new DAF XF

DAF Trucks – Νέος 11λιτρος κινητήρας: Ένας νέος κινητήρας χωρητικότητας 10,8 λίτρων σε εκδόσεις ισχύος από 290 έως 440 ίππους έχει προγραμματιστεί να μπει στην παραγωγή από το προσεχές Φθινόπωρο από την DAF Trucks. Πρόκειται για τον PACCAR MX-11 τεχνολογίας Euro 6 και θα εφοδιάζει τόσο το νέο XF όσο και την ανανεωμένη σειρά CF που θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο.

 

Ron Borsboom-Director-Product-Development«Ο νέος κινητήρας PACCAR MX-11 ταιριάζει απόλυτα με την τάση για επίτευξη υψηλών αποδόσεων με μικρότερες χωρητικότητες», εξηγεί ο Ron Borsboom, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της DAF Trucks με την ευθύνη για την ανάπτυξη προϊόντων. Τα βασικά κριτήρια για την ανάπτυξή του ήταν η υψηλή απόδοση, το χαμηλό βάρος και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς και η μέγιστη αξιοπιστία και αντοχή και η εξαίρετη διαθεσιμότητα των οχημάτων.

Σχεδιαστικά, το μπλοκ του νέου κινητήρα είναι ένα εντελώς νέο σχέδιο. Είναι κατασκευασμένο από ισχυρό και συμπαγή γραφιτούχο σίδηρο, με κάθετες ραβδώσεις για τη μεγιστοποίηση της αντοχής και την επίτευξη χαμηλών επιπέδων θορύβου. Όπως και με τον κινητήρα 12,9 λίτρων PACCAR MX-13, όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες έχουν ενσωματωθεί στο μπλοκ για τη μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας και της αντοχής. Οι διπλοί επικεφαλής εκκεντροφόροι είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της νέας κυλινδροκεφαλής, η οποία έχει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και μία ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής. «Αυτή η διάταξη προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα», εξηγεί ο Ron Borsboom. «Κατ “αρχάς, ο μηχανισμός των βαλβίδων μπορεί να τοποθετηθεί με έναν έξυπνο και πιο στιβαρό τρόπο, ο οποίος βελτιστοποιεί την αντοχή. Η κυλινδροκεφαλή είναι επίσης εξαιρετικά ανθεκτική, γεγονός το οποίο μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε υψηλότερες σχέσεις συμπίεσης σε συνδυασμό με μεγαλύτερα αποθέματα. Αυτοί οι παράγοντες είναι το κλειδί για τη βελτίωση της αντοχής και της αξιοπιστίας καθώς και της αποτελεσματικότητας. Ο άμεσος έλεγχος της βαλβίδας έχει επίσης θετική επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου, καθώς ελαχιστοποιεί τις απώλειες. Οι δύο επικεφαλής εκκεντροφόροι εξασφαλίζουν ότι το ενσωματωμένο βαλβιδόφρενο MX Engine Brake προσφέρει μια εξαιρετική απόδοση πέδησης: απελευθερώνει περισσότερο από το 70% της εξαιρετικής ισχύος των 320 kW στις χαμηλές στροφές (1.500 σ.α.λ.). Οι επικεφαλής εκκεντροφόροι βοηθούν επίσης στη μείωση του βάρους. Οι εκκεντροφόροι μπορεί να είναι κούφιοι καθώς το σύστημα ψεκασμού παίρνει κίνηση από έναν ξεχωριστό FIE (Fuel Injection Equipment) εκκεντροφόρο, εξοικονομώντας 15 κιλά σε βάρος».

PACCAR MX 11ΠΕΝΤΕ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΣΧΥΟΣ

Ο νέος κινητήρας έρχεται με πέντε διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης διαθέσιμες για δύο βασικούς τομείς εφαρμογής. Οι εκδόσεις με 210 kW/290 hp, 240 kW/330 hp και 271 kW/370 hp με μέγιστη ροπή 1.200, 1.400 και 1.600 Nm (στις 1,000-1,650 σ.α.λ.) αντίστοιχα είναι ιδανικές για αστικές, περιφερειακές και εθνικές διανομές. Για βαριές εφαρμογές, οι ιποδυνάμεις 291 kW/400 hp και 320 kW/440 hp είναι διαθέσιμες με μέγιστη ροπή 1.900 και 2.100 Nm (στις 1,000-1,450 σ.α.λ.) αντίστοιχα.

Διαθέτοντας υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές, εξαιρετική οικονομία καυσίμου, ηγετική θέση στην αγορά όσον αφορά την αξιοπιστία και ακόμη περισσότερες επιλογές PTO, ο νέος κινητήρας PACCAR MX-11 θα είναι ένας από τους βασικούς κινητήρες για την ευέλικτη σειρά CF, της οποίας το νέο μοντέλο Euro 6 θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο. Ο κινητήρας PACCAR MX-11 αποτελεί επίσης μια πολύτιμη προσθήκη για τη Euro 6 σειρά XF της DAF. Η κατανάλωση καυσίμου του 10,8-λίτρων κινητήρα PACCAR MX-11 είναι κατά μέσο όρο έως και επιπλέον 3% χαμηλότερη από εκείνη του ήδη πολύ οικονομικού σε καυσίμο 12,9 λίτρων κινητήρα PACCAR MX-13, ενώ η μείωση του βάρους πάνω από 180 κιλά προσφέρει άλλη μια ευκαιρία για περαιτέρω αύξηση της αποδοτικότητας, ιδιαίτερα στον τομέα των μεταφορών χύδην υλικών και δεξαμενών.

ΥΠΕΡΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ

Ο νέος κινητήρας MX-11 μοιράζεται το προηγμένο σύστημα common rail με τον κινητήρα PACCAR MX-13, αν και ο καθένας έχει το δικό του λογισμικό. Το σύστημα common rail επιτρέπει υψηλές πιέσεις ψεκασμού έως και 2500 bar, και παρέχει τη δυνατότητα για προ- και μετά- ψεκασμό, ή ένα συνδυασμό και των δύο. Αυτό οδηγεί σε λεπτότερο ψεκασμό καυσίμου και πολλές περισσότερες ευκαιρίες για τη βελτιστοποίηση της καύσης για να εξασφαλιστούν τα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα εκπομπών καυσαερίων και θορύβου, καθώς και η καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου. Το γεγονός ότι η θερμοκρασία των καυσαερίων μπορεί να ελέγχεται τόσο αποτελεσματικά σημαίνει επίσης ότι ο κινητήρας μπορεί να συνεργαστεί άριστα με το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων. Χρησιμοποιείται ένας υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας (VTG), γεγονός το οποίο εξασφαλίζει ότι ο κινητήρας μπορεί να ζητάει τις καλύτερες ρυθμίσεις του υπερσυμπιεστή ανά πάσα στιγμή και σε όλο το φάσμα στροφών του ώστε να προσφέρει τη μέγιστη απόδοση. Το σύστημα EGR είναι εξαιρετικά μικρό σε διαστάσεις και έχει σχεδιαστεί για ένα τέλειο μείγμα καυσαερίων και καθαρού αέρα. Όλη αυτή η τεχνολογία ελέγχεται άριστα και με ακρίβεια από τρεις ενεργοποιητές: τη βαλβίδα υποπίεσης, τον υπερσυμπιεστή VTG και την βαλβίδα EGR.

ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

Προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις εκπομπών καυσαερίων Euro 6, η DAF χρησιμοποιεί διάφορες τεχνολογίες επεξεργασίας των καυσαερίων μετά την καύση, όπως έναν καταλυτικό μετατροπέα SCR και ένα ενεργό φίλτρο μικροσωματιδίων. Η βασική αρχή είναι να υπάρχει όσο το δυνατόν περισσότερη παθητική αναγέννηση του φίλτρου μικροσωματιδίων μέσω της δημιουργίας των ιδανικών συνθηκών από τον κινητήρα για να συμβεί αυτό. Αυτός είναι ο λόγος που η πολλαπλή εξαγωγής, καθώς και τα βασικά μέρη του συστήματος εξάτμισης, έχουν μονωθεί. Εάν παρ’ όλα αυτά, η θερμοκρασία των καυσαερίων πέσει πολύ χαμηλά λόγω μιας συγκεκριμένης χρήσης του οχήματος, ο κινητήρας θα γυρίσει σε ενεργή αναγέννηση. Ένα έβδομο μπεκ, τοποθετημένο μετά τον υπερσυμπιεστή και πριν από το φίλτρο μικροσωματιδίων, έχει προστεθεί στον κινητήρα για το σκοπό αυτό. Αυτό μπορεί να ψεκάζει καύσιμο εντός του οξειδωτικού καταλυτικού μετατροπέα στην εξάτμιση, έτσι ώστε να παράγει ακριβώς τη σωστή ποσότητα θερμότητας. Ο καταλυτικός μετατροπέας SCR έχει επίσης σχεδιαστεί για να διατηρεί τη βέλτιστη θερμοκρασία. Χάρη στην έξυπνη επικάλυψή του, είναι σε θέση να επιτυγχάνει τη μέγιστη απόδοση σε ένα ευρύτερο φάσμα θερμοκρασιών, πράγμα που σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί κατά το βέλτιστο και με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.

PACCAR MX 11-VTG TurboΟ νέος κινητήρας PACCAR MX-11 διαθέτει πολλές καινοτομίες, όπως έναν μονό ιμάντα παρελκομένων V-belt και έναν ανεμιστήρα που είναι τοποθετημένος απευθείας στο στρόφαλο -χωρίς ενδιάμεση μεταφορά κίνησης- εξοικονομώντας σε κόστος συντήρησης, βελτιώνοντας την αξιοπιστία και μειώνοντας το βάρος και την κατανάλωση καυσίμου. Για να επιτευχθεί η βέλτιστη οικονομία καυσίμου, η ελαχιστοποίηση των παρασιτικών απωλειών ήταν ένας πρωταρχικός στόχος κατά τη διαδικασίας ανάπτυξης. Για παράδειγμα, ο κινητήρας διαθέτει μία νέα αντλία νερού με μια ηλεκτρομαγνητική σύζευξη 2 ταχυτήτων για βέλτιστη απόδοση. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης του οχήματος, ο «έξυπνος» συμπιεστής αέρα φέρνει το σύστημα αέρα μέχρι τη μέγιστη πίεση, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί συχνά να παραμένει απενεργοποιημένος σε επίπεδους δρόμους. Για τη μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας και της αντοχής, οι καλωδιώσεις είναι μονωμένες, ο εναλλάκτης και η αντλία του συμπιεστή για το air condition είναι τοποθετημένα επί του κινητήρα ως μία ενιαία μονάδα, και το σύστημα υπομονάδας καυσίμου με ενσωματωμένη θερμαινόμενη και αυτόματη υδατοπαγίδα βρίσκονται κατευθείαν πάνω στον κινητήρα για μέγιστη προστασία. Η υπομονάδα του συστήματος λαδιού έχει ένα ενσωματωμένο φίλτρο λαδιού και ψυγείο λαδιού εκ των οποίων το τελευταίο είναι κατασκευασμένο από ανοξείδωτο χάλυβα για ακόμα μεγαλύτερη αντοχή.

Τέλος, μία ευρεία γκάμα δυναμοληπτών (PTO) θα είναι διαθέσιμη. Στο πίσω μέρος, εκτός από το γνωστό PTO κινητήρα σε θέση 13:00, μία ακόμα έκδοση σε θέση 11:00 (θεωρώντας θέση 12:00 τον προσανατολισμό του κινητήρα) θα είναι διαθέσιμη με ροπή 250 Nm. 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,