Mercedes-Benz Antos 1843 LS: Το Antos είναι ένα φορτηγό που αφενός διαμορφώνει εξ αρχής τις ισορροπίες στην γκάμα της ίδιας της εταιρίας και αφετέρου έρχεται να δώσει λύσεις στη βαριά διανομή, στο δύσκολο αστικό και υπεραστικό περιβάλλον.

 

 

Παρά την ύπαρξη εκδόσεων του Actros με στενή καμπίνα και περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, οι οποίες μπορούν να καλύψουν σύνθετο μεταφορικό έργο διανομών εντός της πόλης, η Mercedes-Benz δημιούργησε μια εντελώς διαφορετική σειρά φορτηγών για αυτό το σκοπό. Το Antos λανσάρεται για να κάνει καλύτερα αυτή ακριβώς τη δουλειά, δηλαδή βαρύ μεταφορικό έργο σε δρομολόγια μικρής χιλιομετρικής απόστασης σε αστικό και υπεραστικό περιβάλλον. Ναι, έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από το μεγάλο αδελφό, αλλά σίγουρα έχει τη δική του ταυτότητα και όπως –σωστά ανίχνευσε η μάρκα- τη δική του θέση στην αγορά.

Από τις πρώτες εκδόσεις του Antos που «πάτησαν» στη χώρα μας είναι ο τράκτορας που είχαμε στη διάθεσή μας και εάν η πρώτη εντύπωση είναι όπως λένε η σημαντικότερη τότε, ναι, αυτό το φορτηγό σίγουρα μπορεί να «χωθεί» και στα πιο απίθανα σημεία μιας μεγαλούπολης. Δεν είναι μόνο οι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις της καμπίνας αλλά και του πλαισίου πίσω από αυτή. Είναι επιπλέον το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης που κάνει τον εμπρόσθιο άξονα να «κόβει» τόσο πολύ που είσαι σίγουρος πως κανένας ελιγμός δεν είναι πρόβλημα για αυτό το Antos. Όπως πρόβλημα δεν είναι και οι 40 τόνοι μεικτού βάρους που μπορεί να χειριστεί αυτό το… τρακτοράκι χάρη στις προδιαγραφές του. Δεν θα σταθούμε στην σύγχρονη και «ψαγμένη» εξωτερική αισθητική του φορτηγού. Θα αναφέρουμε μόνο πως στις λίγες ώρες που το Antos βρέθηκε στα χέρια μας στο πλαίσιο της δοκιμή γίναμε μάρτυρες εκδηλώσεων θαυμασμού από επαγγελματίες οδηγούς που έσπευσαν να το «χαζέψουν» στο λιμάνι του Πειραιά!

ΜΙΚΡΟ ΣΤΟ ΜΑΤΙ

Ο χώρος της καμπίνας σε τίποτα δεν θυμίζει «μικρό» φορτηγό. Το αντίθετο μάλιστα, μονίμως έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μία μικρή εκδοχή του Actros καθώς όλα γύρω, από την σχεδίαση του ταμπλό, μέχρι τους χώρους, θυμίζουν εκείνο. Η μεσαία καμπίνα ClassicSpace διαθέτει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο πίσω από τα δύο καθίσματα. Τόσο, που μπορεί να δεχθεί προαιρετικά μέχρι και αναδιπλούμενο κρεβάτι διαστάσεων 2.000 x 600 χιλ. Το ωφέλιμο ύψος της καμπίνας είναι ικανοποιητικό (1,31 μ.) παρά το ότι το ύψος του τούνελ του κινητήρα ανέρχεται στα 320 χιλ. Στο ωφέλιμο πλάτος ο κατασκευαστής έχει σχεδιάσει ένα οδηγοκεντρικό ταμπλό, με γωνία κλίσης προς τον οδηγό και όλα τα απαραίτητα χειριστήρια σε απόσταση… αναπνοής. Υλικά πολύ καλής ποιότητας και όμορφοι χρωματικοί συνδυασμοί στο ταμπλό και στα υφάσματα επένδυσης συνθέτουν μια εξαιρετική εικόνα στο εσωτερικό της καμπίνας. Οι ηλεκτρικές ευκολίες, οι αποθηκευτικοί χώροι πάνω από τον ανεμοθώρακα, στις πόρτες, στην κονσόλα και ανάμεσα στα καθίσματα εντυπωσιάζουν με τη σχεδίαση και τις επιλογές που προσφέρουν στον χρήστη. Πολλές από τις λειτουργίες μπορεί ο οδηγός να ελέγξει από τους διακόπτες που βρίσκονται πάνω στο 4κτινο τιμόνι, το οποίο ρυθμίζεται καθ’ ύψος ενώ μπορεί να τοποθετηθεί σχεδόν κάθετα τόσο τις ώρες ανάπαυσης όσο και για την εύκολη είσοδο/έξοδο του οδηγού από την καμπίνα. Τη συγκεκριμένη διαδικασία απλοποιούν ακόμα περισσότερο τα τρία σκαλοπάτια που δεν είναι τελείως κάθετα αλλά διαθέτουν μια σχεδίαση τύπου σκάλας.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ

Πίσω από την καμπίνα τα πάντα είναι τακτοποιημένα με γνώμονα την ευκολία του χρήστη. Από τη μια μεριά του πλαισίου υπάρχει η σκάλα για την πρόσβαση πάνω σε αυτό, η δεξαμενή του AdBlue και η δεξαμενή του καυσίμου ενώ από την άλλη μεριά φιλοξενείται μόνο το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων με συνέπεια να μένει αρκετός χώρος για έξτρα εξοπλισμό (δεξαμενές κ.α.). Στην πίσω άκρη του πλαισίου υπάρχει η πλάκα επικαθήσεως σε αρκετά μικρή απόσταση από το έδαφος, γεγονός που εξυπηρετεί τη σύζευξη. Από κάτω ακριβώς φιλοξενείται το σύστημα το οποίο ευθύνεται για τα εξαιρετικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την οδική συμπεριφορά του Antos. Αναφερόμαστε στο σύστημα ανάρτησης που περιλαμβάνει τέσσερις αερόφουσκες τοποθετημένες στα εξωτερικά άκρα, μια σχεδίαση που επιτρέπει τον καλύτερο έλεγχο των στρέψεων και μειώνει τις πλευρικές κλίσεις στις στροφές. Στην πράξη, ο πίσω άξονας εμφανίζεται ιδιαίτερα σταθερός και σε συνδυασμό με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζουν ευστάθεια, λιγότερες στρεπτικές ταλαντώσεις, καλύτερη κατευθυντικότητα και συνεπώς περιορισμένη ανάγκη για διορθώσεις του τιμονιού.

ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης περιλαμβάνεται το αυτοματοποιημένο κιβώτιο PowerShift 3 που έχουμε γνωρίσει ήδη από το Actros. Η επιλογή του κατασκευαστή είναι μάλλον αυτονόητη καθώς μιλάμε για ένα από τα καλύτερα κιβώτια της αγοράς. Προσφέρει άνεση στο χειρισμό, αμεσότητα στις εναλλαγές των σχέσεων, αθόρυβη λειτουργία και φυσικά οικονομία καυσίμου. Ο χειρισμός γίνεται από έναν μικρό μοχλό στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού και για την εντελώς αυτόματη λειτουργία ο οδηγός δεν έχει παρά να επιλέξει τη θέση «D» στον περιστρεφόμενο διακόπτη που βρίσκεται πάνω στο μοχλό. Το κιβώτιο αναλαμβάνει τα υπόλοιπα βάσει συγκεκριμένου προγράμματος οδήγησης (Fleet, Power, Economy) που έχει επιλεχθεί από το εργοστάσιο κατόπιν επιθυμίας του πελάτη. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επεμβαίνει χειροκίνητα ενώ υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής από την 1η ταχύτητα στη θέση «R», με αρκετά γρήγορη ταχύτητα οπισθοπορείας που ευνοεί τους ελιγμούς.

Η ισχύς του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα με απολύτως ακριβείς επιλογές σχέσεων μέσω μιας διαδικασίας που συνυπολογίζει παράγοντες όπως το βάρος του τράκτορα, η γωνία κλίσης του δρόμου και η θέση του πεντάλ του γκαζιού.

Στον συγκεκριμένο τράκτορα τη γραμμή κίνησης συνθέτουν το PowerShift 3 και ο εντελώς νέος κινητήρας με 6 κυλίνδρους, χωρητικότητας 10,7 λίτρων και τη μέγιστη για την περίπτωσή του απόδοση ισχύος των 428 ίππων. Παρά το ότι ο κατασκευαστής έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές του στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και δίνει από σήμερα την επιλογή Euro 6, η απόδοση δεν έχει επηρεαστεί ούτε στο ελάχιστο. Το «μυστικό» κρύβεται στην ιδιαίτερα αποδοτική καύση η οποία υποστηρίζεται μεταξύ άλλων από το σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης common rail X-Pulse που ψεκάζει το καύσιμο ξεχωριστά σε κάθε κύλινδρο. Επιπλέον οικονομία επιτυγχάνεται και με το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψύξη το οποίο φροντίζει ώστε ο κινητήρας να καταναλώνει έως και 40% λιγότερο AdBlue.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ακόμα και με το βασικό εξοπλισμό της, η έκδοση 1843 LS του Antos θεωρείται υπερπλήρης σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Στην πέδηση συμπεριλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά συστήματα ABS, ASR, υποβοήθηση πέδησης ενώ την ασφάλεια αυξάνει σημαντικά το σύστημα υποβοήθησης ελέγχου ευστάθειας (Stability Control Assist). Ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού είναι εφάμιλλος του Actros και στην ουσία… ατελείωτος. Κάποια στοιχεία έχουν προστεθεί στην έκδοση της δοκιμής μας όπως το σύστημα κλιματισμού, οι προβολείς Bi-Xenon, αισθητήρες βροχής/φωτός, το μηχανόφρενο και από πλευράς συστημάτων υποστήριξης το FleetBoard. Πρόκειται για το σύστημα διαχείρισης του οχήματος που μειώνει το κόστος καυσίμων και τις φθορές, επεκτείνει τα διαστήματα μεταξύ των συντηρήσεων και συμβάλει στην αύξηση της αποδοτικότητας στη μεταφορά.

Το FleetBoard είναι μια μόνο από τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρει η Mercedes-Benz στους πελάτες της με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας, τη συνεχή κινητικότητα, τη διατήρηση των οχημάτων σε άριστη κατάσταση και φυσικά τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας. Στο TransportEvo πιστεύουμε πως οι παρεχόμενες υπηρεσίες που συνοδεύουν την κτήση και χρήση ενός φορτηγού έχουν φτάσει σε τόσο υψηλό επίπεδο στις μέρες μας που πραγματικά είναι σε θέση να κάνουν τη διαφορά. Σημαντική λεπτομέρεια είναι πως η Mercedes-Benz διαθέτει το σύνολο των υπηρεσιών της και στην ελληνική αγορά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 470 10,7 λ. – Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c  / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 10.677 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 428/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.100/1.100 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 125 x 145 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift 3 12 σχέσεων.

ΣΑΣΙ – ΚΑΜΠΙΝΑ: Πλαίσιο κλασικής μορφής πάχους 50 χιλ., από δύο διαμήκεις δοκούς με εγκάρσιες τραβέρσες πάχους 8 χιλ. Ανακλινόμενη καμπίνα τύπου ClassicSpace M-Cad, αυτοφερόμενη, ατσάλινη, με προδιαγραφές ECE R29 που εδράζεται σε τέσσερα σημεία. Πλήρης αντιδιαβρωτική προστασία με τη μέθοδο της πλήρους βύθισης.

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας κατασκευασμένος από σφυρήλατο χάλυβα υψηλής αντοχής. Ικανότητα φόρτισης έως 7.500 κιλών. Παραβολικά ελατήρια, υδραυλικοί αποσβεστήρες, σταθεροποιητής. Πίσω: Κινητήριος άξονας ικανότητα φόρτισης έως 11.500 κιλών. Αερανάρτηση 4άρων σημείων

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ σύστημα πέδησης EPB με ABS και ASR. Μηχανόφρενο υψηλής απόδοσης 400 kW.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Στάνταρ: Πρόγραμμα οδήγησης «Economy», Ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο CD, bluetooth, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήρια, cruise control. Προαιρετικά: Φώτα Bi-Xenon, φώτα ομίχλης και φώτα ημέρας LED, φώτα LED πίσω, προβολείς εργασίας κάτω, αισθητήρας βροχής/φωτός, σύστημα κλιματισμού, σύστημα θέρμανσης ζεστού νερού για καμπίνα, σύστημα αξιοποίησης υπολειπόμενης Θερμότητας, όργανο πολυλειτουργικών ενδείξεων με οθόνηTFT 12,7 cm, ζάντες 9.00×22.5, σύστημα διαχείρισης στόλου FleetBoard, PSM

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ – ΣΕΡΒΙΣ: Γενική εγγύηση ενός έτους και δύο έτη για τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης. Τυποποιημένη συντήρηση και αλλαγή λιπαντικών κάθε 120.000 χλμ. ή κάθε 150.000 χλμ. σε συνδυασμό με το «FleetBoard Vehicle Management».

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 5,858 μ. Πλάτος 2,300 μ. Ύψος 3,098 μ. Μεταξόνιο 3,700 μ. Πρόβολος εμπρός 1,400 μ. Πρόβολος πίσω 0,750 μ. Απόβαρο 6.400 κιλά Μεικτό βάρος πλαισίου 19.000 κιλά Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο συρμού 40.000 κιλά Εξωτερικές διαστάσεις καμπίνας (ΜxΠ) 2,000 x 2,300 μ. Εσωτερικές διαστάσεις καμπίνας (ΠxΥ) 2,020 x 1,600 μ. Ελαστικά 295/55 R22,5 Ρεζερβουάρ 390 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 60 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,