new Mercedes-Benz Atego

Νέο Mercedes-Benz Atego – Πλαίσιο/Εκδόσεις: Στη νέα γενιά Atego επανεξετάστηκαν όλες οι παράμετροι που αφορούν στην απόδοση του πλαισίου. Από το πόσο καλά συνεργάζεται με την καμπίνα, πως αντιδρά στο δρόμο, τις αντοχές του στο φορτίο και την ευελιξία του στο «χτίσιμο» των υπερκατασκευών.

Το πλαίσιο του νέου Atego είναι εντελώς ανασχεδιασμένο με στόχο να συμβιβάσει την ακρίβεια στον χειρισμό και την εξαιρετική οδηγική άνεση ανεξάρτητα από το φορτίο και τον τύπο του μεταφορικού έργου. Σε αυτό βοήθησαν ανάλογες επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στην ανάρτηση του νέου φορτηγού. Η όλη κατασκευή, από τον εμπρόσθιο μέχρι τον οπίσθιο άξονα περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που συνθέτουν –σύμφωνα με τον κατασκευαστή- ένα δυναμικό προφίλ στην οδήγηση και ταυτόχρονα άνεση και ασφάλεια είτε το φορτηγό είναι κενό είτε πλήρες φορτίου, μέχρι το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. Κατά τον σχεδιασμό του νέου συστήματος διεύθυνσης, στόχος ήταν να επιτευχθεί η μέγιστη ακρίβεια χειρισμού γύρω από τη θέση της ευθείας χωρίς να φτάνουν στα χέρια του οδηγού οι όποιοι κραδασμοί από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επιστρατεύτηκε λοιπόν η λύση του υδραυλικού συστήματος με χρήση επανακυκλοφορούντων σφαιριδίων, μια λύση ευρέως διαδεδομένη στα επιβατικά οχήματα.

Σημαντική δουλειά έχει γίνει γενικότερα και στο πως το πλαίσιο «υποδέχεται» την καμπίνα. Εκεί οι μηχανικοί προσπάθησαν να αποδώσουν -μέσω των τεσσάρων νέων σημείων ανάρτησης της καμπίνας- μια αντίδραση που θα ισορροπεί μεταξύ της υψηλής άνεσης και τις ακριβούς απόδοσης στον οδηγό των όσων συμβαίνουν στο οδόστρωμα. Η διαμόρφωση του πίσω άξονα σε συνδυασμό με την υψηλή ακαμψία του πλαισίου έχουν βελτιώσει τις αντιδράσεις του φορτηγού σε συνθήκες απότομης αλλαγής κατεύθυνσης, κάτι που σημαίνει πως έχουν περιοριστεί τα φαινόμενα υπερστροφής και υποστροφής. Στον τομέα του ελέγχου του φορτηγού συνεπικουρεί το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, γνωστό ως ESP, το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του νέου Atego.

ΜΕΓΑΛΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ

Οι διαρθρωτικές τροποποιήσεις που έγιναν στο σασί του νέου Atego κατάφεραν να αντισταθμίσουν το επιπρόσθετο βάρος που κανονικά θα έπρεπε να έχει το φορτηγό λόγω της νέας τεχνολογίας ελέγχου των καυσαερίων Euro 6. Με αποτέλεσμα το ωφέλιμο φορτίο να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα, αλλά και να μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω για εφαρμογές που και το τελευταίο κιλό παίζει ρόλο. Αυτό μπορεί να γίνει με αντικατάσταση της δεξαμενής καυσίμου των 120 λίτρων με μικρότερη των 80 λίτρων, με έξτρα παραβολικά φύλλα σούστας στον πίσω άξονα καθώς και με τοποθέτηση ελαφρύτερων ζαντών αλουμινίου στους τροχούς.

Στη νέα γενιά, η Mercedes-Benz έχει προσπαθήσει να διατηρήσει την εξαιρετική προσαρμοστικότητα του πλαισίου σε κάθε υπερκατασκευή. Έτσι, το έργο των αμαξοποιών απλοποιείται ενώ μειώνεται και ο χρόνος παράδοσης. Από την άλλη ο πελάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δεκάδες έτοιμες προτάσεις, -όπως για παράδειγμα ανατροπές της Meiller, 6θεσια καμπίνα για μεταφορά προσωπικού κ.α.- απευθείας από το εργοστάσιο.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο Atego προσφέρεται σε 15 διαφορετικά μήκη μεταξονίου από 3.020 χιλ. έως και 6.260 χιλ., σε μια γκάμα που παρέχει πολλές δυνατότητες στους υπερκατασκευαστές για μια ευρεία ποικιλία λύσεων. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης και μια έκδοση τράκτορα για ελαφριές περιπτώσεις τρέιλερ.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,