VW Polo Van 1,2 βενζίνης: Πατώντας πάνω στο εξαιρετικό επιβατικό Polo, η VW δημιουργεί την van εκδοχή του, στην οποία συνδυάζει το τερπνό (την αίσθηση ποιότητας και υπεροχής) με το ωφέλιμο… φορτίο.

 

Σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες κατηγορίες των van, εδώ στην βάση των επαγγελματικών οχημάτων, τα πράγματα είναι λίγο-πολύ μετρημένα… κουκιά. Η κάθε εταιρία παίρνει το εκάστοτε επιβατικό της όχημα, αφαιρεί τα πίσω καθίσματα, προσθέτει πάνελ στην θέση των πίσω παραθύρων, και κάνοντας σημαντικές οικονομίες κλίμακας (χρησιμοποιώντας δηλαδή φθηνότερα ή κάπως παλαιότερης «κοπής» μηχανικά μέρη) δημιουργεί ένα όχημα που μοιάζει κομμένο και ραμμένο για ελαφρές αστικές μεταφορές. Οι δυνατότητες για σημαντικές επεμβάσεις (ιδίως σε ότι αφορά τον χώρο φόρτωσης) είναι αρκετά περιορισμένες, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σχεδόν πάντα εμπρός στην εξής κατάσταση: όσο καλό και δημοφιλές είναι το επιβατικό, το ίδιο καλό (και πιθανόν και δημοφιλές) θα είναι και το van. Ή για να έρθουμε στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας: αν το Polo είναι ίσως το καλύτερο μίνι επιβατικό σήμερα, πολύ δύσκολα το Polo Van θα χάσει τον τίτλο του καλύτερου μικρού van της αγοράς.

Οι μέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Αν εξαιρέσεις τον θόρυβο που ερχόταν από το πίσω μέρος λόγω ανοιχτού πλέγματος (και τα σκληρά πλαστικά, τόση οικονομία πια!…) η αίσθηση που έχεις είναι αυτή ενός κορυφαίου μικρού αυτοκινήτου της νέας εποχής. Στιβαρό, ποιοτικό, προσεγμένο σε κάθε του σημείο, με εξαιρετική άνεση και ικανότητα να ταξιδεύει με τις ώρες τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτήν. Με λίγα λόγια, ένα αυτοκίνητο που τιμά όχι μόνο την θέση του κατασκευαστή στην σημερινή παγκόσμια αυτοκινητική πραγματικότητα. Αλλά και κάθε ευρώ στο πορτοφόλι του σύγχρονου (και ιδίως Έλληνα επιχειρηματία) που θα το εμπιστευτεί για το ειδικό μεταφορικό έργο που καλείται να ανταπεξέλθει αυτή η κατηγορία οχημάτων.

VW ΣΕ ΟΛΑ ΤΟΥ

Όπως γίνεται προφανές από τα παραπάνω, τα πολλά λόγια είναι περιττά. Πρόκειται για ένα τυπικό αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρίας στην καλύτερή της εποχή, όμορφο και γεμάτο αυτοπεποίθηση. Σοβαρό όπου χρειάζεται, προσεγμένο όπου πρέπει, και με ενδιαφέρουσες πινελιές (όπως τα φλας στους καθρέφτες). Με μήκος στα 3,97 μέτρα είναι ένα κλικ κάτω από το όριο των 4 μέτρων, και δεν είναι «ούτε μικρό, ούτε μεγάλο». Ακριβώς όσο χρειάζεται ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, ιδίως όταν την θέση των πίσω καθισμάτων έχει πάρει ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης.

Ένας χώρος από τους πιο προσεγμένους της κατηγορίας, με αρκετό φωτισμό, 8 άγκιστρα για δέσιμο των εμπορευμάτων και μεγάλο άνοιγμα της (βαριάς…) πόρτας. Ο χώρος είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, αγγίζοντας σε όγκο τα 1,2 κυβικά μέτρα ενώ το ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται από τα 478 έως τα 488 λίτρα. Τιμές άκρως ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της κατηγορίας, που σίγουρα θα καλύψουν ένα μεγάλο μέρος αναγκών από δεκάδες επαγγελματίες. Ο χώρος φόρτωσης χωρίζεται από τα εμπρός καθίσματα με ένα εξαιρετικής ποιότητας μεταλλικό πλέγμα, ενώ ανάμεσα σ’ αυτό και τα καθίσματα υπάρχει πολύς χώρος για έξτρα φόρτωση αντικειμένων μέσα στην «καμπίνα».

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα VW. Έχουν γίνει βεβαίως οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας (τα πλαστικά είναι σκληρά για παράδειγμα), όμως η γενικότερη αίσθηση είναι εκείνη ενός γερμανικού πολυτελούς οχήματος (για τα δεδομένα της κατηγορίας). Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική (αν και τα καθίσματα θα μπορούσαν να είναι πιο άνετα…), το τιμόνι ρυθμίζεται και μέσα-έξω, ενώ η εργονομία και ο εξοπλισμός είναι στα γνωστά κορυφαία επίπεδα της εταιρίας.

ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Στα μηχανικά μέρη η εικόνα είναι μάλλον η αναμενόμενη. Σε ότι αφορά την ανάρτηση και τα υπόλοιπα στοιχεία της γραμμής κίνησης, όπως είναι φυσικό, έχουν διατηρηθεί τα βασικά στοιχεία του επιβατικού Polo. Κάτι που σημαίνει κορυφαία ποιότητα κύλισης, ιδιαίτερα άνετο ταξίδι, ασφάλεια σε κάθε είδους συνθήκη, ακόμα και με πλήρες φορτίο. Χάρη δε και στην εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση αλλά και την αεροδυναμική του οχήματος, το Polo Van είναι πραγματική απόλαυση στο ταξίδι, ενώ και μέσα στην πόλη –λόγω και του πολύ καλού τιμονιού- είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και σβέλτο.

Ως προς το τελευταίο, ο κινητήρας των 1,2 λίτρων προσπαθεί να κάνει τα αδύνατα, δυνατά. Και όσο και αν φαίνεται παράξενο τα καταφέρνει, ακόμα και με τους 70 ίππους που διαθέτει. Αυτό οφείλεται στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου, αλλά και στην ελαστικότητα του ίδιου του κινητήρα, που μπορεί και τραβάει από χαμηλά (αν και ψηλά, όπως είναι φυσικό, «ξεφουσκώνει» γρήγορα). Πάντως έτσι όπως «δένει» με το Polo δεν μας ξένισε καθόλου, και δεν αναζητήσαμε τις δυο άλλες εκδόσεις, την diesel των 75 ίππων (αλλά με 180 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.!) ή την βενζινοκίνητη με τον εξαιρετικό 1.2 TSi και τους 90 ίππους. Όπως και να έχει, το μικρό μοτέρ, συμβάλλει σε μια χαμηλή τιμή εκκίνησης για την απόκτηση του αυτοκινήτου, ενώ και από άποψη οικονομίας δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα, καθώς μέσα στην πόλη και υπό πίεση, δύσκολα ξεπερνά τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Καθόλου άσχημα!

ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΠΙΛΟΓΗ

Συνοψίζοντας, και πιάνοντας το νήμα από την αρχή του κειμένου, είναι προφανές ότι με τόσο καλή βάση, όπως αυτή του επιβατικού Polo, η επαγγελματική του εκδοχή δεν θα μπορούσε να είναι παρά μία κορυφαία πρόταση και αυτή. Η VW κατάφερε να μην πειράξει όλα τα εξαιρετικά στοιχεία του «κανονικού» Polo ενώ με αρκετή προσοχή και μελέτη προσέθεσε όλα τα επαγγελματικά στοιχεία που απαιτούν σήμερα οι καταναλωτές. Το τελικό αποτέλεσμα δένει ιδανικά τόσο σε προδιαγραφές όσο και στον δρόμο σε πραγματικές συνθήκες, δημιουργώντας ένα σύνολο που –χωρίς περιστροφές και περιττά λόγια- είναι σίγουρα το πιο ολοκληρωμένο της κατηγορίας αυτής των λιλιπούτειων μεταφορέων που προέρχονται από «καθαρόαιμα» επιβατικά οχήματα. Μιας κατηγορίας, που εξακολουθεί αναμφισβήτητα να έχει το κοινό της. Μπορεί στην επιλογή σας να παίζουν προσωπικές προτιμήσεις και συμπάθειες  σε μάρκες (ιδίως σ’ αυτά εδώ τα μικρά που είναι τόσο κοντά στα επιβατικά μοντέλα), όμως με αυστηρά κριτήρια και χωρίς ενδοιασμούς, το Polo Van είναι σήμερα η κυρίαρχη επιλογή στην κατηγορία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1,2 MPI: Κύλινδροι/Βαλβίδες 3c / 12V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.198 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 70/5.400 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 112/3.000 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5+1 σχέσεων.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω: Δίσκοι

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Polo Van 1,2l Τιμή: 12.700 ευρώ Βασικός Εξοπλισμός: Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, Ημιαυτόματος κλιματισμός, ABS, EBD, EDL (Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό), Φώτα ημέρας, Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, Κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ” ύψος

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 3,970 μ. Πλάτος 1,682 μ. Ύψος 1,462 μ. Μεταξόνιο 2,470 μ. Μικτό Βάρος 1.550 κιλά Απόβαρο 1.067 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 483 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,371 x 1,284  x 0,945 μ. Ωφέλιμος όγκος 1,2 κυβ. μέτρα ΚαθίσματαΕλαστικά 175/70 R14 Ρεζερβουάρ 60 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,