Νέο Mercedes-Benz Atego: To νέο Atego φέρνει τον «αέρα» των μεγάλων φορτηγών της Mercedes-Benz στις διανομές, θέλοντας να παραμείνει και σ” αυτή την γενιά του ο κυρίαρχος της κατηγορίας. Και όπως φαίνεται, τα καταφέρνει χωρίς δεύτερη κουβέντα.

 

Έχοντας ανανεώσει πλήρως όλη την γκάμα των φορτηγών της, η Mercedes βρίσκεται ίσως στην πιο δυναμική περίοδο της ιστορίας της. Όντας στην πρώτη γραμμή κάθε τεχνολογικής εξέλιξης (ιδίως σε ότι αφορά τους κινητήρες), η γερμανική εταιρία καλύπτει πλέον κάθε κομμάτι της αγοράς σε οποιοδήποτε τονάζ και για κάθε μεταφορικό έργο, με οχήματα που συνδυάζουν ότι πιο σύγχρονο και οικονομικό διαθέτει η σημερινή τεχνολογία. Σε πρόσφατο ταξίδι μας στην Φρανκφούρτη είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά την γκάμα διανομών του γερμανού κατασκευαστή. Και να βρεθούμε για άλλη μια φορά μπροστά στην απίστευτη επιμονή των ανθρώπων της Mercedes-Benz να βλέπουν το φορτηγό και την γκάμα τους σαν μια ενιαία στρατηγική σε όλο το φάσμα των μεταφορών. Κυρίαρχη θέση σ” αυτή τη νέα εποχή της εταιρίας, σε ότι αφορά τις διανομές, έχει βεβαίως το νέο Atego. Αν και κοντεύει να κλείσει ένας χρόνος από την πρώτη παρουσίασή του, ο βενιαμίν της γκάμας της εταιρίας έχει δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά του, δείχνοντας έτοιμος να συνεχίσει το έργο των προκατόχων του. Να παραμείνει δηλαδή πρώτο στην κατηγορία των διανομών, με ποσοστό που ούτε λίγο ούτε πολύ αγγίζει ή και ξεπερνά το 30%. Στόχος ιδιαίτερα υψηλός, ιδίως αν αναλογιστούμε τον έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Όμως το όνομα Atego είναι σχεδόν ταυτισμένο με αυτή την συνομοταξία φορτηγών και όπως φαίνεται και η τέταρτη γενιά θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Και μάλλον θα τις ξεπεράσει, όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, στην σύντομη αλλά άκρως αποκαλυπτική (περιμένετε να δείτε τι ετοιμάζουν με έναν νέο κινητήρα αερίου…!) επίσκεψή μας στην Φρανκφούρτη.

ΤO ATEGO ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Έχοντας αναφερθεί εκτενώς στο παρελθόν στο νέο Atego, σ” αυτό το κείμενο θα μείνουμε περισσότερο στην ζωντανή επαφή μαζί του. Και απλά θα σας υπενθυμίσουμε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του.

  • Εντελώς νέα σχεδίαση τόσο στο σασί όσο και στην καμπίνα. Τονάζ από 6,5 έως 16 τόνους. Συνολικά 55 σημεία που βελτιώθηκαν ή σχεδιάστηκαν από την αρχή.
  • Μία εντελώς νέα γκάμα κινητήρων Euro 6. Ένας τετρακύλινδρος, με απόδοση από 156 έως 231 ίππους, και ένας εξακύλινδρος από 238 έως 299 ίππους. Πολύ πιο οικονομικοί σε καύσιμο έως 5% και κατά 50% σε AdBlue. Καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης, ιδίως σε ότι αφορά την αποδιδόμενη ροπή. Aυξημένη ισχύς πέδησης κατά 50% από το μηχανόφρενο. Διαστήματα μεταξύ των σέρβις που μπορεί να φθάσουν έως τα 120.000 χλμ.
  • Ενσωμάτωση του PowerShift 3 που είναι στάνταρ σε κάποιες αγορές, με το G140 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. 4 προγράμματα λειτουργίας, ενσωμάτωση του EcoRoll, νέος πίσω άξονας. Επανασχεδιασμένο χειροκίνητο κιβώτιο.
  • Πολλές εκδόσεις, σε 4×2, και 4×4, τέσσερις καμπίνες, 15 διαφορετικά μεταξόνια, 9 διαφορετικές μεταδόσεις (αυτόματες και χειροκίνητες), ενώ υπάρχουν και πολλές διαμορφώσεις (έως και μικρός τράκτορας ή και μεταφοράς προσωπικού). Αμέτρητες δυνατότητες «χτισίματος» από το εργοστάσιο του φορτηγού με βάση τις πολύ ειδικές ανάγκες του αγοραστή.
  • Επανασχεδιασμένη καμπίνα με πολλά στοιχεία από τα μεγάλα φορτηγά της εταιρίας. Νέα όργανα, ενσωματωμένος υπολογιστής ταξιδίου, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, νέας σχεδίασης κρεβάτι. Το χειριστήριο για το χειροκίνητο κιβώτιο έχει μεταφερθεί επάνω στο ταμπλό για καλύτερη εργονομία. Η καμπίνα έχει πλέον τέσσερα σημεία στήριξης (αντί για τρία στο παρελθόν), ενώ υπάρχει και νέο σύστημα διεύθυνσης.

Αυτά είναι σε γενικές γραμμές οι… επικεφαλίδες σχετικά με την παρουσία του νέου Αtego. Το οποίο όπως βλέπουμε εντάσσεται πλέον ολοκληρωτικά στην γκάμα των μεγάλων αδελφών του, και μπορεί πια να υιοθετεί και αυτό όποια νέα τεχνολογικά επιτεύγματα εφαρμόζονται πρώτα σ” εκείνα. Και αυτό, όπως θα δούμε και παρακάτω, είναι ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα της εταιρίας.

ΜΙΚΡΟ ACTROS

Από την πρώτη στιγμή που έρχεσαι σε επαφή με τους ανθρώπους της Μercedes-Benz αλλά και το ίδιο το Atego γίνεται προφανές ότι κατάφεραν κάτι πολύ σημαντικό: να ενοποιήσουν την γκάμα των μοντέλων τους, έτσι ώστε είτε βρίσκεσαι στο Αctros είτε οδηγείς μέσα στην πόλη το μικρότερο από τα Atego να νιώθεις ότι συμμετέχεις ακριβώς στην ίδια εμπειρία. Ναι, στην περίπτωση του Atego τα μεγέθη είναι σαφώς μικρότερα, ναι, χρειάζεται ν” ανέβεις -ευτυχώς!- μόλις δύο σκαλοπάτια, όμως όταν κλείσεις την πόρτα βρίσκεσαι πια μέσα στο ίδιο μαγικό κέλυφος που εξασφαλίζει κάθε σύγχρονο Mercedes (είτε στα επαγγελματικά είτε στα επιβατικά της). Και αυτό είναι το πρώτο γκολ -και μάλιστα από τα αποδυτήρια- για το Atego. H ποιότητα και η εξονυχιστική προσοχή στην λεπτομέρεια είναι εμφανής σε κάθε σημείο της καμπίνας. Και η μελέτη που έχει γίνει έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή άνεση και ασφάλεια για τον οδηγό είναι πανταχού παρούσα. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τα ηλεκτρονικά συστήματα, το νέο και πολύ ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, τους διακόπτες που όλοι βρίσκονται εκεί που ακριβώς «πάει το χέρι σου» και πάει λέγοντας. Και όλα αυτά με την αίσθηση μεγαλύτερου φορτηγού ακόμα και στην έκδοση με την μικρή καμπίνα και τον λιλιπούτειο τετρακύλινδρο κινητήρα.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά όταν αρχίζεις να κινείσαι. Η νέα γραμμή κίνησης κυριολεκτικά «βγάζει μάτια» για φορτηγό αυτής της κατηγορίας. Οι κινητήρες είναι πραγματικά όλα τα λεφτά. Πολύ δυνατοί και πολιτισμένοι στην λειτουργία τους (εξαιρετική και η ηχομόνωση για τα δεδομένα της κατηγορίας), έχουν πολλά αποθέματα δύναμης με την ροπή να είναι όχι μόνο μεγαλύτερη σε απόλυτους αριθμούς, αλλά να αποδίδεται από πιο χαμηλά και σε ένα πιο ευρύ φάσμα στροφών. Ο συνδυασμός με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο είναι πραγματικά… αποκάλυψη για φορτηγό διανομών. Είναι αληθινή απόλαυση να βλέπεις με πόση ευκολία και άνεση κινείται το Atego μέσα στην πόλη, όντας απίστευτα ευέλικτο και εύκολο, με τον οδηγό να καταβάλει την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια χάρη στο αυτόματο κιβώτιο αλλά (σε όποια έκδοση υπήρχε) και το εξαιρετικό retarder. Και όλα αυτά μέσα σε ένα περιβάλλον άνεσης και χαλαρότητας. Μίας άνεσης που έχει βελτιωθεί σημαντικά χάρη στη νέα στήριξη της καμπίνας σε τέσσερα (αντί για τρία) σημεία, με ότι αυτό συνεπάγεται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς (καλύτερος έλεγχος των κινήσεων, λιγότερες κλίσεις κ.λπ.). Μια οδική συμπεριφορά που είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν, ιδίως σε ότι αφορά την αίσθηση από το τιμόνι και την κατευθυντικότητα στην Autobahn (με πολύ πλάγιους ανέμους, όπως την ημέρα της επίσκεψής μας). Πριν κλείσουμε να σημειώσουμε επίσης τους μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους, δείγμα και αυτό της μεγάλης προσοχής που έδειξαν οι Γερμανοί στην σχεδίαση του νέου μικρού τους φορτηγού.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Εν κατακλείδι, τα πολλά λόγια είναι περιττά. Το νέο Atego αποτελεί την ιδανική συνέχεια της μεγάλης ιστορίας της εταιρίας στην κατηγορία, φέρνοντας την υψηλή τεχνολογία των μεγάλων φορτηγών της και στις διανομές. Γνήσιο Mercedes σε όλα του, συνδυάζει εξαιρετική ποιότητα, οικονομική λειτουργία, πολύ βελτιωμένη συμπεριφορά στον δρόμο (ιδίως στην άνεση της καμπίνας) ενώ σε μακροχρόνια χρήση τεράστια σημασία έχει η πιο οικονομική λειτουργία των νέων κινητήρων αλλά και αυτό που πάντα ήταν το δυνατό χαρτί των οχημάτων της εταιρίας: η υψηλή μεταπωλητική αξία κάθε φορτηγού με το «αστέρι» στην μάσκα. Η ιστορία λοιπόν συνεχίζεται, και η κατηγορία παραμένει μία υπόθεση του Αtego που όπως όλα δείχνουν μάλλον θα αποτελέσει και την ευτυχέστερη στιγμή στην μέχρι τώρα εξέλιξη του μοντέλου μέσα στον χρόνο.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,