Setra MultiClass 400 UL business: Οδηγούμε στο Ulm της Γερμανίας τη νέα εναλλακτική πρόταση της Setra στην κατηγορία των υπεραστικών λεωφορείων. Μπορεί η γενιά στα λεωφορεία MultiClass να μην άλλαξε, ωστόσο αυτές οι νέες εκδόσεις συνδυάζουν επιτυχώς τα καλά στοιχεία της σειράς με τη νέα εποχή στους κινητήρες.

 

Ήταν Οκτώβριος του 2005 όταν η Setra του ομίλου DaimlerChrysler (έτσι λεγόταν τότε μετά τον μεγάλο γάμο και μέχρι το -επίσης μεγάλο- διαζύγιο) παρουσίαζε σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Busworld του Βελγίου τη νέα σειρά MultiClass 400. Με τέσσερα μήκη αμαξώματος και πολλές σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες (επιλογέας τύπου joystick, CANbus στα ηλεκτρονικά κ.α.) η νέα σειρά έφερνε για πρώτη φορά τον «αέρα» και την αίσθηση των τουριστικών λεωφορείων στα υπεραστικά. Αντικαθιστώντας την επιτυχημένη σειρά 300, η νέα MultiClass απέκτησε σταδιακά βάθος στη γκάμα εκδόσεων, με αποτέλεσμα σήμερα, 8 χρόνια μετά το λανσάρισμά της, να αριθμεί οκτώ μοντέλα, από τα 10 έως τα 15 μέτρα.

Με αφορμή την τοποθέτηση κινητήρων Euro 6 σε όλα της τα λεωφορεία, η Setra επεκτείνει τώρα τη γκάμα της σειράς MultiClass 400 με τρεις νέες εκδόσεις που φέρουν τη διακριτική ονομασία «business». Τα «S 415 UL business», «S 416 UL business» και  «S 417 UL business» διαφέρουν μεταξύ τους στο μήκος του αμαξώματος και στον αριθμό των καθισμάτων ενώ εστιάζουν στην οικονομία απόκτησης και χρήσης. Η συγκεκριμένη στρατηγική στόχευσης δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στα υλικά που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής (για τη Setra μιλάμε άλλωστε) ενώ παράλληλα χάρη στα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των τακτικών σέρβις (κάθε 90.000 χλμ.) προκύπτει σημαντικό χρηματικό όφελος για τον ιδιοκτήτη.

ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

Τα εν λόγω διαξονικά υπεραστικά λεωφορεία τοποθετούνται στη βάση της γκάμας και καλούνται να ανταποκριθούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Συγκριτικά με τα αντίστοιχα S 416 UL και S 417 UL της γκάμας, οι εκδόσεις business εξασφαλίζουν την ίδια χωρητικότητα σε καθίσματα διαθέτοντας μικρότερο μήκος αμαξώματος και άρα μεγαλύτερη ευελιξία. Εκτός από τα κλασικά υπεραστικά δρομολόγια, οι εκδόσεις «business» μπορούν να καλύψουν ανάγκες μεταφοράς σχολείων ή -περιστασιακά- ακόμα και μεγαλύτερα ταξίδια «τύπου ΚΤΕΛ». Σε κάθε τύπο μεταφορικού έργου, μεγάλη βοήθεια προσφέρουν επιπλέον οι ευρύχωρες αποσκευοθήκες αλλά και το υπερυψωμένο πάτωμα του λεωφορείου που παραπέμπει σε «καθαρόαιμο» τουριστικό.

Όταν μιλάμε για οικονομία, η επιλογή του κινητήρα OM 936 BlueEfficiency που περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων μοιάζει ιδανική. Το 6κύλινδρο μηχανικό σύνολο είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές ισχύος που καλύπτουν τις ανάγκες των αμαξωμάτων από πλευράς επιδόσεων, συνδυάζονται αρμονικά στη γραμμή κίνησης με τα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια που διαθέτει η Setra και ξεχωρίζουν για την πολιτισμένη λειτουργία τους.

ΑΝΕΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Πράγματι, στο εσωτερικό του λεωφορείου οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται ενοχλητικό θόρυβο από τον κινητήρα ενώ σημαντικό για την άνεση είναι επίσης πως δεν μεταφέρονται κραδασμοί από τον κινητήρα στο αμάξωμα. Η καλή ηχομόνωση αλλά και η εξαιρετική συναρμολόγηση των υλικών -από τα επί μέρους πλαστικά και τις επενδύσεις μέχρι το «κούμπωμα» των θυρών στο αμάξωμα- φροντίζουν για την άνετη παραμονή των επιβατών.

Με 51, 55 και 59 καθίσματα αντίστοιχα, τα αμαξώματα των 12,2 – 12,7 – 13,38 μέτρων διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό γυάλινη εμπρόσθια θύρα, ένα λιτό και καλοφτιαγμένο κόκπιτ που διευκολύνει την εργασία του οδηγού, ενημερωμένα συστήματα στα ηλεκτρονικά (με προαιρετικό το ESP) καθώς και ένα όμορφο και φωτεινό σαλόνι με αρκετό χώρο τόσο ανάμεσα στις σειρές καθισμάτων όσο και στα κανάλια των χειραποσκευών. Τα καθίσματα τύπου «Transit» είναι αρκετά φαρδιά και άνετα, ωστόσο ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει την πιο πολυτελή σειρά «Route». Μπορεί κανείς επίσης να παραγγείλει ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο ο μηχανισμός της οποίας ενσωματώνεται στην πίσω πόρτα καθώς και να διαμορφώσει ειδικό χώρο για το αμαξίδιο μέσα στο λεωφορείο. Ειδικές χειρολαβές υποδεικνύουν την πρόβλεψη για τη μεταφορά και όρθιων επιβατών, από 23 έως 47 ανάλογα την έκδοση.

ΠΟΛΛΑ ΘΕΤΙΚΑ

Στο Ulm είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε για μερικά χιλιόμετρα τη 12μετρη έκδοση S 415 UL business με τον βασικό κινητήρα των 299 ίππων ο οποίος συνδυαζόταν με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ZF Ecolife. Το συγκεκριμένο κιβώτιο σαφώς και απλοποιεί τη διαδικασία διατηρώντας ξεκούραστο τον οδηγό. Επίσης φροντίζει για την οικονομία, με την επιλογή των σχέσεων να εστιάζει στον περιορισμό των στροφών του κινητήρα μέσα στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. Στις σημειώσεις μας από αυτή τη σύντομη επαφή κρατήσαμε την άμεση απόκριση του κινητήρα στις εντολές του γκαζιού, την αγαστή συνεργασία του με το κιβώτιο, την απουσία ενοχλητικών θορύβων από τη γραμμή κίνησης και την κύλιση και βέβαια την εξαιρετική ορατότητα από τη θέση οδήγησης. Ο εξοπλισμός του λεωφορείου που οδηγήσαμε περιλάμβανε επιπλέον αιρ κοντίσιον (EvoCool Basis), μπουτόν στάσης τοποθετημένα με καλή εργονομία κατά μήκος της καμπίνας, ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέπτες, σύστημα πυρόσβεσης στο χώρο του κινητήρα και ηλεκτρονική πινακίδα καταγραφής προορισμού.

Η παραγωγή των νέων εκδόσεων «business» έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει την Άνοιξη του 2014, με τη γερμανική εταιρία να αφήνει ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει επιπλέον ενίσχυση της γκάμας μέσα στην ίδια χρονιά. Αυτό σημαίνει βέβαια πως δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για το πέρασμα της σειράς MultiClass στη νέα γενιά 500, τουλάχιστον όχι νωρίτερα από το 2015.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 936 7,7 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 7.698 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 110 x 135 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 354/1.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.400/1.100 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

OM 936 7,7 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 7.698 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 110 x 135 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 299/1.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.200/1.100 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο GO 190. Προαιρετικά, κιβώτιο GO 250/8 PowerShift, αυτόματο κιβώτιο ZF Ecolife AP 6 ταχυτήτων και αυτόματο Voith Diva.6.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS & ASR, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης EBS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης BAS. Ανεξάρτητο δευτερεύον σύστημα μηχανόφρενου. Προαιρετικά, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 12,200 (S 415) – 12,700 (S 416) – 13,380 (S 417) μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,175 μ. Μεταξόνιο 6,080 – 6,580 – 7,260 μ. Πρόβολος εμπρός 2,820 μ. Πρόβολος πίσω 3,300 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 21,070 – 22,346 μ. Καθίσματα 50+1 – 54+1 –  58+1 (Setra Transit) Χώρος αποσκευών από 5,5 έως 7,9 κυβ. μέτρα Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 320 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 λίτρα

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,