Αποστολή στη Γαλλία: Στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Molsheim, η γερμανική εταιρία μετασκευάζει τα φορτηγά της σύμφωνα με τις πιο εξειδικευμένες ανάγκες του αγοραστή τους, δημιουργώντας οχήματα που αγγίζουν το ακατόρθωτο.

 

Σε μία εποχή που το μεταφορικό έργο όχι μόνο αυξάνεται αλλά γίνεται όλο και πιο εξειδικευμένο, είναι προφανές ότι οι εταιρίες κατασκευής βαρέων οχημάτων είναι υποχρεωμένες να ανταποκριθούν σ’ αυτό το νέο περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί. Όπως είναι φυσικό, στην πρώτη γραμμή αυτής της τάσης βρίσκεται η Mercedes-Benz, με το ειδικό τμήμα της «Special Trucks Division». Το τμήμα αυτό, το οποίο αποτελεί ξεχωριστό παρακλάδι μέσα στο γενικότερο οργανόγραμμα της εταιρίας, είναι υπεύθυνο για σχεδόν όλα από τα «ειδικής κατασκευής» φορτηγά που κατασκευάζει η εταιρία. Και το μεγαλύτερο (και πάντως το σημαντικότερο) κομμάτι αυτής της δουλειάς γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Molsheim, το οποίο είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε. Και λέω τύχη, γιατί αξίζει πραγματικά να δει κανείς με πόση επιμέλεια αλλά και με πόση αφοσίωση στις ανάγκες του εκάστοτε αγοραστή λειτουργούν τα πράγματα εκεί. Kαι πώς η Mercedes-Benz ήταν και θα παραμείνει μακράν ο πιο πλήρης και ο πιο δραστήριος κατασκευαστής στον χώρο της βαριάς μεταφοράς.

ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ

Σε γενικές γραμμές, στο εργοστάσιο στο Molsheim, με την ονομασία Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT) κατασκευάζεται ότι μπορεί να ζητήσει ακόμα και ο πιο εξειδικευμένος πελάτης, για την πιο ακραία μεταφορά. Στην ουσία δεν αποτελεί μία γραμμή παραγωγής, αλλά ένα επόμενο στάδιο, όπου κάποιες ειδικές παραγγελίες από την ήδη υπάρχουσα γκάμα των φορτηγών της εταιρίας, περνούν εδώ στο στάδιο των μετατροπών ανάλογα με τις προδιαγραφές του πελάτη. Εκτός αυτού, εδώ κατασκευάζονται οι εκδόσεις SLT (του Αctros και του Arocs) αλλά και αρκετά ακόμα ενδιαφέροντα πράγματα (όπως η καμπίνα του Unimog). To σημαντικό είναι ότι όλα αυτά γίνονται κάτω από τις αυστηρές προδιαγραφές της εταιρίας, ενώ όλες οι μετατροπές και οι αλλαγές στην δομή των οχημάτων καλύπτονται από τις γνωστές εγγυήσεις και τις after sales παροχές της Mercedes-Benz.

Στο εργοστάσιο του Molsheim, όπως είδαμε με τα μάτια μας, μπορούν να κατασκευαστούν κυριολεκτικά τα πάντα. Και μιας και η εταιρία απευθύνεται και σε ένα παγκόσμιο κοινό, οι απαιτήσεις μπορούν να είναι πολύ έξω από τα δικά μας ευρωπαϊκά δεδομένα. Οι παραλλαγές των ήδη υπαρχόντων φορτηγών της εταιρίας είναι πρακτικά ατελείωτες, από Arocs έξι αξόνων μέχρι σασί με μεταξόνιο στα 7,2 μέτρα για μεταφορά πετρελαίου στην Κίνα, και από Actros μεταφοράς προβάτων στη Νέα Ζηλανδία (με ειδική πρόβλεψη για θέση μεταφοράς και των σκύλων!…) μέχρι Econic τράκτορες για χρήση σε υπόγειες στοές στη Νότια Αμερική. Πρακτικά, το εργοστάσιο μπορεί να κατασκευάσει ότι πιο ακραίο και ειδικό ζητήσει ο εκάστοτε αγοραστής σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, και για οποιοδήποτε μεταφορικό έργο.

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Οι μετατροπές αυτές γίνονται μέσα στο εργοστάσιο, από εξειδικευμένους μηχανικούς της εταιρίας (πάνω από 70 τον αριθμό) και όλα ακολουθούν τις προδιαγραφές ποιότητας και ασφαλείας που έχουν τα φορτηγά κανονικής παραγωγής. Αξίζει να σημειωθεί ότι το CTT δεν απασχολείται μόνο με «μεγάλες» μετατροπές, αλλά και με αλλαγές μικρότερου βεληνεκούς (όπως την αλλαγή της εξόδου της εξάτμισης από την μία πλευρά στην άλλη για παράδειγμα), πράγμα που πολλές φορές φέρνει αυτό το τμήμα σε άμεση συνεργασία με τα κεντρικά της εταιρίας στο Worth. Πρακτικά, ένα στα πέντε φορτηγά της Mercedes-Benz περνούν από τις περιποιήσεις του τμήματος CTT άλλοτε για μεγάλη και άλλοτε για μικρότερη μετατροπή, με βάση πάντα τις ανάγκες της παραγγελίας.

Παρ’ όλο που η κύρια αγορά είναι βεβαίως η ευρωπαϊκή, το CTT καλύπτει ανάγκες και στις πιο απομακρυσμένες χώρες του πλανήτη, με την Βραζιλία, την Κίνα και την Ρωσία να είναι αυτή την στιγμή ιδιαίτερα αναπτυσσόμενες σε ζήτηση. Ένα αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι μία μετατροπή που έγινε για παράδειγμα για την Φινλανδία μπορεί να «μεταφερθεί» και σε άλλο σημείο της Ευρώπης, για παράδειγμα στο Μόναχο.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ

Το εργοστάσιο του Molsheim ξεκίνησε να λειτουργεί το 1967 ως αντιπρόσωπος της γερμανικής εταιρίας στην Γαλλία (βρίσκεται λίγο έξω από το Στρασβούργο) και μόλις το 2000 μετατράπηκε στο CCT. Εκεί εργάζονται περί τους 600 ανθρώπους, από τους οποίους δέχονται τις… περιποιήσεις τους περίπου 8.500 φορτηγά της Mercedes-Benz κάθε χρονιά. Από την αρχή της λειτουργίας του, το 2000, το CTT έχει εγκαταστήσει περί τους 20.000 άξονες, έχει μειώσει μεταξόνια που αν προστεθούν θα φθάσουν τα 5.000 χλμ. και έχει αυξήσει το μήκος το σασί, που και εδώ, αν προστεθούν τα μέταλλα των μετατροπών, θα αγγίξουν τα 18 χιλιάδες χιλιομέτρων. Πραγματικά εντυπωσιακά τα νούμερα!

Στην επίσκεψή μας είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε σε τμήματα του εργοστασίου, και κυρίως στο πιο πρόσφατο τμήμα του, το Atelier 11, όπου μεταξύ άλλων είδαμε και ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον διπλοκάμπινο Atego για χρήση κυρίως ως πυροσβεστικό. Σε ένα άλλο τμήμα είδαμε πολύ εξειδικευμένη διαδικασία κατασκευής και φινιρίσματος της καμπίνας του Unimog, που μετά το Molsheim πηγαίνει πίσω στο Worth για την ολοκλήρωση της κατασκευής του φορτηγού. Σε άλλο τμήμα επίσης λειτουργεί και γραμμή παραγωγής συγκεκριμένων εξαρτημάτων ή τμημάτων σασί, τα οποία εκτός από χρήση μέσα στο CCT προωθούνται και στην κύρια γραμμή παραγωγής στα «κεντρικά» της εταιρίας.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΑΤΕΝΤΕΣ CCT

Ολοκληρώνοντας αξίζει να σημειώσουμε ότι από το 2000 που ξεκίνησε η κανονική λειτουργία του CCT, το εργοστάσιο έχει κάνει μετατροπές σε πάνω από 120.000 φορτηγά, ενώ έχει «πατεντάρει» και εφαρμόσει πάνω από 5.000 νέα εξαρτήματα στα οχήματα της εταιρίας. Φορτηγά από το CCT βρίσκονται σε λειτουργία σε πάνω από 140 χώρες σε όλον τον κόσμο ενώ και η ίδια η εταιρία έκανε και κάνει διαρκώς νέες επενδύσεις στις εγκαταστάσεις, με στόχο την μεγαλύτερη δυνατή επέκτασή της. Σε κάθε περίπτωση, και όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε και οι ίδιοι, η Mercedes-Benz φροντίζει με κάθε τρόπο να διατηρεί την ηγετική της θέση στον χώρο κατασκευής βαρέων οχημάτων. Και το CTT και ότι αυτό συνεπάγεται στην εξυπηρέτηση ακόμα και της πιο εξειδικευμένης ανάγκης είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς η γερμανική εταιρία αντιμετωπίζει τόσο το φορτηγό όσο και τον πελάτη.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , ,