new Mercedes-Benz Sprinter

Το πιο δημοφιλές ελαφρύ επαγγελματικό όχημα της Ευρωπαϊκής αγοράς αποκτά πρώτο κινητήρες Euro 6, υιοθετεί νέες τεχνολογίες σε επίπεδο ασφάλειας και έρχεται σημαντικά αλλαγμένο στην αισθητική του. Οι πωλήσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν τον προσεχή Ιούνιο.

Το όνομα Sprinter είναι συνδεδεμένο άρρηκτα με την έννοια των μεγάλων βαν στους 3,5 τόνους μεικτό βάρος, ωστόσο και ως σασί είναι ότι πιο δημοφιλές κυκλοφορεί στην αγορά, χαρίζοντας τα πλεονεκτήματά του σε ειδικές κατασκευές και φυσικά σε μίνι λεωφορεία. Στη νέα του γενιά, το γερμανικό μοντέλο συνεχίζει να εισάγει καινοτομίες όπως είναι για παράδειγμα οι εντελώς νέοι κινητήρες Euro 6 οι οποίοι εξασφαλίζουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (ακόμα και στα μόλις 6,3 λίτρα ανά 100 χλμ.) και τα πέντε νέα συστήματα ασφάλειας που σας έχουμε ήδη παρουσιάσει σε τεχνικό θέμα. Πρόκειται για συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που στόχο έχουν να μειώσουν την πιθανότητα εμπλοκής του οχήματος σε ατύχημα. Πιο συγκεκριμένα όλα τα Sprinter θα εφοδιάζονται στάνταρντ με το «Crosswind Assist» (διατηρεί το όχημα με ασφάλεια στην πορεία του όταν υπάρχουν πλευρικοί άνεμοι) ενώ προαιρετικά ο πελάτης μπορεί να τοποθετήσει επιπλέον τα «Collision Prevention Assist» (προειδοποιεί τον οδηγό όταν το όχημα κινείται πολύ κοντά σε άλλα οχήματα που προπορεύονται), «Blind Spot Assist» (βοηθά στην αλλαγή λωρίδας ανιχνεύοντας κινδύνους από άλλα οχήματα), «Highbeam Assist» (προσαρμόζει τον φωτισμό στις κυκλοφοριακές συνθήκες) και «Lane Keeping Assist» (προειδοποιούν σε περίπτωση απόκλισης του οχήματος από τη λωρίδα κυκλοφορίας).

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Sprinter έχει αλλάξει σημαντικά, με νέα μεγαλύτερη μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τοποθέτηση του εμπρόσθιου καπό ψηλότερα. Στο εσωτερικό της καμπίνας θα υπάρχουν νέες επενδύσεις, πιο παχιά στεφάνη τιμονιού, επανασχεδιασμένος επιλογέας ταχυτήτων και ένα νέο προηγμένο σύστημα πολυμέσων.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ EURO 6 ΒΑΝ

Με… φόρα από τα βαρέα οχήματα, η Mercedes-Benz βάζει πρώτη στα ελαφρά της οχήματα κινητήρες Euro 6 κάνοντας την αρχή από το νέο Sprinter. Πράγματι, νέα μηχανικά σύνολα με 4 και 6 κυλίνδρους που υιοθετούν την τεχνολογία SCR (χρήση AdBlue) θα αποτελέσουν τη γκάμα κινητήρων που θα εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις Sprinter. Οι πετρελαιοκινητήρες θα έχουν απόδοση από 95 έως 190 ίππους ενώ διαθέσιμη θα είναι και μια έκδοση κινητήρα βενζίνης (με δυνατότητα χρήσης και φυσικού αερίου), χωρητικότητας 1,8 λίτρων και απόδοσης 156 ίππων. Τη γραμμή κίνησης θα συμπληρώνουν το χειροκίνητο ECO-Gear έξι σχέσεων ή το νέο αυτόματο 7G-Tronic Plus με επτά σχέσεις.

Σημαντικό είναι πως ο κατασκευαστής υπόσχεται μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), υδρογονανθράκων και μικροσωματιδίων ενώ παράλληλα το κόστος χρήσης μειώνεται χάρη στα αυξημένα διαστήματα συντήρησης, έως και κάθε 60.000 χλμ.

Το TransportEvo θα βρεθεί την επόμενη εβδομάδα στο Dusseldorf για την πρώτη επαφή με το νέο Sprinter, με πλούσιο ρεπορτάζ από τη δοκιμή των συστημάτων ασφάλειας και την επίσκεψη στο εργοστάσιο παραγωγής.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , ,