Μετά από τριετή απουσία, το τεστ των «1000 Πόντων» επιστρέφει αναδεικνύοντας το Mercedes-Benz Actros πρώτο στους τράκτορες με κινητήρες Euro 6 και ιπποδύναμη 450-480 ίππων.

Οι «1000 Πόντοι» επέστρεψαν. Η πιο δημοφιλής και αξιόπιστη συγκριτική δοκιμή στον χώρο των φορτηγών στην Ευρώπη διοργανώθηκε και πάλι. Τα αποτελέσματα της δοκιμής δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στα γνωστά περιοδικά “Fernfahrer” και “Lastautο-Omnibus”. Το φετινό τεστ είχε αρκετές ιδιαιτερότητες, μιας και ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχαν οι νέοι κινητήρες Euro 6. Ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι την χρονιά που πέρασε σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές ανανέωσαν στον ένα ή στον άλλο βαθμό τη γκάμα των μεγάλων φορτηγών τους. Για το 2013 επιλέχθηκε η μάλλον πιο δημοφιλής κατηγορία για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αυτή δηλαδή που αφορά κινητήρες με ιπποδύναμη μεταξύ 450 και 480 ίππων.

Πιο συγκεκριμένα, στην δοκιμή συμμετείχαν το DAF XF 560, το MAN TGX 18.480, το Μercedes-Benz Actros 1845, το Scania R 450 και το Volvo FH 460. Όλα είχαν τις μεγάλες καμπίνες της κάθε εταιρίας, και κατά το δυνατόν κοντινές προδιαγραφές σε κιβώτια (όλα αυτόματα) και τελική σχέση μετάδοσης. Όπως κάθε φορά στο συγκεκριμένο τεστ έγιναν εξαντλητικές δοκιμές σε κάθε είδους παράμετρο των προαναφερθέντων οχημάτων, με τελικό σκοπό ν’ αναδειχθεί ο καλύτερος μεσαίος τράκτορας για την ευρωπαϊκή αγορά το 2013.

Scania R 450 4x2 StreamlineΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ

Η τελική κατάταξη είχε έναν και αδιαμφισβήτητο νικητή: το Actros. Με 951 πόντους ήταν με μεγάλη διαφορά πρώτο, διαφορά που ποτέ στο παρελθόν δεν ήταν τόσο ευρεία από τα υπόλοιπα. Στην δεύτερη θέση με 931 πόντους τερμάτισε το Scania, την τρίτη θέση μοιράστηκαν τα DAF και Volvo με 928 πόντους, ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε το ΜΑΝ με 909 πόντους.

DAF XFΣτις επιμέρους αξιολογήσεις,, στην καμπίνα ξεχώρισε το Volvo, στην οδήγηση το Volvo, στον κινητήρα-γραμμή κίνησης το MAN, στην κατανάλωση το Mercedes-Benz, στο κόστος χρήσης το Scania και στην ασφάλεια ισοβάθμησαν τα Actros και το FH. Σε ότι αφορά τέλος την κατανάλωση, πιο οικονομικό αναδείχθηκε το Actros με 35,39 λίτρα, ενώ πιο σπάταλο τερμάτισε την διαδρομή το Volvo με 37,15 λίτρα.

Νίκη λοιπόν για το Actros και επιβεβαίωση του Transportevo που επιμένει εδώ και δύο χρόνια ότι οι Γερμανοί της Mercedes έφτιαξαν πραγματικά το «Φορτηγό της Δεκαετίας». Σε επόμενη ανάρτησή μας στο αμέσως προσεχές διάστημα και έχοντας περισσότερες αναφορές-δημοσιεύσεις στο τεστ των 1000 Πόντων, θα κάνουμε μια πιο διεξοδική παρουσίαση των επιμέρους τομέων πού ξεχώρισε (ή και πού… υστέρησε) το κάθε φορτηγό που συμμετείχε. Μείνετε συντονισμένοι.

*αναδημοσίευση από τα περιοδικά “Fernfahrer” και “Lastautο-Omnibus”.

MAN TGX

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,