Mercedes-Benz Actros 1845 LS: Πέρα από τον Euro 6 κινητήρα και την χολυγουντιανή υπερπαραγωγή σε τεχνολογία, το πανέμορφο Actros 1845 της δοκιμής μας με το νοσταλγικό τρέϊλερ ήταν ο απόλυτος έρωτας με την πρώτη ματιά.

 

Θ’ αρχίσω λίγο ανάποδα. Δεν θα σας «ζαλίσω» απ’ την αρχή με τα Euro 6, τις οικονομίες, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τα συναφή. Αλλά θα σας μιλήσω για κείνο που κάνει τη δουλειά μου πιο ενδιαφέρουσα από πολλές άλλες: την συνάντηση με μερικές από τις πιο επιτυχείς εξάρσεις του ανθρώπινου πνεύματος. Για εκείνη την ξαφνική συνάντηση, ένα πρωινό στα πάρκινγκ της εν Ελλάδι Mercedes-Benz, με ένα πανέμορφο κατακόκκινο Actros, ένα εξαίσιο επικαθήμενο, και μια πανταχού παρούσα αίσθηση ότι η ζωή και η πραγματικότητα είναι το πιο όμορφο παραμύθι. Δεν θα το κρύψω. Μετά από τόσα χρόνια σ’ αυτή τη δουλειά, είναι η πρώτη φορά που έπιασα τον εαυτό μου να κοιτάζει σαν μικρό παιδί ένα φορτηγό, να χαζεύει την γλυκύτατη καρτ-ποστάλ με τη «γουρούνα» στο τρέιλερ, να χαϊδεύει τις κόκκινες λαμαρίνες, να αισθάνεται σαν χαμένος με τα εγκεφαλικά του κύτταρα να στροβιλίζονται τρελά μέσα σε ένα… μίξερ ερεθισμάτων τεχνολογίας και υψηλής αισθητικής.

Όπως καταλαβαίνετε, υπήρξε έρως. Και έρως ανίκητος. Το πιο όμορφο φορτηγό που πέρασε ποτέ από την Ελλάδα, με ότι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει σήμερα σε τεχνολογία ήταν στην διάθεσή μας για όσο χρειαζόταν. (Παρένθεση: Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στην ελληνική Mercedes-Benz, και στο πολύ δραστήριο και πάντα αποτελεσματικό τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας. Γνωρίζουν πολύ καλά το παιχνίδι στην Θηβαΐδος, κάνουν πρωταθλητισμό με διάρκεια και συνέπεια, και παρά την κρίση επιμένουν να δημιουργούν και να ξεχωρίζουν σε ότι αφορά την επαφή με τον Τύπο και τον πελάτη. Την ίδια ώρα που όλοι οι υπόλοιποι απλώς αρκούνται σε δελτία Τύπου ή σε φωτογραφίσεις στο… «προαύλιο». Kαι στο πατροπαράδοτο ελληνικό σπορ με την… κατσίκα του γείτονα: τα «κακά λόγια» για την… Μερσεντές. Εύγε και κλείνει η παρένθεση).  Ένα φορτηγό, λοιπόν, που ήρθε από την Γερμανία, με στόχο να δείξει σε πραγματικές συνθήκες την λειτουργία των Euro 6 κινητήρων, αλλά και να εντυπωσιάσει με τον τρόπο που οι Γερμανοί μηχανικοί καταφέρνουν να ενώσουν σε λίγα μέτρα λαμαρίνας και πλαστικού την τέχνη με την τεχνολογία. Την λογική με το συναίσθημα. Το παρελθόν με το μέλλον. Την αισθητική με το όνειρο. Υπήρξε έρως, δεν το κρύβω. Αλλά υπάρχουν και πολλά άλλα ακόμα.

EURO 6 EINAI… SEXY

Για το Actros τα έχουμε ξαναπεί. Είναι το φορτηγό που άλλαξε την ρότα όχι μόνο της γερμανικής εταιρίας αλλά και όλης της ευρωπαϊκής μεταφοράς. Αν και έχουν περάσει δυο χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση, μοιάζει ολόφρεσκο σχεδιαστικά. Και, πάνω απ’ όλα, αξεπέραστο σε ότι αφορά την τεχνολογική του υπόσταση. Κυρίως σε ότι αφορά την ενσωμάτωση της τεχνολογίας Εuro 6, που ήδη αποτελεί κεκτημένο για την γερμανική εταιρία ένα με ενάμισι χρόνο πριν από όλους τους άλλους.

Για τα οφέλη ή μη της μετάβασης σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο (σε σύγκριση με ένα Euro 5) τα έχουμε ξαναπεί. Δυστυχώς, η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και της αγοράς γενικότερα, βάζει έναν παραμορφωτικό καθρέφτη, μην επιτρέποντας την καθαρή σκέψη. Στην πράξη πάντως και κρίνοντας και από το φορτηγό της δοκιμής μας, τα οφέλη είναι άμεσα. Μια μικρή αλλά πάντως μετρήσιμη οικονομία σε καύσιμο (αρκετά μεγαλύτερη σε AdBlue) είναι το ένα κρατούμενο. Από την άλλη, το Euro 6 αποτελεί μία λύση με ορίζοντα τουλάχιστον δεκαετίας σε επίπεδο τεχνολογίας. Ενώ, αν και εφ’ όσον το ελληνικό κράτος ξυπνήσει (ή τέλος πάντων συνεχίσει να εντάσσεται κανονικά και όχι ως παρίας σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο), σίγουρα θα υπάρξουν φορολογικές ή άλλες ελαφρύνσεις. Δεν είναι εύκολη η απόφαση. Αλλά η Mercedes προσθέτει και ένα ακόμα στοιχείο: την αξιοπιστία. Δυο  χρόνια τώρα εξελίσσει αυτή την γενιά κινητήρων, την έχει τοποθετήσει σε όλα τα φορτηγά και τα λεωφορεία της, με αποτέλεσμα να έχουν λυθεί οι όποιες… παιδικές ασθένειες θα μπορούσαν να υπάρχουν.

Έτσι όπως το βλέπουμε εμείς πάντως το πράγμα είναι απλό: για κάποιον ιδιώτη ή εταιρία που βλέπει μπροστά, η επιλογή Euro 6 είναι μονόδρομος. Ιδίως στην περίπτωση της Mercedes που όπως είπαμε λίγο πιο πάνω, τα δύο χρόνια (και βεβαίως οι πολλές δοκιμές πριν) της δίνουν ένα σημαντικό αβαντάζ έναντι του ανταγωνισμού.

ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ

Στην περίπτωση του φορτηγού της δοκιμής μας υπάρχει και κάτι ακόμα ενδιαφέρον. Πρόκειται όπως βλέπετε για την έκδοση 1845, με τον «μικρό» κινητήρα των 12,8 λίτρων και των 449 ίππων. Μία επιλογή που στα μάτια του μέσου έλληνα φορτηγατζή που παραμυθιάζεται από το παιχνίδι των 700 ίππων μοιάζει «λίγη». Όμως όπως αποδείχτηκε από την δοκιμή μας, ακόμα και αυτή η ιπποδύναμη είναι απόλυτα ταιριαστή για τα ελληνικά δεδομένα. Πολύ περισσότερο για τα ελληνικά δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί τώρα, όπου κάθε ευρώ που θα μείνει στην τσέπη ή στο ταμείο της εταιρίας μετράει πολύ περισσότερο από την «φιγούρα» και τα likes στο facebook του κάθε φορτηγατζή. Το κόκκινο Actros της δοκιμής μας πήγαινε «σφαίρα» στην Εθνική, δεν κόμπιασε ούτε μια στιγμή στην Κακιά Σκάλα (απίστευτο θέαμα να το βλέπεις από μακριά να ελίσσεται στα στενά κομμάτια), ενώ πουθενά δεν μας έλειψε ούτε η δύναμη ούτε το τράβηγμα από χαμηλά. Αφήστε δε που όλοι αυτοί οι νέοι κινητήρες είναι εξαιρετικά αθόρυβοι και πολύ πολιτισμένοι στην λειτουργία τους. Σε συνδυασμό με το δωδεκατάχυτο PowerShift 3 (και βεβαίως όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού), το σύνολο είναι μία πραγματική απόλαυση να το οδηγείς και να κάνεις το μεταφορικό σου έργο με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση και ταχύτητα.

DREAM TEAM

Πέρα από την «είδηση» του Euro 6, το Actros είναι όπως το ξέρουμε εδώ και δύο χρόνια. Μία ευτυχής συνύπαρξη των καλύτερων στιγμών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τόσο σε ότι αφορά την σχεδίαση όσο και την ποιότητα κατασκευής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν μία πολύ προσεγμένη έκδοση, με την μακριά καμπίνα StreamSpace Cab πλάτους 2,5 μέτρων με επίπεδο δάπεδο. Ο εξοπλισμός περιελάμβανε τα πάντα, από εξαιρετικά άνετα κρεβάτια και καθίσματα με… μασάζ μέχρι Fleatboard και το PPC. Το τελευταίο είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη της εταιρίας στο «οπλοστάσιο» του Actros, όντας ένα «ενεργό» cruise control που σε συνεργασία με το GPS και τους χάρτες, γνωρίζει από πριν τι βρίσκεται εμπρός (ανηφόρα ή κατηφόρα) και ανάλογα προσαρμόζει την ταχύτητα. Πέρα από την άνεση που παρέχει στον οδηγό (ιδίως αν δεν γνωρίζει τον δρόμο) εξασφαλίζει και μία οικονομία της τάξεως του 3-4%, στοιχείο που κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι σε ένα φορτηγό που κάνει πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο. Τα ηλεκτρονικά συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια είναι πανταχού παρόντα, δημιουργώντας ένα όχημα που η οδήγησή του είναι πραγματικό παιχνιδάκι ακόμα και για τον μη έμπειρο οδηγό.

Συνοψίζοντας, το πανέμορφο 1845 που είχαμε στην διάθεσή μας, είναι η καλύτερη απόδειξη ότι η Mercedes βρίσκεται ένα (ή και περισσότερα) βήματα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Όχι μόνο γιατί προσφέρει τη νέα εποχή των κινητήρων δοκιμασμένη και χωρίς προβλήματα νεότητας. Αλλά και γιατί τα συνδυάζει με ένα όχημα πολύ προχωρημένο σχεδιαστικά, εφοδιασμένο με όλες τις νέες τεχνολογίες αλλά και πανταχού παρούσες τις παραδοσιακές αξίες της εταιρίας, όπως η ποιότητα και η ασφάλεια. Και όλα αυτά με την μοναδική ικανότητα των Γερμανών να δημιουργούν γεγονότα υψηλής αισθητικής και να «ζωγραφίζουν» στο υποσυνείδητο του καθενός μας τις πιο μαγικές στιγμές αυτής εδώ της δουλειάς.

Είπαμε, έρωτας!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 471 LA 12,8 λ. Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 12.809 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 449/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.200/1.100 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 132 x 156 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift 3, G211-12/14.93-1.0, συμπλέκτης μονού δίσκου 430 χιλ.

ΣΑΣΙ – ΚΑΜΠΙΝΑ: Πλαίσιο κλασικής μορφής από δύο διαμήκεις δοκούς με εγκάρσιες τραβέρσες. Ηλεκτρουδραυλικά ανατρεπόμενη καμπίνα τύπου StreamSpace (L-cab), αυτοφερόμενη, ατσάλινη, με προδιαγραφές ECE R29 που εδράζεται σε τέσσερα σημεία και έχει επίπεδο δάπεδο. Πλήρης αντιδιαβρωτική προστασία με τη μέθοδο της πλήρους βύθισης.

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας, κυρτωμένος, κατασκευασμένος από σφυρήλατο χάλυβα υψηλής αντοχής. Ικανότητα φόρτισης έως 7.500 κιλών. Δίφυλλα, παραβολικά ελατήρια, υδραυλικοί αποσβεστήρες, σταθεροποιητής. Πίσω: Κινητήριος υποειδής άξονας ικανότητα φόρτισης έως 13.000 κιλών, με κορόνα 285 χιλ. Αερανάρτηση 4άρων φυσούνων

ΦΡΕΝΑ: Διπλό ηλεκτροπνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ σύστημα πέδησης EPB με ABS και ASR, μηχανόφρενο μέγιστης απόδοσης 400 kW. Δευτερεύον σύστημα retarder νερού

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Ηλεκτρικά παράθυρα οδηγού-συνοδηγού, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, Ψηφιακός ταχογράφος VDO, Κάθισμα άνεσης οδηγού και συνοδηγού με αερανάρτηση και βελούδο κάλυμμα, 2 κρεβάτια πολυτελείας (ΜxΠ: 2.200 x 0,750 χιλ.), Κουρτίνα κατά μήκος των κρεβατιών, Ηλεκτρικό ρολό ηλιοπροστασίας παρμπρίζ και πλαϊνό οδηγού, Ατμοσφαιρικός φωτισμός, Αποθηκευτικοί χώροι επάνω από τη θέση του οδηγού και συνοδηγού και κάτω από τα κρεβάτια, Πρόσθετη θέρμανση εσωτερικού χώρου, Αυτόματος κλιματισμός, Ηλεκτρική ανυψούμενη οροφή, Ψυγείο με συρτάρι κάτω από το κρεβάτι, Όργανο πολλαπλών ενδείξεων με οθόνη 10,4εκ., Ράδιο με σύνδεση USB και ηχεία δύο δρόμων, FleetBoard, Προβολείς ομίχλης αλογόνου

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ – ΣΕΡΒΙΣ: Γενική εγγύηση ενός έτους και δύο έτη για τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης. Τυποποιημένη συντήρηση και αλλαγή λιπαντικών κάθε 120.000 χλμ. ή κάθε 150.000 χλμ. σε συνδυασμό με το «FleetBoard Vehicle Management».

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 5,858 μ. Πλάτος 2,500 μ. Ύψος 3,785 μ. Μεταξόνιο 3,700 μ. Πρόβολος εμπρός 1,400 μ. Πρόβολος πίσω 0,750 μ. Κύκλος στροφής 15,0 μ. Απόβαρο 7.885 κιλά Μέγιστο επιτρεπόμενο μεικτό 44.000 κιλά Εξωτερικές διαστάσεις καμπίνας (ΜxΠ) 2,300 x 2,500 μ. Εσωτερικές διαστάσεις καμπίνας (ΠxΥ) 2,200 x 1,970 μ. Ελαστικά 315/70 R22,5 (Bridgestone) Ρεζερβουάρ 430+390 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 60 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,