Continental TopView: Μπορεί μια εταιρία ελαστικών να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης των όσων συμβαίνουν γύρω από ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο; Η Continental απαντά καταφατικά με το καινοτόμο TopView που παρουσίασε πρόσφατα στην ΙΑΑ 2012 του Ανόβερου.

Η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων δεν σταματά ποτέ ενώ οι κατασκευαστές που εμπλέκονται στο χώρο διευρύνουν ολοένα και περισσότερο το φάσμα του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης, πέρα από τα κύρια προϊόντα τους. Μια τέτοια περίπτωση συναντάμε σε όσα παρουσίασε η εταιρία ελαστικών Continental στην ΙΑΑ του περασμένου Σεπτέμβρη και πιο συγκεκριμένα στο TopView που δίνει λύση στο πρόβλημα της τυφλής γωνίας, προσφέροντας στον οδηγό μια σαφή εικόνα των όσων συμβαίνουν γύρω από το όχημα. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται το επίπεδο ασφάλειας του οδηγού, του οχήματος και όσων κινούνται γύρω από αυτό. Οι ελιγμοί γίνονται σε μικρότερο χρόνο, πιο αποτελεσματικά, με μειωμένο κίνδυνο ζημιάς για το όχημα και χωρίς ρίσκο για την ασφάλεια των πεζών.

Το σύστημα TopView βασίζεται σε ένα σύνολο από τέσσερις μικροκάμερες υψηλής ανάλυσης που είναι τοποθετημένες εξωτερικά του οχήματος και χάρη στον ευρυγώνιο φακό που διαθέτουν «σαρώνουν» το πεδίο εμπρός, πίσω και στα πλαϊνά του φορτηγού ή του λεωφορείου στο οποίο τοποθετείται το σύστημα αυτό. Μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου συγκεντρώνει τις εικόνες από τις κάμερες και δημιουργεί μια κάτοψη την οποία προβάλει σε μια οθόνη, βελτιστοποιώντας αυτόματα την αντίθεση και τη φωτεινότητα. Η πανοραμική αυτή άποψη των όσων συμβαίνουν γύρω από το όχημα επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τα πάντα και αποφεύγοντας έτσι να εμπλακεί σε ατύχημα με άλλο όχημα, πεζό ή ποδηλάτη. Χάρη στο TopView, το ίδιο ασφαλή καθίσταται και η κίνηση σε στενούς δρόμους με πυκνή κυκλοφορία, η προσέγγιση ράμπας φόρτωσης καθώς και η κίνηση σε πολυσύχναστα εργοτάξια. Το εν λόγω σύστημα μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο επίσης στους οδηγούς λεωφορείων προκειμένου να ελέγχουν τον κόσμο στις στάσεις ή τη θέση των παιδιών στο δρόμο όταν πρόκειται για σχολικό λεωφορείο.

Για την πανοραμική άποψη του οχήματος, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με το πάτημα ενός διακόπτη ανάμεσα σε δύο λειτουργίες προβολής, μεταξύ της 2D και 3D απεικόνισης. Στον δισδιάστατο τρόπο λειτουργίας η ορατότητα του οδηγού επικεντρώνεται στο άμεσο περιβάλλον ενώ στην τρισδιάστατη λειτουργία καθίσταται πιο εύκολα αναγνωρίσιμη η θέση όσων κινούνται γύρω από το όχημα.

Το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί στα επιβατικά οχήματα ενώ οι τεχνικοί της Continental εργάζονται ήδη για την εφαρμογή στα ογκώδη –και άρα πιο απαιτητικά-επαγγελματικά οχήματα όπως τα φορτηγά, τα λεωφορεία, τα τρακτέρ κ.α.

ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Εξίσου εντυπωσιακό ωστόσο για την ασφάλεια των οχημάτων είναι ένα άλλο σύστημα που παρουσίασε η Continental και που είναι πιο κοντά στον τομέα εξειδίκευσής της, δηλαδή στα ελαστικά. Πρόκειται για τους ενεργούς αισθητήρες ταχύτητας των τροχών που αποτελούν ήδη μέρος του εξοπλισμού σε πολλά επιβατικά οχήματα και που η γερμανική μάρκα αναπτύσσει τώρα για τον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων. Η δυνατότητα παρακολούθησης της ταχύτητας των τροχών αποδεικνύεται σημαντική και ολοένα πιο απαραίτητη για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου του οχήματος όπως είναι τα ABS, TCS, ESC κ.α. Οι «έξυπνοι» αισθητήρες της Continental δεν καταγράφουν μόνο την πίεση του αέρα στα ελαστικά αλλά επιπλέον την κατεύθυνση του τροχού και μια σειρά από άλλες πληροφορίες για ασφαλέστερη και πιο οικονομική οδήγηση. Τα δεδομένα μεταδίδονται μέσω «CAN bus» σε άλλες συσκευές ελέγχου και χρησιμοποιούνται για την άμεση επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων σε περιπτώσεις ανάγκης όπως για παράδειγμα σε κίνδυνο ανατροπής του οχήματος.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,