new Volvo FMX

Νέο Volvo FMX: Το Σεπτέμβριο του 2013 μπαίνουν στην παραγωγή τα εργοταξιακά φορτηγά της Volvo Trucks με τη διακριτική ονομασία FMX. Εκτός από την… ψαρωτική σχεδίαση, το νέο φορτηγό παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον σε επίπεδο μηχανικών μερών.

 

 

Από την προηγούμενη κιόλας γενιά του FM, η Volvo Trucks διαχώρισε τις εκδόσεις που προορίζονται για χρήση στα εργοτάξια με τη διακριτική ονομασία FMX. Αυτή η στρατηγική βρίσκει συνέχεια τώρα και στη νέα γενιά του φορτηγού, με τον κατασκευαστή να υποστηρίζει πως δημιούργησε το καλύτερο φορτηγό της αγοράς για το συγκεκριμένο μεταφορικό έργο. Κατά την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου FMX στη Bauma του Μονάχου χθες το μεσημέρι, ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Claes Nilsson προσπάθησε να στηρίξει τον συγκεκριμένο ισχυρισμό αναφέροντας επιγραμματικά τα νέα χαρακτηριστικά που εισάγει το φορτηγό όπως είναι η νέα πίσω ανάρτηση για μεγαλύτερη άνεση, η πιο άνετη διαβίωση στο εσωτερικό της καμπίνας και –βέβαια- η καινοτομία στο σύστημα διεύθυνσης «Volvo Dynamic Steering» που μειώνει την προσπάθεια χειρισμού από πλευράς του οδηγού και βελτιώνει την ακρίβεια.

D13 Euro 6«ΨΑΓΜΕΝΗ» ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ

Παρά το ότι γίνεται –και εδώ όπως και στο νέο FH- πολύς λόγος για το καινοτόμο ηλεκτρουδραυλικό σύστημα διεύθυνσης που όντως κάνει πιο άνετη τη ζωή του οδηγού, εμείς επιμένουμε πως οι σημαντικότερες αλλαγές στο FMX αφορούν το πλαίσιο, τις αναρτήσεις και φυσικά τη νέα γραμμή κίνησης με τους κινητήρες Euro 6. Για παράδειγμα η πίσω αερανάρτηση είναι ειδικά σχεδιασμένη για το μεταφορικό έργο που συντελείται στα εργοτάξια εξασφαλίζοντας άνεση και σωστές αντιδράσεις κάτω από όλες τις συνθήκες οδοστρώματος είτε το φορτηγό είναι φορτωμένο είτε είναι άδειο. Το εν λόγω σύστημα ανάρτησης φέρει αυτόματο έλεγχο του ύψους και αυξάνει την απόσταση από το έδαφος στα 300 χιλ. Μπορεί να συνδυαστεί με εκδόσεις αξόνων 4×2, 6×4 και 8×4. Επιπλέον, μια αντιστρεπτική μπάρα παρέχει άριστη σταθερότητα ενώ όλα τα επί μέρους εξαρτήματα πίσω από τον τελευταίο άξονα είναι απολύτως προστατευμένα. Μέτρα προστασίας από χτυπήματα υπάρχουν και στο εμπρόσθιο τμήμα όπου ο εμπρόσθιος κινητήριος άξονας έχει μεταφερθεί 100 χιλ. πιο μπροστά μειώνοντας τον εμπρόσθιο πρόβολο και συνεπώς αυξάνοντας τη γωνία προσέγγισης.

Το νέο Volvo FMX θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες χωρητικότητας 11 και 13 λίτρων. Ο βασικός D11 θα προσφερθεί σε εκδόσεις ισχύος από 330 έως 450 ίππους, τη στιγμή που ο μεγαλύτερος D13 θα ξεκινά από τους 380 ίππους και θα φτάνει τους 540 ίππους. Οι προδιαγραφές Euro 6 καλύπτονται με χρήση της τεχνολογίας επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR). Η παρουσία του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου I-Shift –με αυξημένα διαστήματα αλλαγής λαδιών στα 450.000 χλμ.- προσθέτει κύρος και αξιοπιστία στη γραμμή κίνησης του φορτηγού.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Σχεδιαστικά ο Σουηδός κατασκευαστής φαίνεται πως έχει πετύχει τον συνδυασμό μιας «σκληροτράχηλης» εξωτερικής εμφάνισης με ένα φιλόξενο και σύγχρονο εσωτερικό καμπίνας με καλή εργονομία. Η κατασκευασμένη από υψηλής ποιότητας χάλυβα καμπίνα καλύπτει τις αυστηρότητες προδιαγραφές ασφάλειας ενώ όλος ο περιμετρικός εξοπλισμός (όπως τα μεταλλικά σκαλοπάτια) έχει προστεθεί με γνώμονα την αξιοπιστία και την αντοχή στη σκληρή χρήση. Η μικρή απόσταση της καμπίνας από το έδαφος εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση, τη στιγμή που η σχεδίαση με τις γυάλινες επιφάνειες και τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες φροντίζει για την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό της καμπίνας δίνει έμφαση στην άνεση του οδηγού και στην καλή εργονομία. Τώρα, υπάρχει περισσότερος χώρος για τον οδηγό και τα πράγματά του ενώ το νέο κάθισμα με τη λεπτότερη πλάτη προσφέρει μεγαλύτερη διαδρομή στη ρύθμιση της απόστασης από το τιμόνι. Διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι, καλύτερη γωνία του πίνακα οργάνων προς τον οδηγό, καλύτερος κλιματισμός είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που κάνουν καλύτερη τη διαβίωση στο εσωτερικό του νέου FMX.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,