Συνέντευξη Τύπου με θέμα τις αστικές συγκοινωνίες και τον εκσυγχρονισμό τους παραχώρησε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωστής Χατζηδάκης. Μεταξύ άλλων ανακοίνωσε τη δημιουργία κεντρικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα.

Με τέσσερις πολύ συγκεκριμένες κινήσεις προχωρά το Υπουργείο στον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών. Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην εισιτηριοδιαφυγή, στη θέσπιση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στην πιστοποίηση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών και στη δημιουργία ενός νέου κεντρικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων.

ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΔΙΑΦΥΓΗ

Στόχος του υπουργείου είναι πρώτα απ’ όλα η τήρηση του νόμου. Δεν μπορεί να υπάρχουν οι συνεπείς οι οποίοι πληρώνουν και οι άλλοι οι οποίοι επιμένουν να μην πληρώνουν εις βάρος της πλειοψηφίας. Το δεύτερο είναι η βιωσιμότητα των αστικών συγκοινωνιών, διότι η εισιτηριοδιαφυγή προφανώς διευρύνει τα ελλείμματα των συγκοινωνιών. “Αλλος στόχος λοιπόν είναι να διασφαλιστεί ότι υπάρχουν τα αναγκαία έσοδα ώστε να προσφέρονται και οι αντίστοιχες υπηρεσίες. Τρίτος στόχος είναι η αποφυγή των αυξήσεων στα κόμιστρα έτσι ώστε να μην αυξηθεί η τιμή, όπως είχε αρχικώς προβλεφθεί τον Φεβρουάριο του 2012.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα, που θαα διαθέτει αυτόματες πύλες εισόδου-εξόδου, τις μπάρες, ενώ τα χάρτινα εισιτήρια και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα αντικατασταθούν σταδιακά από ηλεκτρονικές κάρτες, όπως γίνεται ήδη στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Έτσι οι συναλλαγές θα γίνουν ευκολότερες, καθώς η φόρτιση με μονάδες θα γίνεται ακόμη και μέσω internet κινητού ή και πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας.

Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο ο ΟΑΣΑ θα έχει πλήρη εικόνα για το συγκοινωνιακό έργο από τις ηλεκτρονικές καταχωρήσεις του συστήματος πώλησης και οικονομικής διαχείρισης, πράγμα που αυτονόητα θα διευκολύνει το σχεδιασμό του. Στοιχεία του έργου: Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι της τάξεως των 82 εκατομμυρίων ευρώ, θα γίνει με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με ΣΔΙΤ και με χρηματοδότηση και από το ΕΣΠΑ. Τον Ιούνιος του 2013 θα οριστεί ο ανάδοχος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και από το 2014 θα ξεκινήσει το έργο να παραδίδεται σταδιακά. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι ως ένα βαθμό συμπληρωματικό της τηλεματικής.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Η πιστοποίηση θα γίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με βάση το πρότυπο ΕΝ 13816 που εφαρμόζεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Στόχος είναι η αξιολόγηση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών από φορείς ανεξάρτητους που δε θα συνδέονται με το εποπτεύον υπουργείο και τους συγκοινωνιακούς παρόχους και παράλληλος στόχος είναι μέσω της αξιολόγησης η βελτίωση της ποιότητας προς τους επιβάτες και βασίζεται σε μια σειρά από κριτήρια, όπως η εξυπηρέτηση πελατών, η ασφάλεια, η παροχή πληροφοριών στο κοινό και τα λοιπά.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, που θα κατασκευαστεί πάνω από το σταθμό του μετρό στον Ελαιώνα και θα αναβαθμίσει το σύνολο των συγκοινωνιακών υπηρεσιών της Αττικής και όχι μόνον, καθώς η υπάρχουσα κατάσταση στον Κηφισό και στη Λιοσίων δεν είναι σε καμία περίπτωση αυτή που θα έπρεπε να είναι. Δεν υπάρχει επαρκής προσβασιμότητα με λεωφορειακές γραμμές, παρά μόνον με ταξί και Ι.Χ., επίσης οι συνθήκες αναμονής, κλιματισμού, πληροφόρησης και διαχείρισης του επιβατικού κοινού είναι σίγουρα ανεπαρκείς.

Το έργο αυτό είχε αντιμετωπίσει κάποιες δυσχέρειες στο παρελθόν, μετά με προσπάθειες που έγιναν τους τελευταίους μήνες επιβεβαιώθηκε ότι μπορεί να προχωρήσει με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, δηλαδή με σύμπραξη του δημοσίου (που δε θα βάλει λεφτά θα βάλει απλώς τα οικόπεδα), των υπεραστικών λεωφορείων και τρίτου ιδιώτη-επενδυτή.

Έτσι προβλέπεται να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος συγκοινωνιακός κόμβος εκτάσεως 38.500 τετραγωνικών μέτρων που θα συνδυάζει υπεραστικές και αστικές συγκοινωνίες, μέσα σταθερής τροχιάς και χώρους στάθμευσης με πάρκινγκ 480 θέσεων. Θα διαθέτει επίσης 29.000 τετραγωνικά μέτρα ελεύθερους χώρους και πράσινο, ενώ 1.500 τετραγωνικά μέτρα θα είναι χώροι πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Παράλληλα, 11.000 τετραγωνικά μέτρα θα δοθούν, για να είναι ελκυστική η επένδυση και για τον ιδιώτη-επενδυτή, σε εμπορική χρήση.

Η προκαταρκτική χρηματοοικονομική αξιολόγηση του έργου έχει ολοκληρωθεί και είναι θετική. Οι σχετικές τεχνικές προμελέτες έχουν επίσης ολοκληρωθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, η οποία θα αναλάβει επίσης τη χωροταξική ρύθμιση και τη γενική επίβλεψη της κατασκευής του έργου. Ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι 120 εκατομμύρια ευρώ και το έργο θα μπορεί να δοθεί σε λειτουργία σταδιακά εντός 2 ετών από την έναρξή του. Προβλέπεται να παραδοθεί ολοκληρωμένο το 2015.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , ,