Iveco stand

new Iveco TrakkerΣτην 30στή Bauma του Μονάχου που έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή, περισσότεροι από 500.000 επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο των κατασκευών. Ανάμεσα στους εκθέτες και ο όμιλος Fiat Industrial που εκπροσωπήθηκε από τις Case Construction, New Holland Construction, Iveco και Astra.

Το εντυπωσιακό περίπτερο του ιταλικού ομίλου φιλοξένησε φορτηγά, μηχανήματα έργων και κινητήρες τοποθετημένα με τρόπο ώστε να αναπαριστούν σκηνές χρήσης τους σαν να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον εργασίας. Μεταξύ των κυριότερων από τα νέα οχήματα που τράβηξαν την προσοχή του κοινού ήταν τα νέα Trakker και Stralis Hi-Way της Iveco καθώς και το βαρέων βαρών χωματουργικό HHD9 της Astra.

ΤΟ ΝΕΟ IVECO TRAKKER

Το Trakker είναι το φορτηγό που εκπροσωπεί την ιταλική φίρμα στην κατηγορία των εργοταξιακών οχημάτων για χρήση εκτός δρόμου και στην εντελώς νέα του γενιά έρχεται ακόμα καλύτερο, πιο άνετο και πιο οικονομικό, παρά το ότι η Iveco δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τους κινητήρες Euro 6 για αυτό το φορτηγό. Οι κινητήρες Cursor 8 και Cursor 13 τεχνολογίας Euro 5 με την υψηλή τους ροπή επιτρέπουν στο Trakker να ανταποκρίνεται σε κάθε πρόκληση ενώ τη γραμμή κίνησης συμπληρώνουν μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων της ZF. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν διαθέσιμα τα μηχανικά κιβώτια Ecosplit με 9 και 12 σχέσεις που είναι εξοπλισμένα με σύστημα servo για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση. Δύο είναι οι επιλογές και στα αυτόματα κιβώτια, το Eurotronic με 12 και 16 σχέσεις με επιλογέα χειρισμού που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού.

Στο νέο Trakker η καμπίνα είναι εντελώς ανανεωμένη, με έμφαση στην καλή εργονομία για πιο εύκολο χειρισμό των επί μέρους συστημάτων από πλευράς του οδηγού. Τα νέα υλικά στο ταμπλό και οι επενδύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί επιλέχθηκαν με γνώμονα την αντοχή τους στο χρόνο και στη σκληρή χρήση. Μπορεί κανείς να επιλέξει μεταξύ της έκδοσης Hi-Land με τη μικρή καμπίνα και το κανονικό ύψος οροφής και της έκδοσης Hi-Track με τη μεγάλη καμπίνα και κανονική ή υπερυψωμένη οροφή η οποία προσφέρεται και για διανυκτέρευση.

new trakker - Bauma 2013

ΤΟ ΝΕΟ STRALIS HI-WAY

Στο Διεθνές Σαλόνι Επαγγελματικών Οχημάτων (IAA) στο Ανόβερο τον περασμένο Σεπτέμβριο απέσπασε τον τίτλο του «Truck of the Year 2013» και αντιπροσωπεύει την τελευταία γενιά βαρέων οχημάτων της Iveco. Παρότι προορίζεται για διεθνείς μεταφορές, το νέο Stralis Hi-Way μπορεί να ετοιμαστεί ειδικά για χρήση σε εργοταξιακό περιβάλλον όπως έδειξε για παράδειγμα η έκδοση Stralis Hi-Way AS260S46Y/PS που κοσμούσε το περίπτερο της μάρκας στη Bauma. Το φορτηγό φέρει πολλά νέα στοιχεία σε σχεδιαστικό και τεχνολογικό επίπεδο, αφενός με νέα καμπίνα που αναβαθμίζει την άνεση και αφετέρου με εντελώς νέα γραμμή κίνησης που περιλαμβάνει κινητήρες Euro 6 και συμβάλει αισθητά στο μειωμένο κόστος χρήσης.

ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΟ EUROCARGO

Τη μικρομεσαία κατηγορία φορτηγών εκπροσωπούσε στη Bauma το ευέλικτο Eurocargo με την έκδοση MLC 80E18K η οποία έφερε καρότσα και γερανό. Η προσαρμοστικότητα του φορτηγού σε διαφορετικά περιβάλλοντα εργασίας αποδεικνύεται ακόμα μια φορά καθώς ο τομέας των κατασκευών απαιτεί οχήματα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πράγματι, το πλαίσιο του Eurocargo μπορεί να δεχθεί μια σειρά από υπερκατασκευές όπως ανατρεπόμενη καρότσα, καλαθοφόρο, μικρές μπετονιέρες και εξοπλισμό για χρήση οδοκαθαρισμού. Ανάλογα πολλές είναι οι επιλογές σε άξονες, αναρτήσεις ενώ οι 14 διαφορετικές εκδόσεις μεικτού βάρους από 6 έως 19 τόνους συνδυάζονται με κινητήρες Tector (EEV) απόδοσης ισχύος από 140 έως 300 ίππους.

ΤΟ DAILY ΣΤΗ… ΛΑΣΠΗ

Το αξιόμαχο του μικρού Daily ακόμα και στο «εχθρικό» περιβάλλον ενός εργοταξίου αποδεικνύουν εκδόσεις όπως το Daily 55S17 DW που ετοίμασε ο κατασκευαστής για τη Bauma. Οι επιλογές που προσφέρει το Daily είναι πραγματικά άξιες αναφοράς: Κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς, ισχυρό σασί για αρκετές υπερκατασκευές και μεικτό που φτάνει έως τους επτά τόνους, ωφέλιμο μεγαλύτερο των τεσσάρων τόνων, μονή ή διπλή καμπίνα, κινητήρες turbodiesel και κινητήρες φυσικού αερίου καθώς και 6τάχυτο κιβώτιο.

iveco HHD9

ΒΑΡΕΩΝ ΒΑΡΩΝ

Η Astra ήταν ανέκαθεν η κατεξοχήν μάρκα του ιταλικού ομίλου με εξειδίκευση στα εργοταξιακά οχήματα και με κύριο εκφραστή τα τελευταία χρόνια τα φορτηγά της σειράς HD. Στη Bauma έκανε παγκόσμια πρεμιέρα η πιο βαριά έκδοση HHD9 8×6 και ανατροπή, το μεικτό βάρος της οποίας ανέρχεται στους 63 τόνους. Πρόκειται για μια έκδοση βαρέων βαρών που προορίζεται για εφαρμογές εξόρυξης για αυτό και πάνω της υιοθετήθηκαν τεχνικές λύσεις που συμβάλλουν στην αξιοπιστία και την αντοχή του προϊόντος σε βάθος χρόνου. Οι λύσεις αυτές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων άξονες Kessler βαρέως τύπου με ενισχυμένες σούστες εμπρός και πίσω, νέα δισκόφρενα που μειώνουν το κόστος συντήρησης αλλά μειώνουν και το κύκλο στροφής λόγω καλύτερης γωνίας του τιμονιού. Το ενισχυμένο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από δύο επίπεδα με παράλληλες πλευρικές δοκούς, με την υψηλότερη στρεπτική ακαμψία για μεγαλύτερη σταθερότητα και αντοχή στα υψηλά φορτία και στις δύσκολες συνθήκες εργασίας. Η πλήρως επανασχεδιασμένη –εξωτερικά και εσωτερικά- καμπίνα είναι κατασκευασμένη από γαλβανισμένο χάλυβα και εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση στα σημεία συντήρησης του φορτηγού.

Ο κινητήρας Cursor 13 με απόδοση 480 ίππων σε συνδυασμό με ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Allison αναλαμβάνουν να κινήσουν τη συγκεκριμένη έκδοση. Ωστόσο η σειρά HHD περιλαμβάνει επίσης εκδόσεις 6×6 σασί και τράκτορες.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,