Setra TopClass 500

Setra – preview Busworld 2013: Έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο του «Λεωφορείου της Χρονιάς», με τη σειρά ComfortClass 500, η Setra πάει στην Busworld με όλα τα αστέρια της αλλά και με αυτό που αναμένεται να λάμψει περισσότερο από όλα, το νέο TopClass 500.

Το νέο TopClass 500 είναι ένα πραγματικό «tour de force» τόσο σε ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση και την πολυτέλεια, όσο και σε ότι αφορά την μηχανολογική του υπόσταση. Στο Βέλγιο θα παρουσιαστεί η πλήρης –μέχρι στιγμής- γκάμα της νέας σειράς, με πολλά σχεδιαστικά και τεχνολογικά highlights. Με την σειρά TopClass 500 η Setra δημιουργεί νέα στάνταρ στις πολυτελείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, ενώ και οι τρεις εκδόσεις, τα τριαξονικά  S 515 HDH, S 516 HDH και S 517 HDH ξεχωρίζουν για την δυναμική τους σχεδίαση.

Για τη νέα σειρά TopClass 500 η Setra έχει προχωρήσει σε μικρές και μεγάλες αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Από την γραμματοσειρά στο λογότυπο, και την χαρακτηριστική μεταλλική γραμμή που διατρέχει τις πλευρικές επιφάνειες, έως την επανασχεδίαση του πίσω μέρους για καλύτερη αεροδυναμική αλλά και μεγαλύτερη ευχέρεια στην ψύξη των Euro 6 κινητήρων. Μικρές λεπτομέρειες, όπως τα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα προσδίδουν την αίσθηση του διαφορετικού, σε ένα λεωφορείο που θέλει και πρέπει να ξεχωρίζει στον δρόμο.

«ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟΣ» ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Η εικόνα διατηρείται –και ενισχύεται- στο εσωτερικό, όπου η εταιρία πραγματικά βάζει το όριο του εφικτού για όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Πέρα από την πολύ όμορφη σχεδίαση που συνεχίζει την «γλώσσα» του αμαξώματος, μεγάλη έμφαση δίνεται και στην πρακτικότητα. Ιδίως σε ότι αφορά τον οδηγό, όπου εκτός από την κορυφαία ποιότητα και εργονομία, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην εξασφάλιση περισσότερου χώρου ώστε να κάνει με άνεση και ευχέρεια την δουλειά του. Ένας νέος πίνακας οργάνων παρέχει μία πληθώρα πληροφοριών, για κάθε λειτουργία του οχήματος, ενώ υπάρχει και ένα νέο εξελιγμένο σύστημα κλιματισμού για τον χώρο του οδηγού.

Στα highlights του TopClass 500 συμπεριλαμβάνεται και η νέα γυάλινη οροφή. Η νέα έκδοση της «TopSky Panorama» είναι κατά 50% μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στο TopClass 400, ενώ σε συνδυασμό με πολλά άλλα πολυτελή στοιχεία (όπως φωτισμός LED, ένα νέο σύστημα αερισμού κ.λπ.) δημιουργούν ένα περιβάλλον για τον επιβάτη που σίγουρα δεν έχει αντίστοιχο σε οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή στην Ευρώπη. Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από το νέο σύστημα θέρμανσης κάτω από τα καθίσματα, το οποίο σε συνδυασμό με τον κλασικό εξαερισμό από την οροφή, δημιουργούν μία εντελώς νέα κατάσταση για τον επιβάτη, ιδίως σε χώρες με μεγάλους χειμώνες.

topclass s 516 HDHΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η σειρά TopClass 500 συνδυάζει πολυτέλεια αλλά και οικονομία. Το αεροδυναμικό σχήμα του λεωφορείου με την κορυφαία τιμή Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) στο 0,33 εξασφαλίζει όχι μόνο αθόρυβο ταξίδι, αλλά και πολύ μεγάλη οικονομία σε καύσιμο. Στην οικονομία συνδράμουν και πολλά άλλα συστήματα, όπως το «EcoDriving Feedback» που πληροφορεί τον οδηγό σε πραγματικό χρόνο για τον τρόπο οδήγησής του (και πώς να τον προσαρμόσει σε ένα πιο οικονομικό στυλ). Ή το «Predictive Powertrain Control» που σε συνδυασμό με το GPS «διαβάζει» τον δρόμο εμπρός και ανάλογα προσαρμόζει την λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου ώστε να κρατηθεί η κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα.

Το νέο TopClass 500, στην έκδοση S 515 HDH είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 195 χιλιοστά (στα 12,495 μέτρα) από τον προκάτοχό του ενώ και οι μεγαλύτερες εκδόσεις έχουν και αυτές μεγαλώσει σημαντικά (το S 515 HDH στα 13,325 μέτρα, και το S 517 HDH στα 14,165 μέτρα). Ως αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 0,6 κυβικά μέτρα, εξασφαλίζοντας τέσσερις χώρους στο εμπρός μέρος του αμαξώματος που αγγίζουν πλέον τα τα 2,2 κυβικά μέτρα και την δυνατότητα πρόσθετου βάρους 220 κιλών.

Σε ότι αφορά τους κινητήρες, η επιλογή είναι ο ΟΜ 471, με απόδοση είτε στους 476 είτε στους 510 ίππους. Σε κάθε περίπτωση συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο οχτάρι κιβώτιο GO 250-8 Powershift μαζί με τοSetra TC 500 roof δευτερεύον retarder νερού της Voith (δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου στην σειρά TopClass 500). Aξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το νέο λεωφορείο περνάει από σήμερα τις νέες προδιαγραφές ECE-R 66/01 σχετικά με την προστασία σε ανατροπή, οι οποίες θα ισχύσουν δύο χρόνια αργότερα.

Στην σειρά Top Class 500 όπως είναι φυσικό θα επανέλθουμε αρκετές φορές στο άμεσο μέλλον, καθώς το λεωφορείο της Setra σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την εταιρία, αλλά και για το τι εννοούμε πολυτελείς και ασφαλείς μεταφορές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Τέλος, το διώροφο S 431 DT της σειράς TopClass 400 θα δώσει επίσης το παρών στην έκθεση, εφοδιασμένο με τους νέους κινητήρες Euro 6. Mε θέσεις για 78 επιβάτες και πολλές ανέσεις και παροχές, αποτελεί μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση για μεγάλα ταξίδια.

topclass s 431 DT

topclass s 431 DT interior 2

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,