new Mercedes-Benz Atego

Νέο Mercedes-Benz Atego – Η αγορά: Κάθε φορά που παρουσιάζεται ένα καινούργιο φορτηγό, ένα πιόνι κινείται στο… πεδίο της μάχης που λέγεται αγορά. Στο «παιχνίδι» της στρατηγικής συμμετέχουν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές παγκοσμίως διεκδικώντας ως έπαθλο την ψήφο εμπιστοσύνης του αγοραστικού κοινού. Η κίνηση της Mercedes-Benz με το τέταρτο πιόνι της, το νέο Atego, μόλις έγινε! Πόσο μπορεί να καθορίσει την έκβαση του «πολέμου»;

«Εάν με ρωτούσαν πριν από οκτώ χρόνια πως θα ήθελα να είναι η τελευταία μου ημέρα στα φορτηγά, δεν θα μπορούσα να σκεφτώ καλύτερο σενάριο από αυτό που ζω σήμερα» ανέφερε ξεκινώντας την ομιλία του στην παγκόσμια παρουσίαση του Atego ο Andreas Renschler, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler και υπεύθυνος για τα φορτηγά και τα λεωφορεία του ομίλου. Ο πολύπειρος μάνατζερ και ο Wolfgang Bernhard, την 1η Απριλίου ανταλλάσουν τις διοικητικές τους θέσεις, με τον Andreas Renschler να γίνεται επικεφαλής στο τμήμα των βαν της Mercedes-Benz καθώς και Υπεύθυνος παραγωγής των επιβατικών οχημάτων της μάρκας.

Andreas RenschlerΩστόσο αυτή η επισήμανση του «αφεντικού» της Daimler συνοψίζει εν ολίγοις την πραγματικότητα, που θέλει τη Mercedes-Benz ισχυρότερη από ποτέ στον τομέα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Και πώς να μην είναι έτσι όταν εν μέσω οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη η μάρκα κατορθώνει τα τελευταία τρία χρόνια να διατηρήσει τα υψηλά της μερίδια στις επί μέρους κατηγορίες φορτηγών, να περιορίσει στο ελάχιστο τις απώλειές της στις αδύναμες αγορές και φυσικά να ετοιμάσει και να παρουσιάσει τέσσερα ολοκαίνουργια φορτηγά που θα την οδηγήσουν στην νέα εποχή και θα καθορίσουν τις πωλήσεις της την επόμενη δεκαετία.

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Με τα νέα Actros, Antos, Arocs και Atego η Mercedes-Benz είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της αγοράς, να βελτιώσει τις πωλήσεις της το δεύτερο μισό του 2013 (ξεπερνώντας το αδύναμο ξεκίνημα της χρονιάς) και –το κυριότερο- να αντιτάξει την σύγχρονη γκάμα φορτηγών της απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού που και αυτές με τη σειρά τους αναβαθμίζονται εν όψει Euro 6. Η παγκόσμια στρατηγική που ακολουθεί ο όμιλος προκειμένου να επωφεληθεί τις επικείμενης αύξησης κατά 2,2 εκατ. μονάδων στη ζήτηση των φορτηγών μέχρι το τέλος της δεκαετίας αφενός επιβάλλει αυτήν την προετοιμασία στην Ευρώπη και αφετέρου αποκαλύπτει το πώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο «βλέπει» τα πράγματα. Ο Andreas Renschler εξηγώντας το σκεπτικό ανέφερε: «θέλουμε πάντα να προσφέρουμε καλύτερης ποιότητας προϊόντα σε σχέση με το μέσο όρο της εκάστοτε αγοράς και να το κάνουμε σε τιμές που να μπορεί να αποδεχθεί ο αγοραστής». Πράγματι, πολλά είναι τα στοιχεία που αποδεικνύουν τα όσα υποστηρίζουν οι άνθρωποι του ομίλου. Όλα τα φορτηγά της Daimler υπερκαλύπτουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων στην Ευρώπη, στη Βόρεια Αμερική και στην Ιαπωνία πολύ πριν οι σχετικές νομοθεσίες τεθούν σε ισχύ. Επιπλέον έχει γίνει η προετοιμασία για την σωστή παρουσία σε όλες τις κύριες αγορές, με θυγατρικές εταιρίες (Κίνα), δημιουργία νέας μάρκας (BharatBenz – Ινδία) και συνεργασίες (Kamaz – Ρωσία). Και επίσης όσα νέα φορτηγά παρουσιάζονται επιδεικνύουν βελτιωμένες επιδόσεις στην κατανάλωση καυσίμου, όπως συμβαίνει με το Atego που είναι κατά 5% οικονομικότερο σε καύσιμα σε σχέση με τη γενιά που απέρχεται.

Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ATEGO

Το νέο Atego είναι λοιπόν το τελευταίο κομμάτι του πάζλ και η ολοκληρωμένη πια εικόνα της γκάμας φορτηγών όχι μόνο αντικατοπτρίζει το υψηλό κύρος του κατασκευαστή αλλά ταυτόχρονα αποπνέει υγεία σε όλα τα επίπεδα και είναι αντάξια της μεγάλης παράδοσης στον κλάδο των βαρέων οχημάτων. Ο Stefan Buchner, επικεφαλής στα φορτηγά της Mercedes-Benz θέλησε στην παρουσίαση να εξηγήσει γιατί υπερτερεί το νέο Atego σε σχέση με τους ανταγωνιστές του αναλύοντας τα χαρακτηριστικά της χρήσης του: «Το ένα τρίτο των πελατών του Atego είναι ναυλομεσίτες, ένα άλλο τρίτο δραστηριοποιούνται στην εμπορική/μεταποιητική βιομηχανία και τις υπηρεσίες και το υπόλοιπο ποσοστό στον κλάδο των κατασκευών και των δήμων. Τα τέσσερα από τα δέκα φορτηγά Atego πωλούνται σε στόλους που διαθέτουν μέχρι πέντε οχήματα ενώ το 30% των Atego αποτελούν τμήμα στόλων μεσαίου μεγέθους που διαθέτουν έως 50 οχήματα. Η μέση διάρκεια της ιδιοκτησίας (στη Γερμανία) ενός Atego είναι περίπου επτά χρόνια, σχεδόν η διπλάσια από αυτή των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων. Τέλος, κάποια Atego διανύουν έως 30.000 χλμ. το χρόνο ενώ κάποια άλλα περισσότερα από 100.000 το ίδιο διάστημα.»

Από τα παραπάνω παρατηρούμε μια πληθώρα παραγόντων που επηρεάζουν το συνολικό κόστος χρήσης του φορτηγού και αυτούς ακριβώς τους παράγοντες προσπαθεί να καταγράψει και αντιμετωπίσει η Mercedes-Benz προκειμένου ο πελάτης να παίρνει το 100% από το όχημα και φυσικά να κερδίζει χρήματα. Εάν βάλουμε στη «ζυγαριά» και τον παράγοντα περιβάλλον -και τους περιορισμούς που θέτει στους κατασκευαστές- είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί η μάρκα δαπάνησε 300 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη και παραγωγή του νέου Atego και γιατί επένδυσε ακόμα 500 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των νέων κινητήρων BlueEfficiency που θα χρησιμοποιήσει –και- το συγκεκριμένο φορτηγό.

ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΟΦΕΛΟΣ

Ο Stefan Buchner τονίζει πως «ακόμα και σήμερα, ένα Atego της γενιάς που απέρχεται με 150.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του διαθέτει μια αξία μεταπώλησης κατά 10% υψηλότερη σε σχέση με αντίστοιχης κατάστασης φορτηγά του ανταγωνισμού. Και αυτό συμβαίνει γιατί η μάρκα ήταν πάντα πιστή σε συγκεκριμένες αξίες όπως είναι η ποιότητα, η αξιοπιστία και η απόδοση».

Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz είναι πεπεισμένοι πως το νέο φορτηγό μπορεί να συνεχίσει αυτή την παράδοση αποδεικνύοντας με τις προδιαγραφές του τη δυνατότητα να παράγει κέρδος για τον πελάτη. Για παράδειγμα, καταναλώνοντας 5% λιγότερο καύσιμο, το νέο Atego που θα διανύσει 80.000 χλμ. το χρόνο θα αποφέρει ένα όφελος της τάξεως των 1.100 ευρώ στο τέλος του έτους (χωρίς να υπολογίσουμε το όφελος από τη μείωση κατά 50% της κατανάλωσης του AdBlue). Ταυτόχρονα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες οι οποίοι μακροπρόθεσμα θα συμβάλλουν στο κέρδος του χρήστη όπως είναι τα μεγάλα διαστήματα (κάθε 120.000 χλμ.) μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης αλλά και οι διάφορες υπηρεσίες υποστήριξης (FleetBoard EcoSupport, CharterWay Service κ.α.) που θέτει η μάρκα στη διάθεση του ιδιοκτήτη.

Η γενιά Atego που απέρχεται αφήνει σε κυρίαρχη θέση τη μάρκα στην κατηγορία του με ένα μερίδιο κοντά στο 35%. Αυτό από μόνο του λέει πολλά για το δύσκολο έργο που αναλαμβάνει το νέο φορτηγό και εξηγεί εν πολλοίς γιατί οι Γερμανοί –για ακόμα μια φορά- έχουν (επαν)εξετάσει και την τελευταία βίδα πάνω στο όχημα.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,