Νέο Setra TopClass 500: Η Setra δημιουργεί το εξαιρετικό νέο TopClass 500 και δείχνει στους υπόλοιπους κατασκευαστές ότι δεν αναγνωρίζει κανένα όριο σε ότι έχει να κάνει με την πολυτέλεια, την άνεση και την ασφάλεια.

 

Αφήνοντας για λίγο πίσω το ελληνικό «success story» και τα πρωτογενή πλεονάσματα ανοησίας, και χαζεύοντας τον γαλλικό ουρανό μέσα από την γυάλινη οροφή του νέου TopClass 500, κινδυνεύεις σοβαρά να πέσεις σε ψυχαναλυτικό colapsus. Από τη μια πλευρά μια χώρα (και μια αγορά επαγγελματικών) που ζει με μηχανική υποστήριξη στην εντατική του μοντέρνου καπιταλισμού. Και από την άλλη ένα κομψοτέχνημα της σύγχρονης τεχνολογίας, μια μεγάλη «αφήγηση» των ευρωπαϊκών μεταφορών. Ναι, το νέο TopClass δεν είναι μόνο ένα απλό λεωφορείο, αλλά –επιτρέψτε μου- είναι πιο πολύ ένα πολιτισμικό γεγονός. Ένα όχημα που –όπως και όλα τα παλαιότερα μοντέλα της σειράς- συμμετέχει ενεργά και χρωματίζει τις ζωές και τις ευχάριστες αναμνήσεις των ανθρώπων της εποχής του. Σε μια Ευρώπη που και αυτή έχει τα δικά της προβλήματα, η Setra επιμένει στον μοναχικό της δρόμο, κατασκευάζοντας λεωφορεία που τηρούν ευλαβικά τις προδιαγραφές του «υψηλού τουρισμού» με ότι αυτό συνεπάγεται σε κατασκευαστικό κόστος και εμμονή στην λεπτομέρεια.

Το νέο TopClass 500 είναι λοιπόν μια πραγματικότητα. Και όπως κάθε φορά συγκεντρώνει την αφρόκρεμα της τεχνολογίας που υπάρχει σήμερα, ενώ παράλληλα δείχνει σε πρώτη προβολή όλα όσα θα «φορεθούν» μέσα στα επόμενα χρόνια. Και όλα αυτά «αμπαλαρισμένα» με ότι πιο πολυτελές και ποιοτικό μπορεί να ζητήσει ο σύγχρονος tour operator αλλά και ο πιο απαιτητικός –και δη πλούσιος- πελάτης. Η σειρά TopClass ήταν και παραμένει η επιτομή όλων όσων πρεσβεύει η εταιρία εδώ και δεκαετίες, με το «500άρι» να έχει ανεβάσει τον πήχη πολύ πιο πάνω απ’ ότι θα μπορούσε να φανταστεί και ο πιο φανατικός φίλος της μάρκας.

ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Για το νέο TopClass 500 η Setra αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα την σχεδιαστική της «γλώσσα». Διατηρώντας αρκετά από τα βασικά χαρακτηριστικά της μάρκας, εξέλιξε πολλά από αυτά, δημιουργώντας ένα σύνολο που δείχνει δυναμικό και επιβλητικό στον δρόμο. Κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα της νέας γενιάς είναι η διαφορετικής σχεδίασης «La Linea» που πλέον έχει ένα «σπάσιμο» στο πάνω μέρος της, ενώ δίνει και μια πιο τρισδιάστατη αίσθηση. Ξεχωρίζουν επίσης τα νέα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω, όχι μόνο λόγω της σχεδίασης, αλλά και χάρη στη νέα τεχνολογία LED που χρησιμοποιούν. Αλλά και το πίσω μέρος διαθέτει πολύ εντυπωσιακή σχεδίαση, συμβάλλοντας στην αεροδυναμική (η οποία παραμένει εξαιρετική, στα πρότυπα της σειράς ComfortClass).

H νέα σειρά διατίθεται σε τρία μήκη αμαξωμάτων, από τα 12,495 έως τα 14,165 μέτρα, ενώ χάρη στην αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου (σε σχέση με τους προκατόχους τους), έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι χώροι των αποσκευών, κατά 0,8 κυβικά μέτρα στο κέντρο, και κατά 2,2 κυβικά μέτρα και 220 κιλά σε τέσσερις νέους χώρους αποθήκευσης στο εμπρός μέρος.

ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΣΤΟ MAXIMUM

Περνώντας στο εσωτερικό, η νέα σειρά πραγματικά αφήνει άφωνο ακόμα και τον πιο υποψιασμένο. Όπου και να στρέψεις το βλέμμα σου, η ποιότητα κατασκευής, τα εξαιρετικά υλικά, η μοντέρνα αλλά όχι κραυγαλέα σχεδίαση, και πάνω απ’ όλα, η πολυτέλεια κυριαρχούν σε κάθε εκατοστό αυτού του οχήματος. Θα χρειάζονταν πολλές χιλιάδες λέξεων να περιγράψουν ένα προς ένα όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του νέου TopClass 500, ιδίως αν αρχίσεις να προσθέτεις όλα αυτά τα έξτρα και τις ειδικές κατασκευές που ανεβάζουν ακόμα περισσότερο την πολυτέλεια (αλλά και το… κόστος) ενός τέτοιου λεωφορείου. Θα μείνουμε λοιπόν στα βασικά, και σας καλούμε να ρίξετε μια ματιά στο video και τις εικόνες που συνοδεύουν το κείμενο για να πάρετε μια μικρή ιδέα για το τι συμβαίνει εκεί μέσα.

Ξεχωρίζοντας λοιπόν τα highlights της νέας σειράς, θα σημειώσουμε τον ανανεωμένο χώρο εργασίας για τον οδηγό. Νέο ταμπλό, πιο κοντά κατά 50 χιλιοστά στον οδηγό, με εξαιρετικά υλικά, πλούσιο εξοπλισμό, με την κορυφαία εργονομία σε όλη την βιομηχανία λεωφορείων, και με μια θέση οδήγησης άνετη και με καλή επόπτευση του οχήματος. Η πόρτα του οδηγού έχει καταργηθεί σ’ αυτή την γενιά, για λόγους μείωσης του θορύβου, ενώ καινούργιος είναι ο χειρισμός του πολύ εξελιγμένου κλιματισμού. Ένας κλιματισμός που χρειάζεται ειδική ανάλυση, καθώς συνδυάζει πολλές παραμέτρους, ενώ είναι και ένα κατασκευαστικό επίτευγμα, παρέχοντας επιδαπέδια θέρμανση σε όλο το μήκος του λεωφορείου.

Τα καθίσματα και οι χώροι για τους επιβάτες είναι απλά κορυφαία. Η άνεση μέσα σε ένα τέτοιο όχημα είναι απλά υπεράνω περιγραφής, καθώς όλα δείχνουν να είναι φτιαγμένα από ένα κομμάτι, χωρίς τριγμούς και περιττούς κραδασμούς. Ενώ χάρη και στην εξαιρετική ηχομόνωση, ο κινητήρας μόλις που ακούγεται κάπου στο βάθος. Στην όλη εικόνα υπεροχής να προσθέσουμε τον προσεγμένο φωτισμό LED (που την νύχτα δημιουργεί ένα περιβάλλον μοναδικό σε λεωφορείο), αλλά και τη νέας σχεδίασης και πιο μεγάλη σε μέγεθος (13 τ.μ. στο S 515 HDH) γυάλινη οροφή «TopSky Panorama» που διατρέχει όλο το αμάξωμα και δημιουργεί μία τελείως ιδιαίτερη σχέση του επιβάτη με το λεωφορείο και την διαδρομή. Είναι αυτονόητο ότι διατίθενται όλες οι σύγχρονες μορφές επικοινωνίας και διασκέδασης, με τρεις οθόνες σε όλο το μήκος του λεωφορείου, και ότι άλλο θα μπορούσε να επιθυμήσει ο –πολύ- απαιτητικός ταξιδιώτης.

ΜΑΓΙΚΟ ΧΑΛΙ

Στα μηχανικά μέρη, εντοπίζουμε την δοκιμασμένη (και βραβευμένη) συνταγή του ComfortClass 500, δουλεμένη στα σημεία έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ακόμα μεγαλύτερη άνεση για τον επιβάτη. Ο κινητήρας είναι και εδώ ο γνωστός ΟΜ 471 με απόδοση στους 476 και 510 ίππους, πάντα τεχνολογίας Euro 6 και με ακόμα πιο οικονομική λειτουργία (μείωση κατά 40% σε κατανάλωση AdBlue μεταξύ άλλων). Συνδυαζόμενοι δε με το αυτόματο κιβώτιο PowerShift 3ης γενιάς, με τις πολλές ειδικές προβλέψεις για χρήση σε λεωφορείο, δημιουργούν ένα σύνολο ιδιαίτερα σβέλτο και αρκετά ευέλικτο στους στενούς δρόμους (όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην οδηγική παρουσίαση στην Νίκαια της Γαλλίας).

Στο TopClass 500 θα συναντήσουμε και το νέο σύστημα «Predictive Power Control». Πρόκειται για ένα εξελιγμένο τύπο cruise control που χάρη στην συνεργασία του με το GPS μπορεί να «διαβάζει» τον δρόμο εμπρός, και ανάλογα να προσαρμόζει την ταχύτητα του λεωφορείου, κάνοντας έτσι το ταξίδι πιο ξεκούραστο για τον οδηγό και σαφώς πιο οικονομικό καθώς –μεταξύ άλλων- μειώνεται και η ανάγκη για συχνές αλλαγές ταχυτήτων. Σαφώς και υπάρχουν όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι λόγω της χρήσης νέων εξελιγμένων υλικών, το αμάξωμα είναι 150 κιλά ελαφρύτερο όντας παράλληλα πολύ πιο στιβαρό και «δεμένο» απ’ ότι στο παρελθόν.

ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ (ΔΕΝ) ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ

Συνοψίζοντας τις εντυπώσεις από την πρώτη επαφή μας με το κορυφαίο Setra, αυτό που έχουμε να πούμε είναι ότι για άλλη μια φορά η γερμανική εταιρία δημιουργεί κάτι μοναδικό στο είδος του. Πιστή στην ιστορική της πορεία και γεμάτη αυτοπεποίθηση, η Setra φτιάχνει ένα λεωφορείο που ξεπερνά κατά πολύ την σειρά «400» (η οποία θα μπορούσε να συνεχίσει να είναι χωρίς κανένα πρόβλημα στην παραγωγή, όπως άλλωστε θα συμβεί για το διώροφο για τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα), σε μια εποχή που οχήματα αυτού του είδους περνάνε δύσκολες ώρες σε πολλές αγορές. Για να μην μιλήσουμε για την ελληνική, όπου τα περίπου 350.000 ευρώ (τιμή εκκίνησης για την Γερμανία) είναι χρήματα που μπορούν να προσφέρουν ελάχιστοι ντόπιοι αγοραστές, μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Όμως ακόμα και έτσι, το TopClass 500 παραμένει ένα σύγχρονο τεχνολογικό επίτευγμα. Δεν είναι υπόθεση τσέπης, τραπεζικών δανείων και οικονομοτεχνικών μελετών. Είναι μια υπόθεση καρδιάς και ονείρου, είτε είσαι ο αγοραστής, είτε είσαι ο επιβάτης του. Τα καλά πράγματα στην ζωή δεν κοστίζουν, λένε. Kαι σίγουρα έτσι είναι. Απλά ρίχνεις το κάθισμα, ξεχνάς το θλιβερό «success story» της ελληνικής μιζέριας, και χαζεύεις από την πανέμορφη TopSky τα πανοραμικά πλάνα μιας καλύτερης ζωής με πρωτογενές πλεόνασμα ευδαιμονίας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 471 12,8 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 12.790 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 510/1.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.500/1.100 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

OM 471 12,8 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 12.790 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 476/1.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.300/1.100 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αυτοματοποιημένο κιβώτιο 8+1 ταχυτήτων GO 250-8 (PowerShift 3). Τελική σχέση μετάδοσης i=3.583

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας ZF RL 75 E Ανεξάρτητη ανάρτηση τριγωνικών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκό Πίσω: Κινητήριος άξονας MB RO 440. Πνευματική ανάρτηση

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης EBS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης BA και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP. Ανεξάρτητο δευτερεύον σύστημα πέδησης retarder νερού της Voith. Προαιρετικά δυνατότητα για Lane Assistant, Attention Assist (ATAS), adaptive cruise control with Active Brake Assist (BAS PLUS), additional function Stop-and-Go for adaptive cruise control, Predictive Powertrain Control (PPC), Start-Off Assist

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, περιστρεφόμενο κάθισμα οδηγού, κλειδί-χειριστήριο πολλαπλών λειτουργιών, οπτικοακουστικό σύστημα πολυμέσων με DVD Player και οθόνες προβολής, μικροφωνική εγκατάσταση για οδηγό και συνοδηγό, αυτόματος κλιματισμός οδηγού, σύστημα κλιματισμού EvoCool TopAir για τους επιβάτες, FleetBoard, φωτιστικά σώματα Bi-xenon, LED φώτα ημέρας και φώτα καμπίνας, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, ψυγείο, κουζινάκι και τουαλέτα στο χώρο της πίσω πόρτας, σύστημα ανίχνευσης φωτιάς στο χώρο του κινητήρα

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: TopClass S 515 HDH: Μήκος 12,495 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,880 μ. Μεταξόνιο 1ος-2ος: 5,470 μ. 2ος-3ος: 1,350 μ. Πρόβολος εμπρός 2,890 μ. Πρόβολος πίσω 2,785 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 19,57 μ. Καθίσματα 46+1+1 (Setra Voyage Plus) Χώρος αποσκευών 8,9 κυβ. μέτρα (με τουαλέτα) Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 520 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 λίτρα

TopClass S 516 HDH: Μήκος 13,325 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,880 μ. Μεταξόνιο 1ος-2ος: 6,300 μ. 2ος-3ος: 1,350 μ. Πρόβολος εμπρός 2,890 μ. Πρόβολος πίσω 2,785 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 21,51 μ. Καθίσματα 50+1+1 (Setra Voyage Supreme) Χώρος αποσκευών 11,4 κυβ. μέτρα (με τουαλέτα) Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 520 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 λίτρα

TopClass S 517 HDH: Μήκος 14,165 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,880 μ. Μεταξόνιο 1ος-2ος: 7,140 μ. 2ος-3ος: 1,350 μ. Πρόβολος εμπρός 2,890 μ. Πρόβολος πίσω 2,785 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 23,48 μ. Καθίσματα 50+1+1 (Setra Voyage Plus) Χώρος αποσκευών 13,9 κυβ. μέτρα (με τουαλέτα) Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 520 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 λίτρα

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,