Mercedes-Benz DriverTraining: Παρακολουθήσαμε το πληρέστερο και πιο ενεργό πρόγραμμα εκπαίδευσης οδηγών βαρέων οχημάτων που εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, από την εταιρία που προτεραιότητά της έχει τη συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες της.

 

Σε μια χώρα που στην πλειοψηφία τους οι επαγγελματίες οδηγοί δηλώνουν… απόφοιτοι της «Ανωτάτης Εκπαιδευτικής των δρόμων και των χιλιομέτρων» προσπαθούμε να καταγράψουμε τα στοιχεία που διακρίνουν τον καλό από τον κακό οδηγό. Γιατί το «παραμύθι» πολλών Ελλήνων αυτοκινητιστών μπορεί κάποιες φορές να έχει… δράκο, αλλά το θέμα είναι εάν έχει και κέρδος για την τσέπη τους στο τέλος της ημέρας.

Η ιστορία που θα σας διηγηθούμε εμείς δεν έχει δράκο, αλλά έχει Actros, έχει την αδιάκοπη προσπάθεια των ανθρώπων της Mercedes-Benz σε επίπεδο «After sales service» και σίγουρα έχει ένα αίσιο τέλος για όσους αποφασίζουν να γίνουν πιο αποδοτικοί στη δουλειά τους με την βοήθεια των ειδικών.

Το «ειδικός» στην περίπτωση του «DriverTraining» έχει ονοματεπώνυμο΄ πρόκειται για τον Υπεύθυνο Τεχνικό Εκπαίδευσης κ. Ιωάννη Τριανταφύλλου, πάνω στον οποίο «χτίστηκε» η υπηρεσία στην Ελλάδα, πριν από περίπου τρία χρόνια, ακριβώς στα πρότυπα των Γερμανών. Αστείρευτες γνώσεις, επαγγελματισμός, μεθοδολογία εκπαίδευσης και μεταδοτικότητα είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον κ. Τριανταφύλλου, ο οποίος όχι μόνο πιστοποιήθηκε από τα κεντρικά της Daimler AG αλλά φροντίζει για τη συνεχή ενημέρωση πάνω στα νέα βοηθητικά συστήματα οδήγησης και φυσικά τον εμπλουτισμό της εκπαίδευσης που παρέχει στους επαγγελματίες οδηγούς.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τα τελευταία 40 χρόνια το πρόγραμμα («ProfiTraining» ονομάζεται στη Γερμανία) έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 950.000 οδηγούς, ενώ 30 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, έχουν πιστοποιηθεί και προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα στους πελάτες της μάρκας.

Η υπηρεσία της Mercedes-Benz απευθύνεται στις επιχειρήσεις με στόλο φορτηγών που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοση των οδηγών τους αλλά και μεμονωμένα σε επαγγελματίες οδηγούς, κατόχους οχημάτων της μάρκας (ή άλλων οχημάτων) που θέλουν να εκπαιδευτούν στο δικό τους όχημα ή στο ασημί Actros Euro 6 που είναι σταθμευμένο για αυτό τον λόγο στον προαύλιο χώρο της εταιρίας. Βασικός στόχος είναι η συνολική μείωση του κόστους χρήσης του οχήματος καθώς και η αύξηση του επιπέδου της ενεργητικής ασφάλειας, μέσα από την ανάλυση μιας φιλοσοφίας οδήγησης που επικεντρώνεται στη μείωση της κατανάλωσης και των φθορών, στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, στη μείωση του άγχους του οδηγού, στη μείωση του χρόνου των δρομολογίων και στην αύξηση της ασφάλειας.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης ολοκληρώνεται μέσα στη διάρκεια μιας ημέρας, χωρίς χρονικό περιορισμό, ανάλογα την πορεία της διαδικασίας και τη μεθοδολογία που θα επιλέξει ο κ. Τριανταφύλλου προκειμένου να γίνει απόλυτα κατανοητός στον επαγγελματία οδηγό που έχει απέναντί του. Από την εμπειρία μας, παρακολουθώντας την εκπαίδευση, έχουμε να επισημάνουμε τον απόλυτο σεβασμό (χωρίς ίχνος έπαρσης) με τον οποίο ο κ. Τριανταφύλλου αντιμετωπίζει τον εκπαιδευόμενο, δεν το… παίζει γκουρού (παρότι θα μπορούσε!) αλλά σε ρόλο συμβούλου -και όχι δάσκαλου»- στέκεται στην ουσία της υπόθεσης που είναι να μεταδώσει πολύτιμες πληροφορίες στον οδηγό.

Η διαδικασία έχει ως εξής: Ο εκπαιδευόμενος πίσω από το τιμόνι του φορτωμένου Actros καλείται αρχικά να ολοκληρώσει μια αρκετά μεγάλη διαδρομή στην εθνική οδό προς Λαμία και η επιστροφή γίνεται και πάλι στις εγκαταστάσεις της Mercedes από παράλληλες οδούς και δευτερεύον οδικό δίκτυο. Σε αυτό το στάδιο ο εκπαιδευτής από το κάθισμα του συνοδηγού δεν κάνει καμία απολύτως παρατήρηση και κρατά σημειώσεις. Στη συνέχεια ακολουθεί το θεωρητικό μέρος σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα με προβολέα και πίνακες παρουσιάσεων όπου ο εκπαιδευτής αναλύει τη φιλοσοφία της σωστής οδήγησης και επισημαίνει τα λάθη ή τις παραλήψεις του εκπαιδευόμενου. Η διαδικασία για τον εκπαιδευόμενο ολοκληρώνεται εφαρμόζοντας στην πράξη και στο ίδιο κομμάτι της διαδρομής που έκανε αρχικά όλα όσα έμαθε. Πανάκριβα όργανα που μετρούν την κατανάλωση και τις επιδόσεις (όπως τη μέσω ωριαία ταχύτητα) σε πραγματικό χρόνο αποδεικνύουν τη βελτίωση του οδηγού συγκρίνοντας τα δρομολόγια πριν και μετά τη θεωρητική εκπαίδευση.

Το θεωρητικό κομμάτι της εκπαίδευσης περιλαμβάνει εκμάθηση κανόνων προνοητικής οδήγησης, κατανόηση επίδρασης εξωτερικών παραγόντων, την οικονομική λειτουργία του οχήματος καθώς και την αποτελεσματική χρήση όλων των συστημάτων ασφαλείας και μη του φορτηγού.

Το πρακτικό μέρος περιλαμβάνει οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες με όχημα ειδικά διαμορφωμένο για την εκπαίδευση (μεικτό βάρος 40 τόνων), αποτελεσματική χρήση όλων των συστημάτων του οχήματος σε πραγματικές συνθήκες καθώς και την εφαρμογή της αμυντικής οδήγησης.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Η συνεχής ενημέρωση-εκπαίδευση κάνει τη δουλειά του οδηγού πιο αποδοτική, ξεκούραστη και ασφαλή, με λιγότερες φθορές και πραγματικό όφελος από τη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου για τον ίδιο και την εταιρία. Με τη γλώσσα των αριθμών, ένα όχημα που διανύει κατά μέσο όρο 120.000 χλμ./ώρα, έχει μέση κατανάλωση 35 λίτρα/100 χλμ. και με τιμή πετρελαίου 1,5 ευρώ/λίτρο, θα χρειαστεί 63.000 ευρώ για καύσιμα. Ο ίδιος οδηγός μετά την εκπαίδευση μπορεί να επιτύχει μείωση της κατανάλωσης κατά 10% και να μειώσει τα σχετικά έξοδα κατά 5.400 ευρώ ετησίως!

Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, το πρόγραμμα εκπαίδευσης της Mercedes-Benz αποτελεί μια φιλοσοφία οδήγησης που μας προτρέπει να οδηγούμε με γνώμονα την ασφάλεια και την οικονομία, δείχνοντας τον τρόπο που μπορούμε να το πετύχουμε αυτό. Ακόμα και εάν όλα όσα ακούσετε στην εκπαίδευση σας ακουστούν «πολύ καλά για να είναι αληθινά», μη σκεφτείτε στιγμή πως δεν μπορούν να βρουν καθημερινή εφαρμογή στη δουλειά σας. Εμείς σας προτείνουμε να δηλώσετε συμμετοχή στο πρόγραμμα εκπαίδευσης και να εφαρμόσετε σταδιακά όσα μάθετε στην καθημερινότητά σας. Είναι σίγουρο πως θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα, μετρήσιμα και μη, και μόνο κερδισμένοι έχετε να βγείτε ως επαγγελματίες οδηγοί.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,