Συνέντευξη – Ανδρέας Σταματίου: Μιλήσαμε με τον άνθρωπο που έχει συνδέσει όσο κανείς άλλος το όνομά του με την αγορά του λεωφορείου. Ο κ. Ανδρέας Σταματίου μιλά για τα προβλήματα της αγοράς και τα περιθώρια ανάκαμψης που αυτή έχει εν μέσω κρίσης.

 

Με αφορμή την έλευση του νέου ComfortClass 500 και δεδομένης της άσχημης κατάστασης της ελληνικής αγοράς λεωφορείου σκεφτήκαμε πως ο πιο κατάλληλος άνθρωπος να μας μιλήσει είναι αυτός που έχει συνδέσει το όνομά του με αυτό της Setra καθώς και με τα δρώμενα στην συγκεκριμένη αγορά τα τελευταία 30 χρόνια. Ο κ. Σταματίου ξεκίνησε κάνοντας μια αναδρομή στην πορεία της αγοράς τα τελευταία χρόνια και μια αναφορά στην κατάσταση που βρίσκεται στις μέρες μας.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στις επιδοτήσεις του διαστήματος 2003-2009 που βοήθησαν τους αυτοκινητιστές να πραγματοποιήσουν πολλές αντικαταστάσεις λεωφορείων και στα ΚΤΕΛ και στα τουριστικά. Στο μεγάλο απόθεμα μεταχειρισμένων λεωφορείων που προέκυψε από τις ανταλλαγές και με το οποίο προσπάθησαν να δουλέψουν πολλές εταιρίες από το καλοκαίρι του 2009 και μετά. Αλλά και στη βαθιά κρίση που έπληξε τις εταιρίες εμπορίας λεωφορείων από το 2010 όταν και οι Τράπεζες ξεκίνησαν να κλείνουν τη «στρόφιγγα» δανειοδότησης.

Περιγράφοντας την κατάσταση κατά τη διάρκεια του 2012, ο κ. Σταματίου σημείωσε –εκτός από τη σχεδόν μηδενική χρηματοδότηση από τις Τράπεζες- και τα ιδιαίτερα υψηλά επιτόκια της τάξεως του 10-12% που δεν επιτρέπουν στον αυτοκινητιστή να πραγματοποιήσει την επένδυση, καθώς με το περιορισμένο μεταφορικό έργο στη χώρα μας δεν θα καταφέρει να κάνει απόσβεση. Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι πως όσοι έκαναν επένδυση με τις επιδοτήσεις δεν έχουν πάρει ακόμα τα χρήματά τους!

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΙΣΤΡΕΨΑΜΕ ΣΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ!

Όσο οι Τράπεζες δεν παρέχουν τη δυνατότητα χρηματοδότησης, οι εμπορίες καινούργιου και μεταχειρισμένου λεωφορείου καταφεύγουν –όσες μπορούν!- στο να χρηματοδοτούν οι ίδιες τους πελάτες τους. Ο κ. Σταματίου αναφέρει χαρακτηριστικά ότι επιστρέφουμε στη δεκαετία του ’70 και στη χρήση των γραμματίων! Ζήτηση –έστω και περιορισμένη- για αγορά καινούργιου και μεταχειρισμένου, μικρού και μεγάλου λεωφορείου υπάρχει και θα υπάρχει πάντα. Όσο όμως δεν λύνεται το θέμα της χρηματοδότησης η αγορά δεν πρόκειται να ανακάμψει και αυτό σύμφωνα με τον κ. Σταματίου δεν πρόκειται να συμβεί νωρίτερα από το 2016.

Η CMS AUTO ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ

Η εταιρία του κ. Ανδρέα Σταματίου εκμεταλλεύεται κάθε δυνατότητα που δίνει αυτή η έστω και περιορισμένη ζήτηση, κυρίως στα μικρά λεωφορεία. Για αυτό το λόγο οι προσπάθειές του τα τελευταία χρόνια επικεντρώθηκαν στο να προσφέρει στους πελάτες του οικονομικά προσιτές αλλά και αξιόπιστες λύσεις βασισμένες στο Sprinter της Mercedes-Benz. Η πρώτη προσπάθεια -σε συνεργασία με Έλληνα διασκευαστή- να προσφέρει «ελληνικό» Sprinter δεν απέδωσε και έτσι αναζητήθηκε λύση από το εξωτερικό. Με τον καιρό αυτή η λύση βρέθηκε στο «πρόσωπο» της πολωνικής CMS Auto, η συνεργασία με την οποία περιγράφεται ως εξαιρετική από τον κ. Σταματίου. Μια συνεργασία μάλιστα, η οποία του εξασφάλιζε ήδη από το 2010 τα πιστοποιητικά καταλληλότητας που πρέπει να συνοδεύουν πλέον –δια νόμου- κάθε μικρό λεωφορείο που διατίθεται στην ελληνική αγορά. Σε αυτό το σημείο είναι πολύ σημαντική η επισήμανση που γίνεται σχετικά με τις εθνικές εγκρίσεις τύπου (που παύουν να ισχύουν) και τις διεθνείς εγκρίσεις τύπου που επίσης πρέπει να συνοδεύουν κάθε όχημα που διατίθεται προς πώληση στην αγορά. Και αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο που πρέπει να προσέξει κάθε υποψήφιος αγοραστής minibus.

Η κουβέντα μας ολοκληρώνεται με μια αναφορά στο νέο «καμάρι» της Setra, το ComfortClass 500, αναλυτική παρουσίαση και δοκιμή του οποίου μπορείτε να βρείτε στο TransportEvo.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,