Παρά τις αρχικές προσδοκίες, τελικά τρείς ήταν οι «μνηστήρες» που εκδήλωσαν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

του Κωνσταντίνου Νικολόπουλου

Η ρουμανική εταιρεία (Căile Ferate Române – CFR), η γαλλική SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), που κατέβηκαν μαζί με τον ελληνικό όμιλο της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ. Κινεζικό ενδιαφέρον δεν εκδηλώθηκε, ωστόσο αυτό δεν αποκλείει κινεζικές εταιρείες να μετάσχουν σε κοινοπρακτικό σχήμα στην συνέχεια του διαγωνισμού.

Την ίδια στιγμή προβληματισμός επικρατεί για την πρόταση των Ρώσων καθώς η Βαλεντίνο Ματβιένκο, της προέδρου του ρωσικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας, δήλωσε πως «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από μόνη της δεν αποτελεί σοβαρή επένδυση για τους ρωσικούς σιδηροδρόμους, οι οποίοι ενδιαφέρονται, μόνο εάν λάβουν πακέτο την εταιρεία με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης».

Με ανακοίνωση του το ΤΑΙΠΕΔ, υπογράμμισε πως οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τώρα τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και θα υποβάλουν την εισήγησή τους σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Από την μεριά του ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης  Χρυσοχοΐδης, αναφερόμενος στο θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δήλωσε: «Το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της όσο γίνεται ταχύτερης ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποτελεί επίσης υψηλή προτεραιότητα. Διότι έτσι θα αυξηθεί σημαντικά το μεταφορικό έργο, κυρίως το εμπορευματικό, της χώρας προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Επίσης, οι σιδηροδρομικές μας γραμμές, το σιδηροδρομικό μας δίκτυο και οι υποδομές, θα αποτελέσουν το ελκυστικότερο εργαλείο για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές, δηλαδή τα λιμάνια μας.

Το λιμάνι του Πειραιά πρωτίστως, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επίσης, πολύ σημαντικό για λόγους, που γνωρίζετε πολύ καλά, αλλά και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της βορείου κυρίως Ελλάδας σε ότι αφορά τον εμπορευματικό χαρακτήρα τους. Και τα λιμάνια της κεντρικής και νότιας Ελλάδας σε ότι αφορά κυρίως τον τουριστικό χαρακτήρα τους, αφού κυρίως τα λιμάνια της κεντρικής και νότιας Ελλάδας και των νησιών μας αποτελούν πια πόλο έλξης της κρουαζιέρας. Και είναι ραγδαία αυξανόμενη δραστηριότητα στη χώρα. Αυτός ο στόχος, που συνδέεται και συνδυάζεται με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποτελεί υψηλή προτεραιότητα».

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,