Actros 4163 SLT

Αποστολή στη Γερμανία: Παρακολουθήσαμε την παγκόσμια πρεμιέρα των νέων Mercedes-Benz Actros SLT και Arocs SLT και επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο που κατασκευάζονται. Οι Γίγαντες της Mercedes μπορούν να χειριστούν μεικτά βάρη έως και 250 τόνους!

Εκεί που οι στάνταρντ εκδόσεις φορτηγών σταματούν, ξεκινά η δουλειά των ανθρώπων της Mercedes-Benz στο εργοστάσιο κατασκευής εξειδικευμένων φορτηγών, στην περιοχή Molsheim της Γαλλίας, λίγο έξω από το Στρασβούργο. Ο απεσταλμένος του TransportEvo στη Γερμανία, Παναγιώτης Τριτάρης επισκέφθηκε χθες το εργοστάσιο αυτό (ταξιδεύοντας σχεδόν τρεις ώρες οδικώς από το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης) ενώ σήμερα το πρωί παρακολούθησε από κοντά -στην έδρα της Mercedes-Benz, στο Wörth- την παγκόσμια πρεμιέρα των νέων Actros SLT και Arocs SLT.

Πρόκειται για τις εξειδικευμένες εκδόσεις βαρέων-βαρών των γνωστών Actros και Arocs οι οποίες σχεδιάζονται από το τμήμα CTT (Custom Tailored Trucks) της Mercedes-Benz και κατασκευάζονται στο Molsheim, πάντα με τη συνεργασία και την επίβλεψη των ανθρώπων της μάρκας στα κεντρικά, στη Στουτγάρδη. Οι εκδόσεις SLT προορίζονται για ιδιαίτερα βαρύ μεταφορικό έργο και μεικτά βάρη έως και 250 τόνους ενώ διαθέτουν τεχνικά χαρακτηριστικά τέτοια που να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις δύσκολες αποστολές.

Το Actros SLT 6×4 είναι διαθέσιμο με μεταξόνια 3,4 και 4,0 μέτρων ενώ το Actros SLT 8×4 μόνο με το μεγάλο μεταξόνιο των 4,0 μέτρων. Αντίστοιχα το Arocs SLT 6×4 διατίθεται με μεταξόνια 3,3 και 3,9 μέτρων ενώ στην έκδοση Arocs SLT 8×8 το μεταξόνιο μπορεί να φτάσει στα 4,85 μέτρα. Από πλευράς καμπινών ο κατασκευαστής χρησιμοποιεί τους τύπους GigaSpace και BigSpace, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης του μήκους της καμπίνας με το λεγόμενο «SoloStar Concept» να προσφέρει έξτρα χώρο ανάπαυσης ή χώρο εργασίας εντός της καμπίνας.

Οι επιλογές στο σασί εστιάζουν φυσικά στη βαριά μεταφορά. Στην περίπτωση του Actros SLT με τις αερόσουστες, το πλαίσιο έχει πλάτος 834 χιλ. και τα στοιχεία του έχουν πάχος 8 χιλ. Αντίστοιχα, στο Arocs με την παραβολικού τύπου ανάρτηση, το πλάτος του πλαισίου ανέρχεται στα 744 χιλ. και το πάχος των στοιχείων του στα 9 χιλ. Οι συνδυασμοί όσον αφορά τον περιφερειακό εξοπλισμό (δεξαμενές, ελαστικά κ.α.) των φορτηγών είναι πάρα πολλοί.

Arocs 4158 SLT

ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Τέτοιες ειδικές εκδόσεις δεν θα μπορούσαν παρά να εφοδιάζονται αποκλειστικά με τον κορυφαίο κινητήρα OM 473 (15,6 λίτρα) της Mercedes-Benz ο οποίος φυσικά πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Ο εν λόγω κινητήρας είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος των 517, 578 και 625 ίππων. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε και την εξαιρετική απόδοση του μηχανόφρενου στα 475 kW.

Η γραμμή κίνησης των φορτηγών περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχύτητων G 280 PowerShift με 16 σχέσεις, που είναι μοναδικό στην κατηγορία αυτή των βαρέων φορτηγών. Το κιβώτιο ενσωματώνει διάφορα προγράμματα οδήγησης (Power ή Heavy) ανάλογα το μεταφορικό έργο για το οποίο προορίζεται το φορτηγό.

Εν τω μεταξύ, μοναδικό νέο χαρακτηριστικό των Actros SLT και Arocs SLT είναι ο συμπλέκτης turbo retarder, δηλαδή το σύστημα που συνδυάζει σε μια μονάδα τον συμπλέκτη και το retarder. Τα οφέλη πολλά, όπως η πιο κόμπακτ και ελαφρύτερη κατασκευή, το πιο ομαλό ξεκίνημα του φορτηγού σε πλήρες φορτίο και η πιο αποδοτική πέδηση (δύναμη 350 kW επιπλέον από το retarder).

Στο homepage της ιστοσελίδας μας θα μπορείτε να παρακολουθείτε τις επόμενες μέρες σε rebroadcast όλα όσα έγιναν σήμερα το πρωί στην press conference. Φυσικά θα ακολουθήσει σύντομα αναλυτικό ρεπορτάζ, πλούσιο φωτογραφικό υλικό και βίντεο, όπως μόνο το TransportEvo ετοιμάζει και σας παρουσιάζει μετά από κάθε μεγάλο γεγονός στην βιομηχανία των επαγγελματικών οχημάτων. Μείνετε συντονισμένοι…

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,