Solaris InterUrbino 12,8

Solaris InterUrbino 12,8: Με μηχανικά μέρη από το «πάνω ράφι» κορυφαίων κατασκευαστών, εξοπλισμό στα μέτρα του Έλληνα λεωφορειούχου και τιμή που «δεν υπάρχει», το υπεραστικό λεωφορείο της Solaris μπορεί να «ξεκλειδώσει» την πόρτα της κερδοφορίας.

 

Η πολωνική εταιρία Solaris έχει να επιδείξει μια ξέφρενη και αν μη τι άλλο εντυπωσιακή πορεία ανάπτυξης που όμοιά της δεν έχει ίσως καταγραφεί στην παγκόσμια ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατάφερε μέσα σε μια δεκαετία, από μια οικογενειακή επιχείρηση να αναδειχθεί στον μεγαλύτερο ανεξάρτητο κατασκευαστή λεωφορείων της Ευρώπης και σήμερα να έχει παρουσία σε 25 χώρες. Δεν είναι τυχαίο, πως η Solaris κατέχει ποσοστό 10% στην αγορά λεωφορείου της Γερμανίας και είναι ο πρώτος σε πωλήσεις μη-Γερμανός κατασκευαστής της χώρας.

Η γνωριμία των Ελλήνων με τα λεωφορεία της πολωνικής φίρμας έγινε κυρίως μέσω των αστικών Urbino που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και σίγουρα οι περισσότεροι δεν έχουν ολοκληρωμένη την εικόνα μεγέθους του κατασκευαστή. Αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί για παράδειγμα είναι πως μιλάμε για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή τρόλεϊ της Ευρώπης, που διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία στα υβριδικά οχήματα ενώ η γκάμα οχημάτων του περιλαμβάνει μέχρι και τραμ!

ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

Με αφορμή την άφιξη του ανανεωμένου InterUrbino στη χώρα μας ανιχνεύουμε για ακόμα μια φορά την εξελικτική πορεία της Solaris, μέσα από μια πρόταση που δεν ανήκει σε μια συνηθισμένη κατηγορία λεωφορείων αλλά σε μια κατηγορία που σίγουρα γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη.

Το InterUrbino δεν είναι τουριστικό αλλά ούτε αστικό λεωφορείο, και όμως μπορεί και υπηρετεί με αξιοθαύμαστο τρόπο και τους δύο αυτούς ρόλους. Πρόκειται για ένα λεωφορείο που τοποθετείται –βάσει χαρακτηριστικών- στην κατηγορία ΙΙ, δηλαδή αυτή που περιλαμβάνει οχήματα τα οποία συνηθίζουμε στη χώρα μας να αναφέρουμε ως υπεραστικά (intercity), ημιαστικά  κ.τ.λ. Αυτό σημαίνει πως έχουμε να κάνουμε με ένα λεωφορείο πολλαπλών χρήσεων, που μπορεί να μεταφέρει από το προσωπικό μιας επιχείρησης ή τους μαθητές ενός σχολείου, μέχρι να καλύψει τις ανάγκες Δήμων, ακόμα και ενός τουριστικού γραφείου για μονοήμερες εκδρομές.

Στο πρόσωπο του InterUrbino η αγορά βρίσκει ένα λεωφορείο-χαμαιλέοντα, που χάρη στο «πάντρεμα» χαρακτηριστικών από διαφορετικές κατηγορίες μπορεί και προσαρμόζεται εξίσου αποδοτικά σε μεταφορικό έργο κοντινών και μακρινών αποστάσεων.

Παρόλο που το ύψος του αμαξώματος υπερβαίνει οριακά τα 3,2 μέτρα, το InterUrbino δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερυψωμένο λεωφορείο ενώ από την άλλη δεν διαθέτει το χαμηλό, επίπεδο δάπεδο των  «καθαρόαιμων» αστικών λεωφορείων. Η συγκεκριμένη έκδοση των 12,8 μέτρων αποτελεί τη νέα επιλογή που πρόσθεσε η Solaris κατά την ανανέωση του μοντέλου πριν από έναν περίπου χρόνο. Δηλαδή εκτός από το κλασικό 12μετρο, το InterUrbino διατίθεται και σε 13μετρη εκδοχή με δύο επίσης άξονες, που προσφέρει επιπλέον όφελος τόσο σε αριθμό καθισμάτων όσο και σε χώρο στις μπαγκαζιέρες.

ΚΑΘΑΡΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Αισθητικά -και σε σχέση με το αρχικό InterUrbino του 2010- το ανανεωμένο μοντέλο παρουσιάζει εξωτερικά νέες λεπτομέρειες όπως είναι η επανασχεδιασμένη μάσκα, οι νέοι προβολείς ομίχλης στις άκρες του προφυλακτήρα, φυσικά το νέο λογότυπο Solaris καθώς και η δυνατότητα τοποθέτησης ομορφότερων εξωτερικών καθρεπτών. Εν τω μεταξύ το ασύμμετρο παρμπρίζ που έχει καθιερώσει η Solaris σε όλα της τα οχήματα δημιουργεί ένα πρωτότυπο σχέδιο στην εμπρόσθια όψη και βελτιώνει σημαντικά την ορατότητα. Άλλα βασικά στοιχεία που συνθέτουν μια σύγχρονη εικόνα είναι τα φωτιστικά σώματα τύπου LED, τα φιμέ κρύσταλλα περιμετρικά και η τεράστια δίφυλλη πόρτα στη μέση του αμαξώματος, πριν τον 2ο άξονα.

ΚΟΡΥΦΑΙΟ «VALUE FOR MONEY»

Η έκδοση του InterUrbino που βρίσκεται αυτό το διάστημα στη χώρα μας και που είχαμε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε από κοντά δείχνει «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του Έλληνα αυτοκινητιστή. Όχι μόνο γιατί αποτελεί το λεωφορείο με την καλύτερη σχέση τιμής-αξίας της αγοράς αυτή τη στιγμή αλλά και γιατί από τον κινητήρα μέχρι τους τροχούς διαθέτει μια γραμμή κίνησης που στους δρόμους μας μπορεί να εξασφαλίσει υψηλές επιδόσεις και οικονομία στα καύσιμα. Πράγματι, οι επιλογές της Solaris όσον αφορά στα μηχανικά μέρη είναι από το «επάνω ράφι». Ο αξιόπιστος κινητήρας των 6,7 λίτρων της Cummins που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων EEV συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της ZF. Με τον συγκεκριμένο κινητήρα η Solaris δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης και αυτόματου κιβωτίου Allison Τorqmatic ενώ γενικότερα διατίθενται από τον κατασκευαστή και επιλογές κινητήρων της DAF που συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια της ZF (Ecolife) και της Voith (DIWA 5). Είναι αυτονόητο πως η μάρκα έχει προσαρμόσει ήδη τα πλάνα της εν όψει της καθιέρωσης των προδιαγραφών Euro 6 από αρχές Γενάρη.

Επιπλέον, λύσεις τις ZF συναντάμε τόσο στο σύστημα διεύθυνσης (Servocom 8098) όσο και στους δύο άξονες του λεωφορείου, με την απόσβεση των κραδασμών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να αναλαμβάνει μια κομπλέ αερανάρτηση τύπου ECAS II που διαθέτει λειτουργίες επιγονάτισης και ανύψωσης.

Στην πράξη οι παραπάνω επιλογές διαμορφώνουν τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά του λεωφορείου και την ανώτερη αίσθηση που φτάνει σε οδηγό και επιβάτες. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης, αποτελεσματικά φρένα με αντίστοιχα καλή αίσθηση στο σχετικό πεντάλ και κυρίως την αρωγή από την άψογη συνεργασία του «πολιτισμένου» κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Ο λεβιές του τελευταίου βρίσκεται σε εργονομική θέση και χαρακτηρίζεται από το θετικό κούμπωμα των σχέσεων.

InterUrbino interior

ΑΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Από τη μια η αερανάρτηση που κάνει σωστά τη δουλειά της και από την άλλη το καλό επίπεδο συναρμολόγησης και ηχομόνωσης εξασφαλίζουν ένα ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι στους επιβάτες. Ακόμα και με τη διαμόρφωση των 59 καθισμάτων που το βλέπουμε εδώ, οι χώροι στο εσωτερικό δεν απαιτούν συμβιβασμούς από τους επιβάτες. Τα αρκετά αναπαυτικά, μονοκόμματα καθίσματα και ο εξοπλισμός τους (ενσωματωμένα προσκέφαλα, ζώνες ασφαλείας δύο σημείων) θα φροντίσουν για την απροβλημάτιστη και ασφαλή μεταφορά όσων βρεθούν στο εσωτερικό του InterUrbino. Η Solaris έχει εκμεταλλευτεί εξαιρετικά το χώρο τοποθετώντας μια ανακλινόμενη σειρά καθισμάτων πριν από την πίσω πόρτα καθώς και καθίσματα με ανακλινόμενα έδρανα στο χώρο απέναντι από τη δίφυλλη πόρτα, όπου μπορεί να φιλοξενηθεί καροτσάκι ΑΜΕΑ (προαιρετικά διατίθεται και ράμπα ΑΜΕΑ).

Ο διάδρομος ανάμεσα στα καθίσματα διαθέτει ικανοποιητικό πλάτος, ενώ τα κανάλια για τις χειραποσκευές παρά το μικρό πλάτος αφενός εξυπηρετούν τις βασικές ανάγκες αφετέρου με την καλή συναρμολόγηση -και συνεπώς την απουσία τριγμών- συμβάλουν στο άνετο ταξίδι. Στο ευχάριστο περιβάλλον του θαλάμου συνεισφέρουν επίσης οι έντονοι χρωματικοί συνδυασμοί στις επενδύσεις των καθισμάτων και το ανοιχτόχρωμο της οροφής.

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΚΠΙΤ

Στο κόκπιτ, από το αναπαυτικό κάθισμα της Isri μέχρι την εργονομική θέση των χειριστηρίων και των διακοπτών του ταμπλό, η Solaris έχει σχεδιάσει έναν χώρο εργασίας φιλικό για τον οδηγό. Μέσω ενός ποδομοχλού πνευματικής λειτουργίας στη βάση της κολόνας του τιμονιού, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει με ακρίβεια (και συνεπώς να βρει την ιδανική θέση οδήγησης) τη θέση του τιμονιού το οποίο μετακινείται τόσο καθ’ ύψος όσο και σε απόσταση –μονοκόμματα- μαζί με το ταμπλό! Οι αποθηκευτικοί-βοηθητικοί χώροι περιμετρικά της θέσης οδήγησης είναι αρκετοί. Εκτός από τις τρεις θέσεις DIN (ψηφιακός ταχογράφος, cd player, μονάδα χειρισμού ηλεκτρονικών πινακίδων προορισμού) πάνω και αριστερά από το κεφάλι του οδηγού υπάρχουν ακόμα ένα μακρόστενο ντουλαπάκι πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και ένα μεγαλύτερο ψηλά στο οποίο έχει τοποθετηθεί ένα DVD Player.

Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα, σχεδόν εφάμιλλη με αυτή αστικού λεωφορείου ενώ και οι εξωτερικοί καθρέπτες διαθέτουν ικανοποιητικό μέγεθος προκειμένου να «αποκαλύπτουν» επαρκώς στον οδηγό όσα συμβαίνουν δεξιά και αριστερά του αμαξώματος.

Τέλος, επειδή ιδιαίτερα σημαντική είναι και η υποστήριξη μετά την πώληση, τα λεωφορεία Solaris προσφέρονται με εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών, με δυνατότητα επέκτασης έως και πέντε έτη. Υπάρχουν εξουσιοδοτημένα συνεργαζόμενα κέντρα εξυπηρέτησης σε στρατηγικά σημεία σε όλη την Ελλάδα, όπως και δύο κάθετες μονάδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ενός λεωφορείου 24 το 24ωρο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Cummins ISB6.7 – Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 6.690 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 310/2.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.100/1.200 Εκπομπές καυσαερίων EEV (SCR)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ZF 6S1010BO 6 σχέσεων

ΣΑΣΙ-ΠΛΑΙΣΙΟ: Σασί από υψηλής ποιότητας ατσάλι, πλήρως ανοξείδωτο και με ειδική διάτρηση σε στρατηγικά σημεία για να «αναπνέει» και να αντιστέκεται στη διάβρωση. Πλαίσιο αμαξώματος από ανοξείδωτο ατσάλι και πάνελ αλουμινίου

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας ZF RL 75 E, ανεξάρτητη ανάρτηση με σταθεροποιητή. Πίσω: Κινητήριος άξονας ZF A 132, πλήρης αερανάρτηση. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ECAS II με λειτουργία επιγονάτισης έως 70 χιλ. και ανύψωσης έως 60 χιλ.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS, EBS και ASR. Δευτερεύον σύστημα πέδησης Voith retarder. Προαιρετικά ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Κάθισμα οδηγού ISRI πλήρες ρυθμίσεων και ζώνη τριών σημείων, ηλεκτρικό και θερμαινόμενο παράθυρο οδηγού, κλιματισμός Konvecta UL700, DVD player της Bosch, ψηφιακή οθόνη της Bosch,  ηχοσύστημα – μικροφωνική της Blaupunkt, συσκευή αλκοτέστ, ταχογράφος Digital DTCO 1381, ηλεκτρονικές πινακίδες προορισμού

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 12,855 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,300 μ. Μεταξόνιο 6,760 μ. Πρόβολος εμπρός 2,700 μ. Πρόβολος πίσω 3,395 μ. Απόσταση αμαξώματος από το έδαφος 0,350 μ. Πλάτος εμπρόσθιας θύρας 0,860 μ. Πλάτος οπίσθιας θύρας 1,350 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 23,0 μ. Μικτό Βάρος 18.000 κιλά Καθίσματα 59+1 Χώρος αποσκευών 6,2 κυβ. μέτρα Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 250 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,