Andreas Renschler, Member of the Daimler AG Board of Management, Head of Daimler Trucks and Daimler Buses

Andreas Renschler, Member of the Daimler AG Board of Management, Head of Daimler Trucks and Daimler Buses

Daimler Trucks: Η Mercedes-Benz ακολουθώντας το παγκόσμιο επιχειρηματικό μοντέλο της Daimler Trucks απαντά στην ευρωπαϊκή κρίση με μια επιθετική προϊοντική  πολιτική.Με αιχμή του δόρατος το Actros καθώς και με τις νέες σειρές Antos και Arocs η γερμανική φίρμα αντιστρέφει το κλίμα στοχεύοντας στη συνεχή ανάπτυξη.

«Η επένδυση στην ανάπτυξη νέων οχημάτων αποδίδει καρπούς». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Andreas Renschler, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler και υπεύθυνος για τα φορτηγά και τα λεωφορεία στην παγκόσμια πρεμιέρα του Arocs στο Μόναχο. Πράγματι, παρά τις οικονομικές δυσκολίες της παγκόσμιας αγοράς, η Daimler Trucks κατάφερε να πετύχει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις φορτηγών της το 2012, με τις έξι μάρκες (Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses, BharatBenz) να ξεπερνούν κατά πολύ τις 426.000 μονάδες που διατέθηκαν συνολικά το 2011.

Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes-Benz αναζητά την ανάπτυξη και μέσα στο 2013 και ιδιαίτερα κατά το 2ο μισό του έτους. Από τον προσεχή Μάιο το νέο Arocs θα εισαχθεί σταδιακά στις αγορές της Ευρώπης με κύρια χαρακτηριστικά τη δύναμη, την αποδοτικότητα και τη στιβαρότητα, όντας ταυτόχρονα εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον, ως αποτέλεσμα της τεχνολογίας Euro 6 που υιοθετεί, εννέα μήνες πριν οι συγκεκριμένες προδιαγραφές γίνουν υποχρεωτικές από τη νομοθεσία. Στη Γερμανία, ήδη τα τρία στα τέσσερα νέα φορτηγά Actros έχουν παραγγελθεί με κινητήρες Euro 6.

Το ολοκαίνουργιο Arocs είναι το τρίτο κατά σειρά φορτηγό που προστίθεται τα τελευταία τρία χρόνια στη γκάμα βαρέων οχημάτων της Mercedes-Benz, μετά τα Actros και Antos. Το Arocs είναι τα φορτηγό με το οποίο η μάρκα θέλει να συνεχίσει τη μεγάλη παράδοση που έχει δημιουργήσει στον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς περισσότερα από δύο στα πέντε φορτηγά της που πωλούνται σε όλον τον κόσμο είναι εργοταξιακά οχήματα. Ο Andreas Renschler προβλέπει ότι το νέο Arocs θα έχει ένα λαμπρό μέλλον. «Η αγορά των επαγγελματικών οχημάτων θα συνεχίσει να αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο», είπε. «Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στην οικοδομική βιομηχανία, η οποία εκτιμά ότι μόνο στη Γερμανία υπάρχει ζήτηση για 250.000 νέα διαμερίσματα ανά έτος. Οι νέες οικοδομές ήταν περίπου 40.000 μονάδες κάτω από αυτό το νούμερο το 2012. Με λίγα λόγια, ο κατασκευαστικός τομέας έχει να διανύσει μία ανοδική πορεία».

Ποτέ πριν στην ιστορία της, η Mercedes-Benz δεν είχε τέτοιο εύρος βαρέων χωματουργικών οχημάτων. Το φορτηγό εδραιώθηκε πριν από 110 χρόνια, όταν τα αυτοκίνητα

Stefan Buchner, Head of Mercedes-Benz Trucks

Stefan Buchner, Head of Mercedes-Benz Trucks

άρχισαν να αντικαθιστούν ιππήλατα οχήματα. «Οι ρίζες μας είναι εδώ στην οικοδομική βιομηχανία», δήλωσε ο Stefan Buchner, ο νέος επικεφαλής της Mercedes-Benz Trucks κατά την παρουσίαση του νέου Arocs. Ο Stefan Buchner είναι πεπεισμένος ότι αυτή η στρατηγική ταιριάζει ακριβώς με τα συμφέροντα των πελατών του σήμερα. «Τα οχήματα για πολλαπλές εφαρμογές ανήκουν πλέον στο παρελθόν» σχολίασε, «και αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιήσαμε μια κοινή πλατφόρμα για την ανάπτυξη εξατομικευμένων σειρών οχημάτων ανάλογα με τη χρήση».

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ

Τα στελέχη της Daimler μελετώντας την παγκόσμια αγορά βλέπουν ευκαιρίες ανάπτυξης σε χώρες όπου στον κατασκευαστικό κλάδο πρόκειται να συντελεστούν σημαντικά έργα. Για παράδειγμα στην Ιαπωνία βρίσκεται σε εξέλιξη ένα οικονομικό πρόγραμμα ύψους 173 δις ευρώ που εστιάζει σε κατασκευαστικά έργα ενώ στη Βραζιλία οι απαιτήσεις για νέες κατασκευές είναι υψηλές λόγω των δύο μεγάλων αθλητικών γεγονότων που θα φιλοξενήσει η χώρα. Αντίστοιχα μεγάλα κατασκευαστικά πλάνα σημειώνονται σε Κίνα και Ινδία. Για τους πελάτες της τελευταίας, ο όμιλος Daimler έχει ήδη από τον προηγούμενο Σεπτέμβρη ξεκινήσει την παραγωγή φορτηγών μάρκας BharatBenz.

Είναι ξεκάθαρο πως η Daimler δεν είναι τυχαία ο κορυφαίος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο. Στόχος τώρα είναι η διατήρηση του ομίλου στην κορυφή και σε βάθος χρόνου, κάτι που –σύμφωνα με τον Andreas Renschler- μπορεί να επιτευχθεί κυρίως μέσω της αποδοτικότητας των οχημάτων. Όσο οι τιμές των καυσίμων εκτοξεύονται και τα περιθώρια κέρδους μικραίνουν τόσο περισσότερο σημαντική είναι η υψηλή αποδοτικότητα του φορτηγού. Το TCO (Total Cost of Ownership), δηλαδή το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας είναι σημαντικό όχι μόνο στα φορτηγά διεθνών μεταφορών αλλά και στα εργοταξιακά οχήματα, από τα οποία οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εξοικονομήσουν όσο περισσότερα χρήματα γίνεται.

Χαρακτηριστικό της προσπάθειας που κάνει η Mercedes-Benz προς αυτή την κατεύθυνση είναι η εξοικονόμηση καυσίμου έως και 5% που επιτυγχάνουν οι εκδόσεις του νέου Arocs παρά την πολυπλοκότητα της νέας τεχνολογίας Euro 6 που υιοθετούν οι κινητήρες του για ακόμα πιο μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Georg Weiberg, Head of Truck Product Engineering

Georg Weiberg, Head of Truck Product Engineering

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Το νέο Arocs (όπως και τα Actros & Antos) είναι αποτέλεσμα μιας εσωτερικής διεργασίας του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Mercedes-Benz, διάρκειας 10 ετών! Σε αυτό το διάστημα οι άνθρωποι της εταιρίας φρόντισαν να ακούσουν τους επαγγελματίες πελάτες τους σχετικά με το τι είναι αυτό που πραγματικά χρειάζονται προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη από τη χρήση του φορτηγού. Τα αποτελέσματα της μακράς έρευνας οδήγησαν την Mercedes-Benz να υιοθετήσει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στην κατασκευή των φορτηγών της. Μια προσέγγιση που αφήνει στο παρελθόν τη νοοτροπία «One size fits all» (εν ολίγοις, ένα φορτηγό για όλες τις δουλειές) και εστιάζει στην προσαρμογή των προδιαγραφών του φορτηγού σε εξατομικευμένες ανάγκες ανάλογα τη χρήση για την οποία προορίζεται.

Πραγματικά ιδιοφυές, αλλά και πολύπλοκο στην πράξη. Δείτε για παράδειγμα το βάθος που έχει η σειρά εκδόσεων του νέου Arocs και θα καταλάβετε τι εννοούμε. Η δύναμη των κινητήρων και η επάρκεια ροπής δεν μπορεί να αποτελεί μοναδικό σημείο αναφοράς για ένα σύγχρονο εργοταξιακό φορτηγό. Η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση αυτής της δύναμης μέσω του ιδανικού συνδυασμού κιβωτίου μετάδοσης, αξόνων, πλαισίων και αναρτήσεων αποτελεί «σπαζοκεφαλιά» για τους τεχνικούς κάθε κατασκευαστή φορτηγών.

Ο άνθρωπος που είναι επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης του νέου Arocs, o Georg Weiberg μίλησε στο Μόναχο για μερικά από τα μοναδικά νέα χαρακτηριστικά που θα συναντήσουμε στις εκδόσεις του νέου φορτηγού. Στην ευρεία γκάμα φορτηγών από 4×2 με μεικτό βάρος 18 τόνων έως 4αξονικών 8×8 μεικτού βάρους 41 τόνων μπορεί να βρει κανείς αυτό που πραγματικά ψάχνει. Το νέο Arocs έρχεται προσφέροντας επιλογές πλαισίων διαφορετικού πλάτους για εντός και εκτός δρόμου εφαρμογές, πολλά μήκη μεταξονίων από 3.300 έως 6.600 χιλ., επτά καμπίνες σε 14 διαφορετικές εκδοχές, ελαστικά ειδικών διαστάσεων, ηλεκτρουδραυλικό σύστημα διεύθυνσης για τις 4αξονικές εκδόσεις, συμπλέκτη διπλού δίσκου, ακόμα και συμπλέκτη με «turbo retarder» για πολύ βαριές εφαρμογές.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , ,