφορίες που δεν λαμβάνει ο οδηγός λόγω του περιορισμένου οπτικού πεδίου και να προβεί ακόμα και σε χειρισμούς (π.χ. φρενάρισμα) εάν χρειαστεί.

 

Σε βάθος δεκαετίας, είναι πολύ πιθανό τα φορτηγά να εφοδιάζονται με συστήματα που θα εκμηδενίζουν τα μειονεκτήματα που προκύπτουν από την περιορισμένη ορατότητα που έχει ένας οδηγός πίσω από το τιμόνι. Η Volvo Trucks δουλεύει ήδη προς αυτή την κατεύθυνση και μας παρουσιάζει τώρα τα αποτελέσματα ενός ερευνητικού προγράμματος που ονομάζεται «Non-Hit Car and Truck» και το οποίο «τρέχει» μαζί με τη Volvo Cars.

Πρόκειται για μια τεχνολογία που επιτρέπει για πρώτη φορά σε ένα φορτηγό να καταγράφει και να αξιολογεί όλα όσα συμβαίνουν γύρω του, σε πραγματικό χρόνο και να προτείνει ανάλογες δράσεις στον οδηγό, σε ότι έχει να κάνει με την αποφυγή ατυχημάτων όπως συγκρούσεις με πεζούς, ποδηλάτες ή άλλα οχήματα. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προτεινόμενες δράσεις του συστήματος τότε τόσο το τιμόνι όσο και τα φρένα θα μπορούν να ενεργοποιηθούν αυτόνομα.

ΕΙΚΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ

Η νέα τεχνολογία αξιολογεί πληροφορίες από πολλαπλές πηγές ταυτόχρονα και λειτουργώντας σαν το ανθρώπινο μυαλό προτείνει ενέργειες για την αποφυγή τυχόν επεισοδίων κατά την κίνηση του φορτηγού. Πρόκειται στην ουσία για μια πλατφόρμα δεδομένων που συνδυάζει πληροφορίες από κάμερες, ραντάρ και άλλους αισθητήρες οι οποίοι τοποθετούνται περιμετρικά του φορτηγού και επιτρέπουν τη σάρωση του περιβάλλοντα χώρου κατά 360ο κάθε 25 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Όλα τα δεδομένα και οι πιθανές καταστάσεις κινδύνου αναλύονται ενώ υπάρχει η δυνατότητα προσδιορισμού των διαφορετικών χρηστών του δρόμου ανιχνεύοντας τόσο την απόστασή τους από το όχημα όσο και την κατεύθυνσή τους. Με αυτόν τον τρόπο η νέα τεχνολογία της Volvo μπορεί να προβλέψει τα πιθανά σενάρια κυκλοφορίας έως και πέντε δευτερόλεπτα πριν συμβούν πραγματικά ειδοποιώντας τον οδηγό κάθε φορά που υπάρχει κίνδυνος.

Παρά το ότι το ερευνητικό πρόγραμμα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο δοκιμών, η εν λόγω τεχνολογία θα τοποθετηθεί στον εξοπλισμό των μελλοντικών φορτηγών όταν ξεπεραστούν ορισμένες δυσκολίες που προκύπτουν από τον όγκο αυτών των οχημάτων καθώς και από τον διαφορετικό τρόπο που αυτά φορτώνονται.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , ,