Scania R 730 6x4 Streamline

Scania R 730: Με το λανσάρισμα του κορυφαίου κινητήρα V8 των 730 ίππων ολοκληρώνεται η γκάμα κινητήρων Euro 6 που θα κινεί στο εξής τα φορτηγά της Scania.

 

Οι 8κύλινδροι V8 κινητήρες της Scania έχουν δημιουργήσει έναν θρύλο στην αγορά του φορτηγού καθώς βρίσκονται ανελλιπώς διαθέσιμοι στη γκάμα της μάρκας από το 1969! Επιλέγονται ανέκαθεν από όσους αναζητούν υψηλές επιδόσεις και… ατελείωτη δύναμη. Τώρα, στην εποχή του Euro 6, η Scania προσφέρει τρεις επιλογές ιπποδύναμης με τον 8κύλινδρο κινητήρα της, τον μοναδικό με διάταξη «V» στην αγορά. Οι δύο μικρότεροι κινητήρες των 520 και 580 ίππων είχαν παρουσιαστεί νωρίτερα μέσα στη χρονιά ενώ ο ισχυρότερος όλων με τους 730 ίππους έρχεται να τοποθετηθεί στην κορυφή των διαθέσιμων επιλογών. Οι τρεις κινητήρες βασίζονται στην πλατφόρμα των 16,4 λίτρων και προκειμένου να «πιάσουν» τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 συνδυάζουν τις τεχνολογίες EGR και SCR ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Αυτός με τη μικρότερη ιπποδύναμη (520 ίπποι – 2.700 Nm ροπής) αναμένεται να αποτελέσει τη πιο δημοφιλή επιλογή στην Ευρώπη, ο μεσαίος (580 ίπποι – 2.950 Nm ροπής) προσφέρει όλες τις επιδόσεις του προηγούμενου κινητήρα Euro 5 με τους 620 ίππους ενώ τα 730 άλογα θα χρειαστούν σε ιδιαίτερα απαιτητικές χρήσεις, με 25μετρους συνδυασμούς και για φορτία που ξεπερνούν τους 60 τόνους! Εντυπωσιακότερο όλων των τεχνικών στοιχείων είναι πως ο κορυφαίος V8 παράγει 3.500 Nm ροπής, τα οποία ο κατασκευαστής φρόντισε να είναι διαθέσιμα σε ένα ευρύτερο πεδίο στροφών, μεταξύ 1.000 και 1.400 σ.α.λ. Τη διαχείριση όλης αυτής της δύναμης στη γραμμή κίνησης αναλαμβάνει φυσικά το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Scania Opticruise που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Το Scania R 730 διατίθεται με διπλό πίσω άξονα και με τις καμπίνες τύπου R Streamline και Highline.

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ EURO 6

Έντεκα συνολικά πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας Euro 6 απαρτίζουν τη γκάμα που εφοδιάζει τα φορτηγά Scania. Είναι αυτονόητο πως σε αυτό το εύρος ισχύος μεταξύ 250 και 730 ίππων κάθε ενδιαφερόμενος θα βρει τον κινητήρα που του ταιριάζει ανάλογα το μεταφορικό έργο. Επιπρόσθετα ο Σουηδός κατασκευαστής προσφέρει κινητήρες CNG (Compressed Natural Gas), LNG (Liquefied Natural Gas) ή βιοαερίου, όλοι προδιαγραφών Euro 6.

Εν τω μεταξύ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για την ελληνική αγορά παρουσιάζει ο νέος 13λιτρος κινητήρας, με έξι κυλίνδρους εν σειρά που αποδίδει 410 ίππους και προτείνεται από τον κατασκευαστή ως μια αποδοτική και οικονομική σε κατανάλωση καυσίμου λύση, ακόμα και για διεθνείς μεταφορές. Το συγκεκριμένο μοτέρ καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6 με τη χρήση αποκλειστικά του SCR. Εδώ, η κατανάλωση του AdBlue (με τρεις επιλογές δεξαμενής) βρίσκεται μόλις στο 6% της κατανάλωσης πετρελαίου.

 

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,