Νέο Fuso Canter: Η νέα γενιά Fuso Canter χαρακτηρίζεται από μια εκ βάθρων αναβάθμιση σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού, τη στιγμή που τόσο αισθητικά όσο και σε ποιότητα υλικών στην καμπίνα δεν ξεφεύγει από το μέσο όρο της κατηγορίας. Βαρυσήμαντο ρόλο στη γκάμα παίζουν η υβριδική έκδοση και οι εκδόσεις 4×4.

Διαθέτοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών, με περισσότερες από 140.000 μονάδες του να έχουν παραχθεί και πωληθεί μέχρι σήμερα παγκοσμίως, το Fuso Canter κοιτά με αισιοδοξία την επόμενη μέρα. Η εξελικτική πορεία του φορτηγού από τη στιγμή που η Mitsubishi έγινε μέλος -ως Fuso πια- του ομίλου Daimler είναι τεράστια και δικαιώνει του Ιάπωνες. Το Canter, από γενιά σε γενιά, όχι μόνο γίνεται καλύτερο, αλλά αποκτά ειδικές εκδόσεις όπως τα Canter Eco Hybrid και Canter 4×4 που «συγκινούν» ιδιαίτερα κάποιες αγορές. Είναι μάλιστα από τις λίγες περιπτώσεις φορτηγών με χαρακτηριστικά που του δίνουν τη δυνατότητα να απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά.

ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ECOFFICIENCY

Ο φιλόδοξος στόχος των Ιαπώνων για αυτή τη νέα γενιά Canter ήταν το λανσάρισμα των κινητήρων νέας τεχνολογίας και αυστηρότερων προδιαγραφών στους ρύπους να συνοδευτεί αφενός με βελτιωμένες επιδόσεις και αφετέρου και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Εδώ, η τεχνογνωσία της Daimler και οι δοκιμασμένες λύσεις του Ecofficiency έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Είναι γνωστό πως το Ecofficiency περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων όπως η υψηλότερη (κατά 25%) πίεση έγχυσης για ακόμα πιο αποδοτική καύση, λάδια κινητήρα χαμηλότερης τριβής, ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, ένα βελτιωμένο σύστημα ψύξης, σύστημα start/stop για τον κινητήρα, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, μείωση των απωλειών τριβής στη μετάδοση με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, νέες αναλογίες και διατάξεις στους άξονες.

Όλες οι εκδόσεις Canter επωφελούνται της εφαρμογής των παραπάνω λύσεων με αποτέλεσμα η νέα γενιά να παρουσιάζει εξοικονόμηση καυσίμου κατά 9%, με αντίστοιχη μείωση στις εκπομπές CO2.

ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Η γκάμα εφοδιάζεται με 4κύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 3,0 λίτρων, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, σύστημα ψεκασμού common-rail και υπερσυμπιεστή καυσαερίων οι οποίοι συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5b+ και Euro 6. Ο 3λιτρος πετρελαιοκινητήρας είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος των 130, 150 και 175 ίππων, με την ροπή να ανέρχεται στα 300, 370 και 430 Nm αντίστοιχα. Τα Canter με μεικτό βάρος έως 6 τόνους «φοράνε» κινητήρες τεχνολογίας Euro 5b+ οι οποίοι συνδυάζουν σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων, καταλυτικού μετατροπέα οξείδωσης και φίλτρου μικροσωματιδίων. Στην περίπτωση των εκδόσεων με μεικτό βάρος πάνω από τους 6,5 τόνους, συμπεριλαμβανομένων των 4κίνητων και του Canter Eco Hybrid οι κινητήρες BlueTec 6 τεχνολογίας Euro 6 φέρουν επιπλέον σύστημα SCR (με AdBlue). Εκτός από το στάνταρντ μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, μπορεί κανείς να επιλέξει προαιρετικά το εξαιρετικό αυτοματοποιημένο 6τάχυτο κιβώτιο Duonic με τον διπλό συμπλέκτη.

Και σε αυτή τη νέα γενιά, τα διαστήματα αλλαγής λαδιών διατηρούνται στα 40.000 χλμ. ή μια φορά το χρόνο ενώ το φίλτρο σωματιδίων δεν απαιτεί συντήρηση ούτε αντικατάσταση.

ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ ESP

Σε αντίθεση με την αισθητική του φορτηγού εξωτερικά και εσωτερικά, που δύσκολα θα μπορούσε να αναβαθμιστεί ουσιαστικά λόγω του χαρακτήρα της κατηγορίας, στη Fuso έχουν «δουλέψει» πολύ την τεχνολογία που υποστηρίζει τη νέα γενιά Canter. Για παράδειγμα, το σύστημα πέδησης είναι πλέον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο -με ότι αυτό συνεπάγεται για την ταχύτητα της πληροφορίας και την αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμα- κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για την ύπαρξη του ηλεκτρονικού προγράμματος ευστάθειας (ESP) που πλέον αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού των εκδόσεων Canter, εκτός των 4κίνητων. Επιπλέον, περιλαμβάνονται οι αναπόσπαστες λειτουργίες του ESP που είναι το ABS, το σύστημα αντιολίσθησης των τροχών και το σύστημα υποβοήθησης της πέδησης (Brake Assist).

CANTER 4×4

Την Άνοιξη του 2012 έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στη γκάμα του Canter οι 4κίνητες εκδόσεις και αυτό είναι ίσως ότι πιο εντυπωσιακό συνέβη στην πολύχρονη ιστορία του φορτηγού. Ανάλογες εκδόσεις περιλαμβάνει φυσικά και η γκάμα της νέας γενιάς, όπου -πιο συγκεκριμένα για την ευρωπαϊκή αγορά- το Canter 4×4 θα είναι διαθέσιμο με τον κωδικό 6C18. Αυτό σημαίνει μεικτό βάρος στους 6,5 τόνους, καμπίνα «comfort cab» με πλάτος 2,0 μέτρων (single ή crewcab) και κινητήρα 175 ίππων.

Ο οδηγός καθορίζει την εμπλοκή της τετρακίνησης κάθε φορά που απαιτείται, για κορυφαία έλξη σε δύσκολα εδάφη. Αλλά επίσης και για μέγιστη οικονομία καυσίμου κατά την οδήγηση στην άσφαλτο με λειτουργία 4×2. Ο εξοπλισμός του Canter 4×4 περιλαμβάνει φυσικά τη δυνατότητα κλειδώματος του διαφορικού του πίσω άξονα σε ποσοστό έως και 70% ενώ νέο χαρακτηριστικό αποτελεί ένας μειωτήρας που μειώνει την  μέγιστη ταχύτητα των μεμονωμένων ταχυτήτων αυξάνοντας την έλξη. Η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιείται με το όχημα σταματημένο ενώ μια ενδεικτική λυχνία ενημερώνει τον οδηγό για το πότε ο μειωτήρας έχει εμπλακεί.

Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την οδήγηση των 4κίνητων Canter, η καμπίνα και το πλαίσιο βρίσκονται ψηλότερα (στα 320 χιλιοστά), η γωνία προσέγγισης είναι στις 35ο, η γωνία αναχώρησης στις 24ο ενώ ένα σκαλοπάτι έχει προστεθεί για την πιο άνετη πρόσβαση στην καμπίνα. Η στιβαρότητα της κατασκευής και οι εκτός δρόμου δυνατότητες καθιστούν το νέο Canter 4×4 ιδανικό για τις δημοτικές αρχές ή για εφαρμογές σε εργοτάξια.

ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ CANTER

Μοναδική στο είδος της, η υβριδική έκδοση Fuso Canter Eco Hybrid δεν είναι ένα φορτηγό… εργαστηρίου αλλά ένα φορτηγό που έχει αποδείξει ήδη την αποτελεσματικότητά του σε πραγματικές συνθήκες μεταφοράς. Το έχουν εμπιστευτεί εκατοντάδες επιχειρήσεις στην Ιαπωνία και το ίδιο προσδοκούν στη Fuso να γίνει και στην Ευρώπη. Πρόκειται για το πρώτο φορτηγό παραγωγής στην κατηγορία του που φέρει υβριδικό σύστημα κίνησης και σε σχέση με την απερχόμενη γενιά εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου χάρη στην μεγαλύτερη αναλογία άξονα και σε μια βελτιστοποιημένη στρατηγική αλλαγής σχέσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Canter Eco Hybrid επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου 23% σε σχέση με τις «συμβατικές εκδόσεις» του φορτηγού, κάτι που σημαίνει ότι η απόσβεση των επιπλέον 8.500 ευρώ που κοστίζει θα γίνει γρήγορα!

Στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης, ο 3λιτρος κινητήρας (Euro 6) των 150 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 40 kW ο οποίος αντλεί την ενέργειά του από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Οι μπαταρίες ζυγίζουν μόλις 63,5 κιλά, «γεμίζουν» και μέσω της πέδησης, ενώ συνοδεύονται από εγγύηση πέντε ετών. Για λόγους ασφάλειας, ένας αισθητήρας πρόσκρουσης απενεργοποιεί αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος όλες τις υψηλές τάσεις. Αναμφισβήτητα, εντυπωσιακό στοιχείο στη γραμμή κίνησης αποτελεί το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Duonic με τον διπλό συμπλέκτη.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,