Mercedes-Benz Sprinter 519 CDi (CMS Auto): Αν η εταιρία του Ανδρέα Σταματίου ήταν ο Παναθηναϊκός, το Sprinter της CMS Auto που εισάγει θα ήταν ο Βαζέχα! Οικονομικό, εργατικό και με ποιότητα που «διαλύει» τις άμυνες κάθε υποψήφιου αγοραστή.

 

Αν υπάρχει κάτι θετικό σε δύσκολες οικονομικά εποχές, όπως αυτή που διανύουμε τώρα είναι η ισχυρή θέληση μερικών ανθρώπων να πάνε «παρακάτω», να μην τα παρατήσουν. Είναι σίγουρο δε, πως όταν τα πράγματα δυσκολεύουν το μυαλό παίρνει «περισσότερες στροφές» και βρίσκει λύσεις σε προβλήματα που φάνταζαν μέχρι τώρα ανυπέρβλητα εμπόδια. Και αυτό ισχύει σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Για το τελευταίο ειδικά, χαρακτηριστικότερο παράδειγμα για το πώς ένας υγιής επιχειρηματίας αντιμετωπίζει την κρίση δεν υπάρχει από τον κ. Ανδρέα Σταματίου. Οι συστάσεις είναι περιττές, καθώς μιλάμε για τον άνθρωπο που έχει συνδέσει όσο κανείς άλλος το όνομά του με την αγορά του λεωφορείου μέσω της μάρκας Setra αλλά πολύ περισσότερο –πιστεύουμε εμείς- με την αξιοπιστία και τη συνέπεια που επιδεικνύει όλα αυτά τα χρόνια απέναντι στους πελάτες του.

Η ανάγκη να προσφέρει οικονομικά ρεαλιστικές λύσεις στους πελάτες του οδήγησε την εταιρία «A. Stamatiou buses & coaches» να συνεργαστεί με την πολωνική εταιρία αμαξοποιίας CMS Auto και να εισάγει minibuses τουριστικού –και όχι μόνο- τύπου βασισμένα στο γνωστό Sprinter της Mercedes-Benz.

Με το πέρασμα του χρόνου η συγκεκριμένη επιλογή δείχνει αυτονόητη και ασφαλής, σε μια αγορά που μέχρι πρόσφατα κατακλυζόταν από έναν μεγάλο αριθμό προτάσεων αμφιβόλου προελεύσεως και κυρίως εντός ενός «θολού» νομικού πλαισίου που επέτρεπε να ταξινομούνται λεωφορεία που δεν είχαν τις προδιαγραφές και τις απαραίτητες εγκρίσεις τύπου.

Το Sprinter της CMS Auto λοιπόν, είναι καταρχήν ένα μίνι λεωφορείο που ταξινομείται με… «δόξα και τιμή» στη χώρα μας, με την «A. Stamatiou buses & coaches» να διαθέτει ξεχωριστή έγκριση τύπου και πανευρωπαϊκή πιστοποίηση για κάθε ξεχωριστή έκδοση που εισάγει. Και αυτό λέει πολλά για τον ποιόν τόσο του κατασκευαστή όσο και του εισαγωγέα.

Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Το minibus της CMS Auto είναι «χτισμένο» στο πλαίσιο του Sprinter 519 5,3 τόνων της Mercedes-Benz, με το μεταξόνιο των 4,325 μέτρων. Το λεωφορείο φέρει ορισμένα τμήματα εργοστασιακής τοποθέτησης όπως είναι ο κινητήρας OM 642 DE 30 LA, το κιβώτιο EcoGear TSG480, η μονάδα κλιματισμού «TempMatik», το εμπρόσθιο παρμπρίζ καθώς και τα ηλεκτρονικά συστήματα που αφορούν  τον τομέα της ασφάλειας όπως τα ESP, ABS, ASR, i EBV, BAS και Cruise Control.

Τα υπόλοιπα είναι δουλειά του πολωνικού εργοστασίου το οποίο ολοκληρώνει τη διασκευή του αμαξώματος σε ένα τουριστικού τύπου minibus. Πιο συγκεκριμένα στη γραμμή παραγωγής εκτελούνται εργασίες που έχουν να κάνουν με την ηχομόνωση και θερμομόνωση της καμπίνας των επιβατών, την τοποθέτηση του διαχωριστικού τοιχίου πίσω από το κάθισμα του οδηγού, την τοποθέτηση των διπλών πλευρικών κρυστάλλων φιμέ απόχρωσης, την επένδυση του ταμπλό, την τοποθέτηση των 19 καθισμάτων καθώς και όλων των εσωτερικών επενδύσεων του λεωφορείου.

ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ

Και εάν όλα τα παραπάνω θεωρούνται αυτονόητα για έναν αμαξοποιό, οι υπόλοιπες λεπτομέρειες που συναντάμε στο συγκεκριμένο τουριστικό Sprinter είναι αυτές που διαφοροποιούν μια καλή από μια κακή εκτέλεση διασκευής. Η CMS Auto χρησιμοποιεί υλικά και εξαρτήματα από το «πάνω ράφι» της αγοράς και αυτό είναι εμφανές με το που σταθεί κανείς στην είσοδο του λεωφορείου. Η ηλεκτρική πόρτα με το χαμηλωμένο και φωτιζόμενο σκαλοπάτι οδηγεί σε μια καμπίνα που αποπνέει υψηλή ποιότητα με το «καλημέρα». Τα καθίσματα φαρδιά και άνετα είναι ντυμένα -στο συγκεκριμένο λεωφορείο της δοκιμής- με εξαιρετικές υφασμάτινες επενδύσεις σε ασπρόμαυρες αποχρώσεις οι οποίες συνδυάζονται άψογα τόσο με την επένδυση του πατώματος όσο και με τα γενικότερα χρώματα που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό αλλά και στα κανάλια πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Υπάρχουν δύο ράφια χειραποσκευών, 12 ανεξάρτητα service sets με ατομικά ακροφύσια κλιματισμού, ηχεία και φωτισμό τύπου LED δύο χρωμάτων (ημέρας και νύκτας), όμορφες κουρτίνες στα πλευρικά και οπίσθια παράθυρα καθώς και όλα όσα περιμένει να βρει κανείς στα καθίσματα ενός λεωφορείου που σέβεται τον… εαυτό του και όσους φιλοξενεί, δηλαδή: ανάκλιση, βελούδινη επένδυση, πλαϊνά και προσκέφαλο από δερματίνη, ανακλινόμενο υποβραχιόνιο, δίχτυ αποθήκευσης, αναδιπλούμενο υποπόδιο, μηχανισμό ολίσθησης και ζώνες ασφαλείας τριών σημείων.

Αλλά και για την ενημέρωση ή την διασκέδαση των επιβατών υπάρχει ο ανάλογος εξοπλισμός, όπως το cd-dvd-mp3 player και μια αναδιπλούμενη οθόνη LCD 17’’ ενώ στο χώρο εργασίας του οδηγού ο κατασκευαστής έχει προβλέψει την τοποθέτηση ενισχυτή και μικροφώνου, ηλεκτρικού σκιαδίου στον ανεμοθώρακα και ενός ψυγείου που βρίσκεται ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και αυτό του συνοδού.

Σχεδιαστικά, η τελευταία σειρά καθισμάτων είναι τοποθετημένη σε ψηλότερη και μετακινούμενη πλατφόρμα, καθώς ακριβώς από κάτω βρίσκεται «σκαμμένος» ένας αρκετά μεγάλος χώρος αποσκευών, ο οποίος συνδυαστικά με τις πλαϊνές μπαγκαζιέρες καλύπτουν τις ανάγκες του μεταφορικού έργου που καλείται να εκτελέσει ο συγκεκριμένος τύπος λεωφορείου. Τον εξαιρετικό εξοπλισμό του λεωφορείου ολοκληρώνουν ο φωτισμός ιωδίου κατά μήκος της οροφής, μια χειροκίνητη καταπακτή (έξοδος κινδύνου) και μια κλιματιστική μονάδα οροφής, ισχύος 15 kW, της Diavia Madrid (επίσημος προμηθευτής της Mercedes-Benz).

ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ

Εξωτερικά τώρα, το αμάξωμα είναι προσεγμένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Δεν υπάρχουν προβλήματα συναρμογής, η κεντρική θύρα «κουμπώνει» άψογα στο πλαίσιο, το ίδιο και τα μαύρα-φιμέ κρύσταλλα στο πλάι. Τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά των θόλων υπάρχει πλαστικό φινίρισμα, ενώ τα περιμετρικά σπόιλερ είναι στο χρώμα του αμαξώματος. Στη συγκεκριμένη έκδοση, τα ελαστικά διαστάσεων 205/75 R16C συνδυάζονται με ατσάλινους τροχούς και τάσια. Φυσικά υπάρχουν διπλοί τροχοί στον πίσω άξονα, εκεί όπου έχει τοποθετηθεί από τη Mercedes-Benz και ένας ενισχυμένος σταθεροποιητής κάτω από το πλαίσιο. Ενισχυμένη αντιστρεπτική δοκό υπάρχει και στον εμπρόσθιο άξονα ενώ συμβατικές λύσεις συναντάμε σε επίπεδο αναρτήσεων.

Για το πόσο καλά συμπεριφέρεται το πλαίσιο του Sprinter έχουμε αναφερθεί πολλές φορές, όπως και για το ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αυτό που λέμε «ότι πρέπει» για τα δεδομένα του αμαξώματος και των συνθηκών στους ελληνικούς δρόμους. Δύναμη παντού και άψογη συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εν λόγω σύνολο. Το σίγουρο είναι πως ο οδηγός δεν θα νοιώσει σε καμία περίπτωση «εκτεθειμένος» από την απόδοση της γραμμής κίνησης.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η CMS AUTO

Η «CMS Auto sp. z o.o.» ιδρύθηκε το 1999 και ειδικεύεται στην παραγωγή λεωφορείων, μικρών λεωφορείων και ειδικών αμαξωμάτων. Απασχολεί σήμερα 60 εξειδικευμένους υπαλλήλους ενώ η παραγωγή πραγματοποιείται στο ολοκαίνουργιο, σύγχρονο εργοστάσιο της εταιρίας, που βρίσκεται στη Βαρσοβία. Η μονάδα παραγωγής καταλαμβάνει έναν χώρο 10.000 τ.μ. από τα οποία τα 2.200 τ.μ. είναι στεγασμένος. Εκεί φιλοξενούνται τριάντα διαφορετικοί σταθμοί παραγωγής, κάτι που σημαίνει την γρήγορη εκτέλεση των παραγγελιών. Όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται βάσει μιας πιστοποιημένης -με ISO 9000-2001- διαδικασίας, με το σχετικό πιστοποιητικό να χορηγείται από την TUV Rhainland.

Κάθε λεωφορείο κατασκευάζεται ξεχωριστά, βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών και απαιτήσεων του πελάτη. Όλα ξεκινούν από ένα σκέτο σασί, πάνω στο οποίο το έμπειρο τεχνικό προσωπικό της CMS επεμβαίνει με μια διαδικασία που περιλαμβάνει: κόψιμο, συγκόλληση και προστασία της λαμαρίνας, εγκατάσταση συστημάτων θέρμανσης/κλιματισμού, εγκατάσταση επενδύσεων, καθισμάτων, ραφιών και διάφορων ηλεκτρονικών συσκευών, και όλα αυτά με εξοπλισμό και εξαρτήματα κορυφαίας ποιότητας.

Η CMS Auto προσφέρει στους πελάτες της 2ετή εγγύηση που καλύπτει απόλυτα το όχημα ενώ θα δώσει τη λύση σε ότι και εάν προκύψει και μετά από αυτό το διάστημα. Σημαντικό είναι επίσης πως κάθε προιόν που βγαίνει από το εργοστάσιο συνοδεύεται με όλα τα έγγραφα που απαιτούνται για την πανευρωπαϊκή του πιστοποίηση.

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα που κατασκευάζει η CMS Auto είναι τα minibuses με δυνατότητα φιλοξενίας έως 22 επιβατών και για χρήση ως τουριστικό, μεταφοράς προσωπικού ή μεταφοράς ατόμων με ειδικές ανάγκες. Φυσικά τα περισσότερα από αυτά βασίζονται στο πιο «κοινόχρηστο» και αξιόπιστο σασί της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτό του Sprinter της Mercedes-Benz. Ωστόσο η εταιρία προσφέρει και σχετικές προτάσεις που βασίζονται στο σασί άλλων μεγάλων κατασκευαστών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 642 DE 30 LA, Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c/16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.987 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 440/1.600-2.600 Εκπομπές καυσαερίων Euro 5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ECOGear TSG480 6+1 συγχρονισμένων σχέσεων με πνευματική υποβοήθηση. Τελική σχέση μετάδοσης i=4,182

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας,  συμβατική ανάρτηση, ενισχυμένη αντιστρεπτική ράβδος. Πίσω: Κινητήριος υποειδής άξονας,  συμβατική ανάρτηση.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρντ ABS, ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης της πέδησης BAS, σύστημα αντιολίσθησης ASR και ESP. Στάνταρντ, δευτερεύον σύστημα πέδησης retarder.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 7,345 μ. Πλάτος 1,993 μ. Ύψος 2,720 (με κλιματισμό) μ. Μεταξόνιο 4,325 μ. Πρόβολος εμπρός 1,004 μ. Πρόβολος πίσω 2,016 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 15,2 μ. Γωνία προσέγγισης 27ο Γωνία αναχώρησης 11ο Μικτό Βάρος 5.300 κιλά Καθίσματα 19+1+1 Εσωτερικό ωφέλιμο ύψος διαδρόμου 1,940 μ. Χώρος αποσκευών 2,0 κυβ. μέτρα Ελαστικά 205/75 R16C Ρεζερβουάρ καυσίμου 75 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,