Η ζήτηση για βαρέα φορτηγά αυξάνεται ενώ αντίθετα η ζήτηση για μεταφορικό έργο με μεσαία φορτηγά μειώνεται. Αυτή είναι μια παγκόσμια τάση αλλά διαφέρει σε ταχύτητα και ένταση μεταξύ ώριμων και αναδυόμενων αγορών, όπως σχολιάζουν ειδικοί αναλυτές της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων. Όλο και περισσότερα κέντρα επαναφόρτωσης εμπορευμάτων δημιουργούνται σε όλο τον κόσμο και έτσι αγαθά ίδιου τύπου ομαδοποιούνται σε σταθμούς αποθήκευσης έξω από τις πόλεις και έπειτα μεταφέρονται στον τελικό τους προορισμό με ελαφρύτερα φορτηγά.

Αυτή η μέθοδος μεταφοράς δεν είναι κάτι καινούργιο για την Ευρώπη αλλά στις αναδυόμενες αγορές όπου η οικονομία αναπτύσσεται και οι δημόσιες υποδομές βελτιώνονται, η τάση χρήσης βαρύτερων φορτηγών καθίσταται όλο και πιο ισχυρή σε ολόκληρο τον κλάδο των οδικών μεταφορών. Όσο μια οικονομία αναπτύσσεται, τόσο πιο μεγάλος είναι ο ρόλος των μεταφορών και των logistics με αποτέλεσμα να δίδεται μεγαλύτερη έμφαση στην αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητα και το κόστος κάθε εργασίας που αφορά τη μεταφορά ενός προϊόντος. Και αυτές οι οικονομίες κλίμακας επιτυγχάνονται μόνο με τη χρήση μεγάλων φορτηγών, με ισχυρούς κινητήρες που αυξάνουν την παραγωγικότητα της μεταφοράς και μειώνουν το συνολικό κόστος καυσίμων.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Βραζιλίας, όπου από το 1992 έως το 2012 οι εμπορευματικές μεταφορές με μεσαία φορτηγά μειώθηκαν από το 65% στο 40% ενώ την ίδια περίοδο η μεταφορά με χρήση βαρέων οχημάτων αυξήθηκε από το 35% στο 60%. Στην Ευρώπη, τα βαρέα οχήματα εκτελούν το 70% του οδικού μεταφορικού έργου.

Η τάση λοιπόν είναι ίδια τόσο στην ανεπτυγμένη Ευρώπη όσο και στις αναδυόμενες αγορές, ωστόσο διαφέρουν τα κίνητρα. Το μεγαλύτερο κίνητρο στην Ευρώπη είναι η ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση για αποδοτικότερη εφοδιαστική αλυσίδα ενώ αυτή την τάση ενισχύει η μείωση του λιανικού εμπορίου μιας και ζούμε στην εποχή όπου οι παραγγελίες γίνονται σε ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρονικά. Κάπως έτσι, οι αποθήκες και τα logistics αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.

Κάνουν καλά λοιπόν οι κατασκευαστές φορτηγών που επενδύουν σε μεγαλύτερα φορτηγά και ισχυρότερους κινητήρες; Τα ελαφρά φορτηγά -κυρίως στις αναδυόμενες αγορές- χάνουν σε πωλήσεις, ωστόσο η απάντηση δεν είναι ακόμα τόσο σαφής.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,