Νέο Nissan NT500: Η Nissan εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των 7 τόνων με ένα εντελώς καινούργιο φορτηγό που μπαίνει στην παραγωγή αυτό το διάστημα και αναμένεται αρχικά να λανσαριστεί σε συγκεκριμένες αγορές της Ευρώπης.

Η γκάμα επαγγελματικών οχημάτων Nissan στην Ευρώπη ενισχύεται περεταίρω με το λανσάρισμα του νέου NT500, ενός φορτηγού που τοποθετείται στην κατηγορία μεικτού βάρους από 3,5 έως και 7,5 τόνους και όπως όλα δείχνουν θα αντικαταστήσει το Atleon. Το νέο μεσαίο φορτηγό αποτελεί μέρος του σχεδίου «Nissan Power 88″ απώτερος στόχος του οποίου είναι να εξασφαλίσει το 2016 στη Nissan μερίδιο αγοράς 8% σε παγκόσμιο επίπεδο, σε συνδυασμό με την παρουσία των Cabstar, NV200, NV400, Evalia και Navara αλλά και του ηλεκτρικού eNV200 που θα μπει στην παραγωγή σε λίγους μήνες στη Βαρκελώνη.

Η παραγωγή του NT500 ξεκινά αυτό το διάστημα στο εργοστάσιο της Nissan στην περιοχή Avila της Ισπανίας, στο οποίο επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ προκειμένου να προετοιμαστεί για την ανάπτυξη και παραγωγή του νέου φορτηγού. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, το εργοστάσιο θα παράγει ετησίως 2.500 μονάδες του φορτηγού ενώ αρχικά το δίκτυο πωλήσεων θα περιλαμβάνει τις Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία. Το NT500 σχεδιάστηκε στην Ιαπωνία, ωστόσο είναι ένα project που ελέγχεται από το τεχνικό κέντρο της Nissan στην Ισπανία, μια χώρα όπου η ιαπωνική φίρμα έχει αφήσει ένα ισχυρό επιχειρησιακό «αποτύπωμα» όλα αυτά τα χρόνια με την παραγωγή επαγγελματικών και επιβατικών οχημάτων.

ΠΟΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Με το νέο της φορτηγό, η Nissan υπόσχεται ποικιλία εκδόσεων με πολλά μεταξόνια και μεικτά βάρη, ευπροσάρμοστο σασί, όμορφη και πρακτική καμπίνα καθώς και αποδοτική γραμμή κίνησης. Επιπλέον το NT500, σε σχέση με το Atleon που αντικαθιστά, συνοδεύεται από μεγαλύτερη εργοστασιακή εγγύηση 36 μηνών (αντί για 12 μήνες) καθώς και αυξημένα διαστήματα μεταξύ των σέρβις, από τα 30.000 στα 40.000 χλμ.

Η γκάμα εκδόσεων του NT500 εκτείνεται από τους 3,5 έως τους 7,5 τόνους με πέντε διαφορετικά μήκη μεταξονίου από τα 2.800 έως τα 4.300 χιλιοστά ενώ το συνολικό μήκος του φορτηγού μπορεί να ανέλθει μέχρι τα 8,23 μέτρα. Φυσικά υπάρχουν διπλά ελαστικά στον πίσω άξονα ενώ στα φρένα η Nissan κάνει χρήση πνευματικού συστήματος που συναντάμε και στα βαρέα φορτηγά.

Στα μηχανικά μέρη, το νέο NT500 θα εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα ZD30 (Euro 6) σε δύο εκδόσεις ισχύος των 150 και 177 ίππων. Ο εν λόγω 4κύλινδρος κινητήρας, χωρητικότητας 3,0 λίτρων θα συνδυάζεται με τρία διαφορετικά 6τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων: ένα μηχανικό, ένα μηχανικό με λειτουργία Servoshift και ένα αυτόματο. Όλες οι εκδόσεις του NT500 μέχρι τους 6,5 τόνους θα «φοράνε» τον κινητήρα με τους 150 ίππους και τα 350 Nm ροπής, ο οποίος διαθέτει μονό υπερτροφοδότη. Οι εκδόσεις τους 7,5 τόνους θα εφοδιάζονται με τον μεγάλο κινητήρα που διαθέτει τούρμπο δύο σταδίων και αποδίδει 177 ίππων και 540 Nm ροπής. Οι προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων καλύπτονται με τον συνδυασμό των τεχνολογιών EGR και SCR.

115496_1_5

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Η νέα καμπίνα, τοποθετημένη πάνω από τον κινητήρα, παρέχει στον οδηγό μια ευρεία γωνία ορατότητας προκειμένου να γίνονται με ασφάλεια και ακρίβεια οι όποιοι ελιγμοί σε μικρούς χώρους. Εξωτερικά, οι Ιάπωνες έχουν αναβαθμίσει αρκετά την αισθητική του φορτηγού σε σχέση με το Atleon χωρίς ωστόσο να έχουν ξεφύγει από τη «λογική» της κατηγορίας, κύριοι εκφραστές της οποίας είναι τα Isuzu σειρά Ν και Mitsubishi Canter. Τα στοιχεία που σου μένουν από την όψη του NT500 είναι η μεγάλη μάσκα που θυμίζει το Navara, οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες και ο διαχωρισμός των φωτιστικών σωμάτων στην εμπρόσθια όψη, σαν μια μικρή «αντιγραφή» της προηγούμενης γενιάς του Mercedes-Benz Atego.

Στα συντηρητικά πλαίσια της κατηγορίας κινείται και η αισθητική στο εσωτερικό της καμπίνας. Φαίνεται να υπάρχουν βελτιωμένης ποιότητας πλαστικά, όμορφοι χρωματικοί συνδυασμοί, μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα (προαιρετικά αεραναρτούμενο αυτό του οδηγού) καθώς και πιο σωστά σχεδιασμένοι αποθηκευτικοί χώροι. Δεν λείπουν οι θέσεις κατά DIN στο κέντρο της κονσόλας, τα ράφια πάνω από το παρμπρίζ, οι σωστές ποτηροθήκες στις άκρες του ταμπλό και η δυνατότητα του μεσαίου καθίσματος να μετατρέπεται σε ένα πρακτικό τραπεζάκι εργασίας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν μεγάλο πίνακα οργάνων/πολλαπλών ενδείξεων πίσω από το τετράκτινο τιμόνι το οποίο -ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού- μπορεί να ενσωματώνει χειριστήρια ελέγχου. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης συστήματος πλοήγησης (Nissan Connect), αυτόματου κλιματισμού, cruise control και Hill Start Assistance, Traction Control (TCS/ASR), ABS+EBD και Brake Assist (BAS).

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Η Nissan «απουσίαζε» πολλά χρόνια από την κατηγορία (κατασκευές, διανομή, γεωργικές και άλλες βιομηχανίες) καθώς το Atleon δεν κατάφερε ποτέ να κοιτάξει στα μάτια τους άμεσους ανταγωνιστές του. Οι Ιάπωνες έφτιαξαν το νέο NT500 σχεδόν «από λευκό χαρτί», με χαρακτηριστικά ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες των πελατών στην Ευρώπη επενδύοντας πολλά χρήματα στην εξέλιξη και παραγωγή του φορτηγού. Οι επιλογές που έκαναν ήταν από το πάνω ράφι όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας αλλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα. Έτσι για πρώτη φορά ίσως τα φορτηγά που έχουν καθιερωθεί στην κατηγορία έχουν απέναντί τους έναν υπολογίσιμο αντίπαλο που φέρει το λογότυπο της Nissan.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,