Setra TopClass S 516 HDH: Τη στιγμή που αναρωτιέσαι πόσο καινούργια δείχνει ακόμα η TopClass της σειράς 400, έρχεται τώρα αυτή η 500άρα σαν κερδισμένο στοίχημα των Γερμανών να ξεπεράσουν τον εαυτό τους σε σχεδιαστικό και τεχνολογικό επίπεδο. Τολμάμε να ονειρευτούμε από το κόκπιτ του 13μετρου λεωφορείου.

 

Έρευνες που γίνονται κατά καιρούς στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο φανερώνουν πως το λεωφορείο αποτελεί ίσως τον ασφαλέστερο τρόπο μαζικής μεταφοράς και σίγουρα ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα. Όταν μάλιστα μιλάμε για το λεωφορείο ενός premium κατασκευαστή, αυτή η μεταφορά παίρνει άλλη διάσταση καθώς προστίθενται επιπλέον στοιχεία όπως η κορυφαία άνεση και η πολυτέλεια. Βλέπετε, η Setra επιμένει στον μοναχικό της δρόμο, κατασκευάζοντας λεωφορεία που τηρούν ευλαβικά τις προδιαγραφές του «υψηλού τουρισμού» με ότι αυτό συνεπάγεται σε κατασκευαστικό κόστος και εμμονή στην λεπτομέρεια.

Η νέα TopClass 500 είναι λοιπόν μια πραγματικότητα, παρόλο που με τα χαρακτηριστικά που διαθέτει θα γίνει για πολλούς -και θα παραμείνει για τους περισσότερους- ένα όνειρο. Έστω και αν ήταν για μια ημέρα, το όνειρο έγινε πραγματικότητα για εμάς, αφού οδηγήσαμε πρόσφατα την 13μετρη έκδοση του λεωφορείου, που έφτασε στη χώρα μας για τις ανάγκες παρουσίασής του στο ελληνικό κοινό από την Evobus Ελλάς και την Σταματίου Α.Ε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ

Για τη νέα TopClass 500 η Setra αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα την σχεδιαστική της «γλώσσα». Διατηρώντας αρκετά από τα βασικά χαρακτηριστικά της μάρκας, εξέλιξε πολλά από αυτά, δημιουργώντας ένα σύνολο που δείχνει πιο  «μυώδες», άρα δυναμικό και επιβλητικό στον δρόμο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ φρέσκο αισθητικά αλλά δεν «ακυρώνει» όσα ξέρουμε για την TopClass από την προηγούμενη γενιά 400. Ξεκάθαρη ένδειξη πως η μάρκα σέβεται τον πελάτη της ενώ διατηρεί την υψηλή αξία μεταπώλησης των προϊόντων της.

Ξεκινώντας από το εμπρόσθιο τμήμα, η πόρτα του οδηγού έχει καταργηθεί σ’ αυτή την γενιά, για λόγους μείωσης του θορύβου ενώ ολόκληρη η πρόσοψη διαθέτει μια πιο αεροδυναμική εμφάνιση και μεγαλύτερη επιφάνεια μαύρου χρώματος στη μάσκα. Κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα της κατασκευής είναι η διαφορετικής σχεδίασης «La Linea» που πλέον έχει ένα «σπάσιμο» στο πάνω μέρος της, ενώ δίνει και μια πιο τρισδιάστατη αίσθηση. Ξεχωρίζουν επίσης τα νέα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω, όχι μόνο λόγω της σχεδίασης, αλλά και χάρη στη νέα τεχνολογία LED που χρησιμοποιούν. Αλλά και το πίσω μέρος διαθέτει πολύ εντυπωσιακή σχεδίαση, συμβάλλοντας στην αεροδυναμική αντίσταση. Οι ανάγκες ψύξης του κινητήρα, που είναι τώρα (λόγω των προδιαγραφών Euro 6) πολύ μεγαλύτερες καλύπτονται από τις διάτρητες επιφάνειες που έχουν σχεδιαστεί σε όλο το πίσω τμήμα του λεωφορείου.

ΠΙΟ ΣΤΙΒΑΡΟ

Την εντυπωσιακή εμφάνιση του λεωφορείου συνοδεύουν ένα ακόμα πιο στιβαρό πλαίσιο, περισσότεροι χώροι στις αποσκευοθήκες και μια συνολική αναβάθμιση στη γραμμή κίνησης, με κύρια στοιχεία τον 6κύλινδρο κινητήρα 476 ίππων και το κιβώτιο PowerShift 3. Για ακόμα μια φορά σε όχημα του ομίλου Daimler τα πράγματα στη γραμμή κίνησης απλοποιούνται από την παρουσία του PowerShift. Όταν ο περιστροφικός διακόπτης πάνω στο μικρό λεβιεδάκι που βρίσκεται πάνω στην κολώνα του τιμονιού μπει στη θέση «D», το Setra δεν χρειάζεται παρά ένα απαλό άγγιγμα στο πεντάλ του γκαζιού προκειμένου να επιταχύνει ομαλά και γρήγορα. Το ίδιο ομαλά και γρήγορα πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων μέχρι την 8η σχέση, σε ένα πεδίο στροφών μέχρι τις 1.600 σ.α.λ.

Από το ίδιο λεβιεδάκι ο οδηγός ενεργοποιεί τον επιβραδυντή σε πέντε σκάλες, με την δύναμη πέδησης να είναι ικανοποιητική για τις ανάγκες του αμαξώματος. Την ακινητοποίηση του λεωφορείου αναλαμβάνει το πνευματικό σύστημα πέδησης που ενεργοποιείται γρήγορα, ομαλά και αποτελεσματικά από το «ευαίσθητο» πεντάλ του φρένου. Το τιμόνι «κόβει» αρκετά εξυπηρετώντας τις όποιες μανούβρες ενώ σε κάθε περίπτωση, το PowerShift 3 -με τις πολλές ειδικές προβλέψεις για χρήση σε λεωφορείο- σε συνδυασμό με τον ισχυρό κινητήρα δημιουργούν ένα σύνολο ιδιαίτερα σβέλτο και αρκετά ευέλικτο στους στενούς δρόμους.

Αυτό που συνειδητοποιεί κανείς οδηγώντας το S 516 HDH -και αυτό που μένει τελικά- δεν είναι τόσο η δύναμη του κινητήρα και γενικά η αποτελεσματικότητα της γραμμής κίνησης, όσο το ότι το λεωφορείο «αντιδρά» σαν ένα σώμα. Δηλαδή, είτε κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης, είτε σε αυτή της επιβράδυνσης, το πλαίσιο, οι αναρτήσεις, τα φρένα και το τιμόνι συνεργάζονται άψογα σαν μια ομάδα. Πολύ καλή δουλειά φαίνεται να έχει γίνει και στην ηχομόνωση καθώς απουσιάζουν οι θόρυβοι από το εσωτερικό της καμπίνας. Όλα δείχνουν να είναι φτιαγμένα από ένα κομμάτι, χωρίς τριγμούς και περιττούς κραδασμούς.

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΣΤΟ ΘΡΟΝΟ ΤΟΥ

Όπου και να στρέψεις το βλέμμα σου, η ποιότητα κατασκευής, τα εξαιρετικά υλικά, η μοντέρνα αλλά όχι κραυγαλέα σχεδίαση, και πάνω απ’ όλα, η πολυτέλεια κυριαρχούν σε κάθε εκατοστό αυτού του οχήματος. Ολόκληρο το εμπρόσθιο τμήμα, από την είσοδο μέχρι το κάθισμα του οδηγού έχουν επανασχεδιαστεί. Τα φαρδύτερα σκαλοπάτια και οι καμπυλωτές κουπαστές που «ακολουθούν » την πορεία του επιβάτη έχουν αναβαθμίσει τη διαδικασία εισόδου/εξόδου. Περισσότερος χώρος υπάρχει τώρα και για τον συνοδό, δίπλα στο πτυσσόμενο κάθισμα του οποίου υπάρχει πλέον πρόβλεψη από τον κατασκευαστή για επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους.

Στη θέση οδήγησης, όλα τα κρίσιμα χειριστήρια και οι διακόπτες έχουν έρθει πιο κοντά στα χέρια του οδηγού. Η κορυφαία εργονομία που χαρακτηρίζει το χώρο διατηρεί την προσοχή του οδηγού στο δρόμο. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο ίσως μυστικό για την ασφάλεια. Τον ίδιο σκοπό υπηρετούν και οι τέσσερις εξωτερικοί καθρέπτες που επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει ικανοποιητικά ότι συμβαίνει στις πλευρές του λεωφορείου αλλά και στο εμπρόσθιο τμήμα του. Δεν νομίζουμε ότι ένας οδηγός θα μπορούσε να ζητήσει κάτι περισσότερο από ένα πιλοτήριο. Άνετο κάθισμα με όλες τις ρυθμίσεις, τιμόνι ρυθμιζόμενο που ενσωματώνει χειριστήρια και ένας πίνακας οργάνων που μόνο ως πρότυπο μπορεί να λειτουργήσει για το πως πρέπει να εμφανίζονται οι πληροφορίες στα μάτια του οδηγού. Ταυτόχρονα, εκτεταμένη χρήση δέρματος και μαλακών πλαστικών σε τιμόνι και ταμπλό δίνουν τις απαραίτητες «πινελιές» πολυτέλειας. Η σχεδίαση στο ταμπλό αλλά και στα κανάλια των χειραποσκευών ακολουθεί τη λογική που συναντάμε και εξωτερικά του λεωφορείου, με περισσότερες καμπύλες γραμμές.

 

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΗ

Στο χώρο των επιβατών, η νέα TopClass εξακολουθεί να προσφέρει τις γνωστές υψηλές προδιαγραφές φιλοξενίας. Επάρκεια διαστάσεων, κορυφαίας αισθητικής και ποιότητας υλικά και ορατότητα που καθιστά το ταξίδι έως και συναρπαστικό. Οι χρωματικοί συνδυασμοί στις επενδύσεις της καμπίνας αλλά και ο φωτισμός μέσω LED δημιουργούν ένα ευχάριστο και «ζεστό» περιβάλλον για τους επιβάτες. Τα φαρδιά και άνετα καθίσματα θα τους βοηθήσουν γρήγορα να χαλαρώσουν και να απολαύσουν το ταξίδι τους. Την ίδια στιγμή, η γυάλινη οροφή «TopSky Panorama» που διατρέχει όλο το αμάξωμα δημιουργεί μία τελείως ιδιαίτερη σχέση του επιβάτη με το λεωφορείο και την διαδρομή. Την ψυχαγωγία όσων επιβαίνουν στο 13μετρο όχημα αναλαμβάνει ένα σύγχρονο σύστημα οπτικοακουστικών πολυμέσων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δύο οθόνες προβολής, DVD Player και ράδιοCD.

Η επανάσταση πάντως έχει γίνει σε έναν τομέα που δεν τον βλέπεις αλλά τον αισθάνεσαι. Στον κλιματισμό της καμπίνας, με βελτιστοποίηση της ροής του αέρα που για πρώτη φορά σε τουριστικό διαχέεται και κάτω από τα καθίσματα. Έτσι, επιτυγχάνεται ενιαία θερμοκρασία από την πρώτη μέχρι την τελευταία σειρά καθισμάτων. Ο κλιματισμός ελέγχεται ξεχωριστά στο χώρο του οδηγού και στην καμπίνα των επιβατών, μπορεί να λειτουργήσει εντελώς αυτόματα αλλά και να δεχθεί προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες.

ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΓΚΑΤΖΕΤ

Η Setra φροντίζει ώστε ο οδηγός ενός TopClass να νοιώθει… ευλογημένος ακόμα και όταν δεν οδηγεί. Για παράδειγμα, το κλειδί εκκίνησης μπορεί να είναι ταυτόχρονα ένα χειριστήριο ελέγχου μιας σειράς κρίσιμων λειτουργιών του λεωφορείου. Με αυτό το μαγικό γκατζετάκι ο οδηγός μπορεί να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει τις πόρτες και τις μπαγκαζιέρες, να ενημερωθεί για την πίεση των ελαστικών και τις ποσότητες καυσίμου και AdBlue σε πραγματικό χρόνο, να ενεργοποιήσει τον φωτισμό αλλά και τον κλιματισμό της καμπίνας, να πραγματοποιήσει έναν περιμετρικό έλεγχο φώτων. Και όλα αυτά από απόσταση, απολαμβάνοντας ίσως τον καφέ του!

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Επιγραμματικά, η ναυαρχίδα της Setra συγκεντρώνει την αφρόκρεμα της τεχνολογίας που υπάρχει σήμερα, ενώ παράλληλα δείχνει σε πρώτη προβολή όλα όσα θα «φορεθούν» μέσα στα επόμενα χρόνια. Και όλα αυτά «αμπαλαρισμένα» με ότι πιο πολυτελές και ποιοτικό μπορεί να ζητήσει ο σύγχρονος tour operator αλλά και ο πιο απαιτητικός –και δη πλούσιος- πελάτης. Στην πράξη, ο ρεαλιστής επιχειρηματίας θα πρέπει να σκεφτεί αν και πότε θα κάνει απόσβεση των χρημάτων του. Για όσους ωστόσο το λέει η καρδιά τους και το βαστάει η τσέπη τους, η σειρά 500 είναι σίγουρο πως θα τους αποζημιώσει για την επιλογή τους τόσο κατά τη διάρκεια της συμβίωσης όσο και την ώρα του αποχωρισμού χάρη στην υψηλή αξία μεταπώλησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 471 12,8 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 12.790 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 476/1.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.300/1.100 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αυτοματοποιημένο κιβώτιο 8+1 ταχυτήτων GO 250-8 (PowerShift 3). Τελική σχέση μετάδοσης i=3.583

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας ZF RL 75 E. Ανεξάρτητη ανάρτηση τριγωνικών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκό Πίσω: Κινητήριος άξονας MB RO 440. Πνευματική ανάρτηση

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης EBS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης BA και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP. Ανεξάρτητο δευτερεύον σύστημα πέδησης retarder νερού της Voith. Προαιρετικά δυνατότητα για Lane Assistant, Attention Assist (ATAS), adaptive cruise control with Active Brake Assist (BAS PLUS), additional function Stop-and-Go for adaptive cruise control, Predictive Powertrain Control (PPC), Start-Off Assist

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, περιστρεφόμενο κάθισμα οδηγού, κλειδί-χειριστήριο πολλαπλών λειτουργιών, οπτικοακουστικό σύστημα πολυμέσων με DVD Player και οθόνες προβολής, μικροφωνική εγκατάσταση για οδηγό και συνοδηγό, αυτόματος κλιματισμός οδηγού, σύστημα κλιματισμού EvoCool TopAir για τους επιβάτες, FleetBoard, φωτιστικά σώματα Bi-xenon, LED φώτα ημέρας και φώτα καμπίνας, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, ψυγείο, κουζινάκι και τουαλέτα στο χώρο της πίσω πόρτας, σύστημα ανίχνευσης φωτιάς στο χώρο του κινητήρα

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ:  Μήκος 13,325 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,880 μ. Μεταξόνιο 1ος-2ος: 6,300 μ. 2ος-3ος: 1,350 μ. Πρόβολος εμπρός 2,890 μ. Πρόβολος πίσω 2,785 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 21,51 μ. Καθίσματα 50+1+1 (Setra Voyage Supreme) Χώρος αποσκευών 11,4 κυβ. μέτρα (με τουαλέτα) Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 520 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 λίτρα

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,