Isuzu D-Max Extended Cab: Οδηγούμε, φορτώνουμε και… «βγάζουμε το λάδι» σε ένα Isuzu D-Max Extended Cab, ανακαλύπτοντας την πιο ολοκληρωμένη πρόταση για τον Έλληνα αγρότη (και όχι μόνο…).

 

Έχοντας πλέον αρκετούς μήνες στην αγορά, μια ακόμα τυπική δημοσιογραφική δοκιμή του D-Max θα ήταν περιττή. Ιδίως όταν πρόκειται για αυτές που αναλώνονται σε ανάλυση του πίνακα τεχνικών προδιαγραφών (έχουμε τα πάντα στο τέλος του κειμένου, διαβάστε τα…). Και σε μια παράθεση δεκάδων επιθέτων όπως όμορφο (ναι, αρέσει πολύ!), ευρύχωρο (είναι, και με διαφορά…), οικονομικό (κάτω από 7 λίτρα στο ταξίδι!), άνετο (το πιο άνετο της κατηγορίας του), ασφαλές (150άρες στην εθνική για πλάκα…) και πάει λέγοντας. Εμείς όμως προτιμήσαμε να κάνουμε κάτι άλλο. Ν’ αφήσουμε να μιλήσει αυτό που οι δημοσιογράφοι απεχθάνονται περισσότερο: η πραγματικότητα. Και η δική μας πραγματικότητα, ακούει στο όνομα… Μπάμπης.

Ο κουμπάρος μου ο Μπάμπης λοιπόν είναι από εκείνους τους ανθρώπους που στη ζωή τους «έχουν σειρά». Τα πόδια του ποτέ δεν βγήκαν έξω από το πάπλωμά του, και η καρότσα του παλιού Mazda φτάνει και περισσεύει (για να φτάσουν και να περισσέψουν χρήματα για τις σπουδές των παιδιών).  Από μικρό παιδί στα χωράφια, μεγάλωσε με την αγωνία του καρπού και την εύνοια της βροχής, έχοντας δει πολλά. Και έχοντας «δει» ακόμα περισσότερα.

Από τη φύση του προσγειωμένος και συγκρατημένος, δεν έδειξε και ιδιαίτερο ενθουσιασμό όταν παρκάραμε το ολοκαίνουργιο D-Max στο λιοστάσι του κάπου στην Ηλεία και του δώσαμε τα κλειδιά για όλη την ημέρα. Απασχολημένος με το άπλωμα των πανιών και το κλάδεμα της ελιάς, ο νους του έτρεχε μακριά από τις γυαλιστερές λαμαρίνες του Isuzu (όχι όμως και οι λοξές ματιές που του έριχνε τακτικά).

Όλα βεβαίως άλλαξαν με την πρώτη στροφή της μίζας. Και πιστέψτε με άλλαξαν δια παντός και τον ίδιο τον Μπάμπη. Από εκεί και μετά όλη η μέρα κύλησε με την αίσθηση ενός μικρού παιδιού που άνοιξε πριν την ώρα του το δώρο του Αι Βασίλη κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο (ή μάλλον κάτω από την ελιά).

Και δεν είναι απλά το αναμενόμενο πολιτισμικό σοκ που μπορεί κανείς να πάθει αν μπει από ένα αγροτικό δεκαετίας στο ολόφρεσκο D-Max. Είναι πολύ περισσότερο το εύρος των νέων δυνατοτήτων που άνοιξε μεμιάς μπροστά στον Μπάμπη όλη αυτή η τεχνολογία και η μηχανολογική υπόσταση του Isuzu.

Ξαφνικά ο οδηγός ανακαλύπτει ότι μπορεί να κάνει πράγματα που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αδιανόητες (ή θα απαιτούσαν για παράδειγμα την βοηθητική χρήση του τρακτέρ). Και να τα κάνει τόσο απλά και σίγουρα που να φαίνονται παιχνιδάκι.

ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΛΙΟΣΤΑΣΙ

Υπό κανονικές συνθήκες, και χωρίς την παρουσία του D-Max o Μπάμπης και οι εργάτες του αφού μάζευαν και τσουβάλιαζαν τις ελιές, θα τις άφηναν μέσα στο χωράφι. Και το απόγευμα, με την χρήση του τρακτέρ (λόγω του βρεγμένου γρασιδιού και της λάσπης από την βροχή της προηγούμενης μέρας) θα τις μάζευαν και θα τις μεταφόρτωναν στο αγροτικό για μεταφορά στο ελαιοτριβείο. Διπλή δουλειά, διπλός χρόνος, διπλά έξοδα.

Με το D-Max ο Μπάμπης μπήκε σε μια πραγματικά καινούργια διάσταση. Διστακτικά στην αρχή, και ξεθαρρεύοντας στη συνέχεια, πέρασε μέσα από όλα τα σημεία που είχαν αφήσει τα τσουβάλια, φορτώνοντας σιγά-σιγά περί τα 900 κιλά φορτίο. Παρά το δύσκολο έδαφος (το βρεγμένο γρασίδι και η λάσπη είναι ότι χειρότερο…) και τα ασφάλτινα λάστιχα, το D-Max ανέβαινε και κατέβαινε σε σημεία που μέχρι πρότινος μόνο το τρακτέρ θα μπορούσε να εξυπηρετήσει. Και μάλιστα μόνο μια φορά χρησιμοποιήθηκε το «κοντό» και αυτό γιατί ο συμπλέκτης στο «δημοσιογραφικό» D-Max είχε υποστεί την γνωστή «δημοσιογραφική» φροντίδα και… στοργή. Να μην ξεχάσω ότι στα 900 κιλά θα πρέπει να προσθέσουμε και το βάρος 6 επιβατών (άλλα 350-400 κιλά) καθώς και των εργαλείων.

Αν και γενικά ο Μπάμπης είναι άνθρωπος συγκρατημένος, ο ενθουσιασμός του από το D-Max δεν έμεινε κρυφός (όπως άλλωστε θα δείτε και  στο video που συνοδεύει την δοκιμή). Δεν είναι μόνο η χαρά από την χρήση ενός τόσο εξελιγμένου αυτοκινήτου, με την πολυτέλεια και την ποιότητα του D-Max (που να του έδειχνα και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα… ακόμα εκεί θα ήμασταν!).

ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Δεν είναι επίσης ότι έγινε το πρόσωπο της ημέρας σε όλη την περιοχή, με το τηλέφωνο να χτυπάει διαρκώς για να μάθουν τα καθέκαστα. Είναι κυρίως ότι επί της ουσίας (και ο Μπάμπης είναι κατεξοχήν άνθρωπος της ουσίας), το D-Max άλλαξε δραματικά τον τρόπο της δουλειάς του.

Μείωσε τους χρόνους, αύξησε την παραγωγικότητα, ξόδεψε λιγότερα χρήματα σε καύσιμο (δεν περάσαμε φορτωμένοι τα 8 λίτρα ποτέ), βελτίωσε την ποιότητα της ζωής του καθώς όλα έγιναν απλά και χωρίς άγχος. Οι μόνοι που είχαν τις… ενστάσεις τους ήταν οι αλλοδαποί εργάτες: το D-Max και όσα «μαγικά» έκανε μέσα στα χωράφια, τους στέρησε το μισό μεροκάματο (καθώς η δουλειά τέλειωσε πολύ νωρίτερα απ’ ότι προβλεπόταν…).

Όπως σας είπαμε και στην αρχή αυτή δεν είναι μια τυπική δημοσιογραφική δοκιμή που θα σας πούμε πόσο καλό είναι το μοτέρ (που όντως είναι!), ή πόσο πολυτελές και καλοφτιαγμένο είναι το pick-up της Isuzu (δεν ακούγεται το παραμικρό τρίξιμο και διαθέτει τα «πάντα όλα» σε εξοπλισμό).

Περισσότερο θέλαμε να σας πούμε για το πώς ένα D-Max μπορεί ν’ αλλάξει την ζωή του μέσου Έλληνα αγρότη, όπως ο Μπάμπης. Να την αλλάξει όχι στο παρκάρισμα εμπρός στο καφενείο. Αλλά και στην πράξη, στο πως διευκολύνει τη ζωή του και κάνει την δουλειά του πιο αποδοτική και με λιγότερη πίεση (χρόνου και… αρτηριακή).

Για τον κουμπάρο μου τον Μπάμπη η σύντομη επαφή με το D-Max του άφησε σίγουρα ανεξίτηλα σημάδια. Για αυτόν υπάρχει ζωή πριν και μετά την ημέρα στο λιοστάσι με το D-Max. Κάποια στιγμή μάλιστα δεν άντεξε και μου το εκμυστηρεύθηκε: «ένα τέτοιο θα το πάρω, τόσα χρόνια κουράστηκα, αυτό θα το πάρω για μένα». Και κάπου εκεί, στα γεμάτα ικανοποίηση και θαυμασμό μάτια του Μπάμπη, ξέρεις ότι πέρα από τις δημοσιογραφικές δοκιμές, αυτές που έχουν μεγαλύτερη σημασία είναι οι δοκιμές της ζωής. Και εκεί όπως φαίνεται το D-Max τα καταφέρνει περίφημα.

ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΨΗ

Αν πάντως επιμένετε για μια δημοσιογραφική άποψη, το συμπέρασμα που έχω να σας διατυπώσω είναι ότι το D-Max σ’ αυτή την μορφή με την «μιάμιση» καμπίνα είναι μάλλον ότι πιο ολοκληρωμένο υπάρχει αυτή την στιγμή στην αγορά για τον έλληνα αγρότη. Αν η μεγάλη καρότσα του μονοκάμπινου δεν είναι απαραίτητη, αυτό εδώ κάνει τα πάντα, όντας απίστευτα οικονομικό, κορυφαίο σε ποιότητα και ασταμάτητο σε κάθε χρήση. Με δεδομένη την αξιοπιστία, την υποστήριξη (και την πίστη στο προϊόν) από την αντιπροσωπεία και την καλή τιμή, δεν βλέπω καλύτερο «πακέτο» αυτή την στιγμή στην ελληνική αγορά στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: DOHC 2,5i TD, Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c/16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.499 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 400/1.400-2.000 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 95,4 x 87,4 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,3

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 300 χιλ. με δαγκάνες δύο εμβόλων. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΤΙΜΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Extended Cab 2,5 LS1 Τιμή: 27.970 ευρώ Βασικός εξοπλισμός: Air Condition με φίλτρο γύρης, Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, Πλευρικοί Αερόσακοι & τύπου κουρτίνας, ABS με EBD, υποβοήθηση πέδησης(BA), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί-θερμαινόμενοι & αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ράδιο-cd –bluetooth-USB, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου.

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ: Μηχανικά μέρη (χρόνια) 3 ή 100.000 χλμ. Βαφή (χρόνια) 2 Αντισκωριακή (χρόνια) 6

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 5,295 μ. Πλάτος 1,860 μ. Ύψος 1,790 μ. Μεταξόνιο 3,095 μ. Απόσταση από το έδαφος 235 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,0ο Γωνία διαφυγής 22,7ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,2 μ. Μικτό Βάρος 3.000 κιλά Απόβαρο 1.940 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 1.060 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,795 x 1,530 x 0,465 μ. Καθίσματα 4, Ελαστικά 255/65 R17 Ρεζερβουάρ 69 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,