new Mercedes-Benz Atego

Mercedes-Benz Atego – Γραμμή κίνησης: Νέοι κινητήρες και νέα κιβώτια ταχυτήτων συνθέτουν την εικόνα που χαρακτηρίζει το Atego στο δρόμο. Ο σχεδιασμός των μηχανικών μερών έγινε με γνώμονα την απόδοση και την οικονομία αλλά και την αντοχή στο χρόνο. Εκτός από το μοναδικό Powershift 3 πολλές άλλες μικρές τεχνικές λεπτομέρειες στη γραμμή κίνησης καθώς και τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης στα κιβώτια φανερώνουν την επιμέλεια του κατασκευαστή.

 

OM 934 engineΔύο εντελώς νέοι κινητήρες BlueEfficiency με τέσσερις και έξι κυλίνδρους αναλαμβάνουν την κίνηση των εκδόσεων Atego προσφέροντας ένα ευρύ πεδίο απόδοσης ισχύος από τους 156 έως τους 299 ίππους. Τα μηχανικά αυτά σύνολα χαρακτηρίζονται από εντυπωσιακά υψηλή ροπή, σημαντικά βελτιωμένη απόκριση σε όλο το φάσμα περιστροφής τους ενώ συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Τόσο ο «μικρός» OM 934 των 5,1 λίτρων όσο και ο μεγαλύτερος κινητήρας OM 936 στα 7,7 λίτρα (τον έχουμε συναντήσει ήδη στη γκάμα κινητήρων των Actros, Antos και Arocs) σχεδιάστηκαν από την αρχή προκειμένου όχι μόνο να καλύψουν τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 6 αλλά και να παρουσιάσουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά στην απόδοση, στις επιδόσεις, στην οικονομία και στη διάρκεια ζωής. Ιδιαίτερα για το τελευταίο φροντίζουν ορισμένα χαρακτηριστικά του σχεδιασμού, αφενός στα στοιχεία που συνθέτουν τους εκκεντροφόρους άξονες και αφετέρου στην υψηλή ακαμψία του στροφαλοφόρου άξονα. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, σε παράλληλη διάταξη ενώ ο κατασκευαστής έχει φροντίσει για τις υψηλές πιέσεις ανάφλεξης άνω των 200 bar καθώς και για την εφαρμογή τεχνολογίας ψεκασμού common rail με πίεση λειτουργίας 2.400 bar. Αποτέλεσμα των παραπάνω OM 936 engineχαρακτηριστικών είναι η εξοικονόμηση 2% σε καύσιμο σε σχέση με τους κινητήρες Euro 5 που αντικαθιστούν καθώς και η αποδοτική λειτουργία σε μεικτές συνθήκες οδήγησης σε αστικό και υπεραστικό περιβάλλον. Οικονομία επιτυγχάνεται και στο AdBlue μιας και οι νέοι κινητήρες απαιτούν πλέον μόλις τη μισή ποσότητα σε σχέση με τους προκατόχους τους, με την ουρία να αποτελεί τώρα περίπου το 2,5% της ποσότητας καυσίμου που καταναλώνεται. Επιπλέον, ο μεταβλητός χρονισμός έγχυσης διευκολύνει την άμεση εκκίνηση του κινητήρα, ακόμα και όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολλούς βαθμούς κάτω από το μηδέν.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Σημαντική σχεδιαστική διαφορά των δύο κινητήρων είναι ότι ο μεγαλύτερος OM 936 φέρει υπερσυμπιεστή με ασύμμετρη τουρμπίνα καθώς και –για πρώτη φορά παγκοσμίως σε πετρελαιοκινητήρα- ρυθμιζόμενο εκκεντροφόρο άξονα (Variable Camshaft Phaser) στις βαλβίδες εξαγωγής, με υδραυλική λειτουργία που επιτρέπει να ανοίγουν νωρίτερα εάν απαιτείται. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα φέρουν μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης για καλύτερη ρύθμιση της πίεσης και άρα βελτιωμένη απόκριση κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης.

Ο βασικός 4κύλινδρος κινητήρας είναι διαθέσιμος σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος των 156, 177, 211 και 231 ίππων, με τη ροπή να κυμαίνεται αντίστοιχα στα 650, 750, 850 και 900 Nm, μεταξύ 1.200 και 1.600 σ.α.λ. Τρεις είναι οι επιλογές ισχύος που προσφέρει ο 6κύλινδρος κινητήρας, στους 238, 272 και 299 ίππους, με τη ροπή να κυμαίνεται αντίστοιχα στα 1.000, 1.100 και 1.200 Nm. Αξιόλογες είναι και οι επιδόσεις στην πέδηση, με κύριο χαρακτηριστικό εδώ το μηχανόφρενο δύο σταδίων. Ο 4κύλινδρος κινητήρας παρέχει μια δύναμη πέδησης 145 kW ή προαιρετικά 170 kW, με τα αντίστοιχα νούμερα του 6κύλινδρου συνόλου να κυμαίνονται στα 235 kW και 300 kW.

Η Mercedes-Benz ολοκληρώνει τη γραμμή κίνησης του νέου Atego με νέες επιλογές και στα συστήματα μετάδοσης. Όπως και στις μεγαλύτερες σειρές φορτηγών της μάρκας έτσι και εδώ το ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από το αυτοματοποιημένο σύστημα μετάδοσης PowerShift 3 που –τουλάχιστον στη γερμανική αγορά- θα αποτελέσει τη βασική επιλογή σε όλες τις εκδόσεις ισχύος και σε όλες τις κατηγορίες τονάζ του νέου Atego. Η νέα αυτή γενιά κιβωτίων περιλαμβάνει επιλογές με έξι ή οκτώ σχέσεις μετάδοσης και εξασφαλίζει άνεση στον οδηγό στα δύσκολα δρομολόγια μέσα στην πόλη, μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (μέσω και του EcoRoll), μειωμένες φθορές (συμπλέκτη κ.α.) και μικρότερους χρόνους εναλλαγής των ταχυτήτων.

Powershift 3ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Με τους κινητήρες ισχύος έως 238 ίππους συνδυάζονται τα 6τάχυτητα κιβώτια Powershift3 G70, G71 και G90 ενώ πάνω από αυτό το επίπεδο της δύναμης διατίθεται μια νέα επιλογή κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Όλα τα κιβώτια προσφέρουν τέσσερα διαφορετικά προγράμματα, το καθένα με τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης. Οι λειτουργίες οδήγησης «Economy» και «Manual» συμπεριλαμβάνονται σε κάθε κιβώτιο και από εκεί και πέρα ανάλογα το μεταφορικό έργο του φορτηγού ο πελάτης μπορεί να επιλέξει ως τρίτη λειτουργία την «Power» για επιδόσεις ή την «Offroad» για διατήρηση της ελκτικής δύναμης σε έδαφος με αυξημένη κλίση. Σημαντικό είναι πως αν αλλάξουν οι συνθήκες λειτουργίας του φορτηγού, η στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων μπορεί να επαναπρογραμματιστεί και πάλι σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο συνεργείο του κατασκευαστή. Ο χειρισμός του Powershift 3 γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται σε μοχλό πίσω από το τιμόνι, από όπου εμπλέκεται και το μηχανόφρενο.

manual gearboxΓια τους πελάτες που επιμένουν στα μηχανικά κιβώτια και ειδικά όταν οι εφαρμογές το απαιτούν, όπως συμβαίνει για χρήση στους Δήμους, το Atego διατίθεται με σχετικά συστήματα μετάδοσης έξι και εννέα σχέσεων (ZF 9S 1115). Επίσης, ακόμα μια επιλογή που δίνει η Mercedes για ειδικές εφαρμογές είναι ένα πλήρως αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων της Allison, ιδανικό για οχήματα που χρησιμοποιούνται από τις υπηρεσίες των Δήμων.

Powershift 3

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , ,