Η Ford Motor Company αποκάλυψε πρόσφατα για πρώτη φορά μία τεχνολογία που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρκάρουν πατώντας ένα μπουτόν μέσα ή έξω από το αυτοκίνητό τους καθώς και ένα πρωτότυπο σύστημα με αυτόματο έλεγχο διεύθυνσης και πέδησης για την αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα ή πεζούς. Είναι αυτονόητο πως αυτές οι τεχνολογίες θα «περάσουν» κάποια στιγμή και στον εξοπλισμό των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της μάρκας.

Οι ειδικοί του μέλλοντος της Ford έχουν διαπιστώσει μία αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο για «Sanity Savers» – τεχνολογίες και χαρακτηριστικά που κάνουν τη ζωή ευκολότερη, καθώς και μεγαλύτερη έμφαση στην «Ηθική Κατανάλωση» καθώς τα προϊόντα που αγοράζουν τείνουν να αντανακλούν τις προσωπικές αξίες.

«Οι αγοραστές αυτοκινήτων δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην εμπειρία ιδιοκτησίας, κάνοντας αγορές που διασφαλίζουν τη συνδεσιμότητά τους εν κινήσει  και εκφράζουν τις πεποιθήσεις τους – τάσεις που έχουν ισχυρή επίδραση στα οχήματα, τα συστήματα και τις υπηρεσίες που θα επιλέγουν στο μέλλον» δήλωσε η Sheryl Connelly, manager, Ford Global Trends & Futuring. «Η Ford Futures στέλνει σαφές μήνυμα ότι η Ford κινείται σε συνάρτηση με τις παγκόσμιες τάσεις.»

«Το μέλλον για τη Ford σημαίνει ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και τεχνολογιών – όπως Fully Assisted Parking Aid και Obstacle Avoidance – που συμβάλλουν σε μία ασφαλέστερη, πιο άνετη, πιο επιθυμητή, πιο εξατομικευμένη και πιο οικολογική οδήγηση και εμπειρία ιδιοκτησίας» δήλωσε η Barb Samardzich, vice president Product Development, Ford Ευρώπης. «Η Ford προσπαθεί να διασφαλίζει ότι τα οχήματα, οι τεχνολογίες και τα συστήματα που εξελίσσουμε ικανοποιούν καλύτερα τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες και αξίες των πελατών.»

Fully Assisted Parking Aid

Ειδικοί του Κέντρου Έρευνας & Προηγμένης Μηχανολογίας της Ford βασίστηκαν σε εξελιγμένα χαρακτηριστικά καθιερωμένων τεχνολογιών Ford, Active Park Assist και Ford Powershift  για να δημιουργήσουν ένα πειραματικό Ford Focus εφοδιασμένο με το πρωτότυπο σύστημα «Fully Assisted Parking Aid» Η επόμενη γενιά της τεχνολογίας αυτόματου παρκαρίσματος ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν στο κιβώτιο και παρκάρει το αυτοκίνητο μέσω μπουτόν ή τηλεχειρισμού.

 

Obstacle Avoidance

Η Ford αποκάλυψε επίσης την τεχνολογία «Obstacle Avoidance» που εξελίχθηκε στο πλαίσιο ερευνητικού project με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του οποίου ηγήθηκε η ίδια. Ένα Focus εφοδιασμένο με «Obstacle Avoidance» της Ford εκδίδει προειδοποιήσεις πρώτα εάν ανιχνεύσει αργά κινούμενα / σταματημένα οχήματα ή πεζούς στην ίδια λωρίδα μπροστά. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει μετά τις σχετικές προειδοποιήσεις, το σύστημα αυτόματα κάνει τους κατάλληλους ελιγμούς διεύθυνσης ή φρενάρει το όχημα για να αποφύγει τη σύγκρουση.

«Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις – όπως απροσδόκητη κυκλοφοριακή ανάσχεση – όπου αυτή η τεχνολογία μπορεί να ωφελήσει τον οδηγό του αυτοκινήτου με το συγκεκριμένο σύστημα και την ασφάλεια στο δρόμο γενικότερα,» δήλωσε η Barb Samardzich, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης. «Το ερευνητικό project Obstacle Avoidance δίνει μία συναρπαστική πρώτη εικόνα από ένα ασφαλέστερο μέλλον όπου ο κίνδυνος ορισμένων τύπων συγκρούσεων μειώνεται θεαματικά.»

Η τεχνολογία Obstacle Avoidance χρησιμοποιεί τρία ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και μία κάμερα για να σκανάρει το δρόμο μπροστά σε απόσταση 200 μ. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει κάποιο όχημα που κινείται αργά ή είναι σταθμευμένο εμφανίζει πρώτα μία οπτική προειδοποίηση και στη συνέχεια εκδίδει την αντίστοιχη ηχητική. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει με τον κατάλληλο χειρισμό, τότε αναλαμβάνει δράση η τεχνολογία «Obstacle Avoidance» κάνοντας χρήση των φρένων και αφού ανιχνεύσει τα κενά εκατέρωθεν του εμποδίου στο δρόμο παρεμβαίνει στο ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης για την αποφυγή της σύγκρουσης.

Η τεχνολογία έχει δοκιμαστεί σε ταχύτητες πάνω από 60 km/h. Τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν ότι λιγότερο από το ένα τρίτο των οδηγών που εμπλέκεται σε οπίσθιες συγκρούσεις προσπαθεί να αποφύγει εν των προτέρων τη σύγκρουση με τον κατάλληλο χειρισμό.

ΤΣΕΚ ΑΠ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η Ford Motor Company εξελίσσει τις τεχνολογίες ECG Heart Rate Monitoring Seat και Glucose Level Monitoring, οι οποίες περιορίζουν τον κίνδυνο για οδηγούς που υφίστανται καρδιακή προσβολή στο τιμόνι, ή τους οδηγούς και επιβάτες που εμφανίζουν υπογλυκαιμικά επεισόδια λόγω διαβήτη.

Το πρωτότυπο ECG Heart Rate Monitoring Seat παρακολουθεί τους καρδιακούς παλμούς και ανιχνεύει ενδείξεις καρδιακής αρρυθμίας που πιθανόν προειδοποιούν ότι ο οδηγός χρήζει ιατρικής βοήθειας. Η πειραματική τεχνολογία Glucose Level Monitoring επιτρέπει τη σύνδεση του συστήματος φωνητικής ενεργοποίησης Ford SYNC με συσκευές παρακολούθησης και την έκδοση οπτικών και ηχητικών προειδοποιήσεων – για παράδειγμα όταν ένα παιδάκι που κοιμάται στα πίσω καθίσματα παθαίνει υπογλυκαιμικό επεισόδιο λόγω διαβήτη. Και οι δύο κορυφαίες τεχνολογίες Ford ECG Heart Rate Monitoring Seat και Glucose Level παρουσιάζονται στο νέο Ford S‑MAX Concept.

 

ECG Heart Rate Monitor Seat

Οι μηχανικοί του Ευρωπαϊκού Κέντρου Έρευνας της Ford στο Άαχεν της Γερμανίας έχουν συνεργαστεί με το τμήμα Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule, του Πανεπιστημίου του Άαχεν για τη δημιουργία του πρωτοτύπου «ECG Heart Rate Monitoring Seat» που έχει έξι ενσωματωμένους αισθητήρες για την ανίχνευση της καρδιακής δραστηριότητας.

Στις πρώτες δοκιμές, το κάθισμα έχει καταγράψει ακριβείς ενδείξεις κατά τη διάρκεια του 98% του χρόνου οδήγησης για το 95% των οδηγών. Μηχανικοί έρευνας της Ford συνεχίζουν να μελετούν πώς οι αισθητήρες καταγράφουν σήματα μέσω υλικών ακόμα και αυτών που ενδεχομένως δημιουργούν παρεμβολές λόγω της δικής τους ηλεκτρικής δραστηριότητας.

«Το σύστημα θα μπορεί επίσης να ανιχνεύει εάν κάποιος αντιμετωπίζει καρδιαγγειακό θέμα, όπως έμφραγμα, και να χρησιμοποιηθεί για την ανίχνευση των συμπτωμάτων άλλων καταστάσεων όπως υψηλή πίεση αίματος ή ανισορροπία ηλεκτρολυτών» δήλωσε ο Dr. Achim Lindner, ιατρικός σύμβουλος το Κέντρο Έρευνας της Ford. «Αυτό ωφελεί τον οδηγό και κάνει τους δρόμους ασφαλέστερους για όλους.»

Η έρευνα δείχνει ότι οι οδηγοί που υποφέρουν από καρδιαγγειακή νόσο έχουν κατά μέσο όρο 23% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα. Για οδηγούς με στηθάγχη, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 52%. Με το 23% του Ευρωπαϊκού πληθυσμού να αναμένεται να είναι 65 ετών μέχρι το 2025, ποσοστό που θα ξεπεράσει το 30% μέχρι το 2050, ο αριθμός των οδηγών που κινδυνεύουν από έμφραγμα θα αυξηθεί σημαντικά.

Glucose Level Monitoring

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο διαβήτης ο  οποίος μπορεί να επηρεάσει την ορατότητα και να αυξήσει την κόπωση επηρεάζει σχεδόν 60 εκατομμύρια άτομα στην περιοχή της Ευρώπης και 347 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Το υψηλό επίπεδο γλυκόζης (σακχάρου) του αίματος σκοτώνει περίπου 3,4 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο  και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προβλέπει ότι οι θάνατοι από διαβήτη θα διπλασιαστούν μεταξύ 2005 και 2030.

Ερευνητές της Ford στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με τη Medtronic, κορυφαία κατασκευάστρια συσκευών παρακολούθησης γλυκόζης, έχουν εξελίξει το πρωτότυπο σύστημα «Glucose Level Monitoring» που επιτρέπει στο Ford SYNC να συνδέεται μέσω Bluetooth με μία συσκευή συνεχούς παρακολούθησης γλυκόζης της Medtronic και να προειδοποιεί εάν τα επίπεδα είναι πολύ χαμηλά.

Ενημερώνοντας συνεχώς τον οδηγό και τους επιβάτες, ή ακόμα και κάποιους γιατρούς από απόσταση, η τεχνολογία Glucose Level Monitoring της Ford μπορεί να αποτρέψει τις επιπτώσεις του διαβήτη στο οδηγό και να προσφέρει πιο άνετη, λιγότερο χρονοβόρα και ακριβέστερη ιατρική παρακολούθηση.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,