Volvo FE Hybrid

Τα πρώτα συμπεράσματα από τη χρήση των περίπου 50 υβριδικών φορτηγών Volvo FE Hybrid που έχουν παραδοθεί σε πελάτες σε όλη την Ευρώπη είναι άκρως ενθαρρυντικά. Η υβριδική τεχνολογία αποδεικνύεται εξίσου αξιόπιστη με τη «συμβατική» εξασφαλίζοντας βεβαίως μεγαλύτερο οικονομικό όφελος χάρη στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Σχεδόν τα μισά από τα υβριδικά φορτηγά της Volvo που έχουν πουληθεί χρησιμοποιούνται σε υπηρεσίες διανομών και τα υπόλοιπα σαν οχήματα αποκομιδής απορριμμάτων. Σε αυτούς τους δύο τομείς, η τεχνολογία προσφέρει την μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, μεταξύ 15 και 20%, ανάλογα με το σασί και το οδηγικό στυλ. Μερικοί διαχειριστές οχημάτων αποκομιδής απορριμμάτων που έχουν επαναφορτιζόμενο ηλεκτρικό συμπιεστή απορριμμάτων κατάφεραν να μειώσουν την κατανάλωση μέχρι 30%.

Η Christina Eriksson, business manager στον τομέα εναλλακτικών συστημάτων κίνησης κατά την επίσκεψή της σε πελάτες, διαπιστώνει τον απόλυτο ενθουσιασμό τους. «Είναι εκπληκτικό! Η υβριδική τεχνολογία μας λειτουργεί όπως είχαμε ελπίσει, σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την αξιοπιστία. Πριν το λανσάρισμα, εκπαιδεύσαμε δύο ειδικούς στην υβριδική τεχνολογία ώστε να είναι προετοιμασμένοι να υποστηρίξουν τους όποιους πελάτες αντιμετώπιζαν προβλήματα με τα νέα φορτηγά τους. Αλλά στην πραγματικότητα είχαν ελάχιστα να κάνουν. Πέρασαν τον περισσότερο χρόνο τους εκπαιδεύοντας οδηγούς και μηχανικούς».

ΑΘΟΡΥΒΑ ΚΑΙ ΑΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΑ

Ένας από τους πελάτες, η εταιρία ανακύκλωσης Roteb στο Rotterdam (Ολλανδία), αγόρασε δύο Volvo FE Hybrids για να πληροί τόσο τις εταιρικές περιβαλλοντικές προδιαγραφές όσο και αυτές της πόλης. Επομένως τα νέα φορτηγά ήταν επένδυση για το μέλλον. «Τα υβριδικά φορτηγά της Volvo λειτουργούν ακριβώς όπως τα πετρελαιοκίνητα απορριμματοφόρα, αλλά καταναλώνουν περίπου 30% λιγότερο καύσιμο και είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα diesel. Σίγουρα θα σκεφτόμασταν σοβαρά την περίπτωση να αγοράσουμε περισσότερα υβριδικά εάν οι τιμές και οι πολιτικές αποφάσεις το επέτρεπαν» δήλωσε ο Διευθυντής Πωλήσεων της Roteb, Rene Herlaar.

Για τους οδηγούς, η αγορά υβριδικών οχημάτων αποκομιδής απορριμμάτων ήταν μία κίνηση που εκτιμήθηκε δεόντως, καθώς αυτό μεταφράζεται σε ένα πολύ βελτιωμένο περιβάλλον εργασίας. «Είναι αξιόπιστα, προσφέρουν καλή ορατότητα και άριστη οδηγησιμότητα. Επιπλέον είναι αθόρυβα. Λαμβάνουμε πολλά θετικά σχόλια και συγχαρητήρια από ανθρώπους στο δρόμο. Πραγματικά εκτιμούν που ένα τόσο μεγάλο φορτηγό μπορεί να είναι τόσο αθόρυβο και καθαρό» σχολιάζει ο Ton van der Horst, ένας από τους οδηγούς απορριμματοφόρων της Roteb.

ΥΨΗΛΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

Η υβριδική τεχνολογία είναι μία μακροπρόθεσμη επένδυση της Volvo και η προσεχής πρόκληση είναι η μείωση του κόστους και η αύξηση του όγκου πωλήσεων, ώστε η παραγωγή να μπορέσει να επεκταθεί και να γίνει πιο συμφέρουσα. «Σήμερα, το κόστος της υβριδικής τεχνολογίας ανεβάζει την τιμή τόσο ψηλά, που γίνεται δύσκολο για τον πελάτη να πετύχει οικονομικό όφελος σε σύντομο χρονικό διάστημα. Κατόπιν τούτου, είναι ζήτημα καλής θέλησης. Εάν μία εταιρία θέλει να αγοράσει ένα υβριδικό φορτηγό δείχνει ότι το περιβάλλον αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας και μπορεί να απολαύσει πολλά πλεονεκτήματα λόγω αυτού. Αλλά με ορίζοντα διετίας, στόχος μας είναι να φτάσουμε σε ένα πιο βιώσιμο εμπορικά επίπεδο από απόψεως κόστους ώστε ο πελάτης να μπορεί να πετυχαίνει καλή κερδοφορία από την αρχή» προσθέτει η Christina Eriksson.

Ο Περιβαλλοντικός Διευθυντής της Volvo Trucks, Lars Mårtensson τονίζει ότι η προσεχής νομοθεσία της Ε.Ε., που θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα μέτρησης και σύγκρισης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 από βαριά φορτηγά, θα προωθήσει τα υβριδικά. «Αυτό θα αυξήσει τρομερά το ενδιαφέρον για τα πραγματικά οικονομικά φορτηγά. Σήμερα, τα ηλεκτρικά υβριδικά είναι σίγουρα η καλύτερη και η πιο αξιόπιστη εναλλακτική λύση» δήλωσε.

Το Volvo FE Hybrid με μια ματιά

  • Αντλεί ισχύ από ένα κινητήρα diesel 7L που αποδίδει 300 ή 340 ίππους και ροπή 1160 ή 1300 Nm αντίστοιχα, ενώ συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 120 kilowatt.
  • Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από την τελευταία γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου.
  • Το φορτηγό προορίζεται για εφαρμογές μέχρι 26 τόνων.
  • Διατίθεται σε όλες τις Σκανδιναβικές χώρες καθώς και σε Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία, Γερμανία, Αυστρία και Κάτω Χώρες.
  • Θα κυκλοφορήσει σε επιπλέον αγορές μόλις το ανάλογο προσωπικό της Volvo ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,