Opel Combo Cargo 1,3 CDTI: Από τη μια είναι το είδωλο του Ιταλού ανταγωνιστή του και από την άλλη διαθέτει χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα  «super Idol» για την κατηγορία του.

 

Είναι γνωστά στην αγορά και ως vanette, «σηκώνουν» μέχρι 1 τόνο και είναι φτιαγμένα να ανταποκρίνονται σε μεταφορικό έργο κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε συνδυασμό με το ότι οι κατασκευαστές ενσωματώνουν λύσεις από το «πάνω ράφι» καθιστούν αυτή την υποκατηγορία των βαν πιο ενδιαφέρουσα από ποτέ.

Το Combo κατατάσσεται στην ευρωπαϊκή κατηγορία Van-B και συμπληρώνει στη βάση της τη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων Opel, η οποία απαρτίζεται επιπλέον από τα δημοφιλή Vivaro και Movano. Η εντελώς νέα, 3η γενιά Combo αποτελεί καρπό της μακρόχρονης συνεργασίας της Opel με τη Fiat, καθώς ο Γερμανός κατασκευαστής, για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτοκινήτου δεν μεταποιεί το πλαίσιο του Corsa αλλά βασίζεται σε μια «καθαρόαιμη» επαγγελματική λύση. Και η λύση αυτή ακούει στο όνομα Doblo, που -για τις ανάγκες- «βαφτίστηκε» Combo δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στην Opel να διεκδικήσει ένα σοβαρό μερίδιο αγοράς σε μια κατηγορία που εκτιμάται ότι θα αγγίξει το ένα εκατομμύριο μονάδες μέχρι το 2015.

Η γενιά που απήλθε, και που έμεινε σχεδόν απαράλλακτη στην αγορά για περίπου μια δεκαετία, θα μείνει στην ιστορία ως η τελευταία που διατήρησε δεσμούς με τα επιβατικά οχήματα της μάρκας. Πλέον, οποιοδήποτε ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που «φοράει» το λογότυπο της Opel έχει από την αρχή εξελιχθεί ως τέτοιο χωρίς «δάνεια» από τα επιβατικά και αυτό σημαίνει απλά μόνο καλά νέα για τους υποψήφιους αγοραστές.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Δοκιμάζουμε τη έκδοση με το κοντό μεταξόνιο και το κανονικό ύψος οροφής, που το μεικτό της βάρος ξεπερνά κατά 160 κιλά τους 2 τόνους. Σε αυτό το μεικτό, σε συνδυασμό με το αρκετά χαμηλό απόβαρο δίνεται η δυνατότητα για μια εξαιρετική επίδοση σε ωφέλιμο φορτίο, που ανέρχεται στα 900 κιλά. Κατά την άποψή μας αυτό είναι το ένα από τα δύο βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα του νέου Combo. Το δεύτερο έχει να κάνει με τον τρόπο που το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο, όπου πραγματικά μόνο θετικές εκπλήξεις επιφυλάσσει στον οδηγό του. Πιο συγκεκριμένα η αίσθηση επιβατικού και το πολύ καλό κράτημα κάτω από όλες τις συνθήκες είναι τα στοιχεία που θα εκτιμήσει κανείς ζώντας καθημερινά με το αυτό το vanette. Τα εν λόγω χαρακτηριστικά οφείλονται στην ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση Bilink που, επιπλέον, προσφέρει άνεση και ευκολία χειρισμών. Ταυτόχρονα είναι συμπαγής και επιτρέπει ένα χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης που απέχει μόλις 545 χιλιοστά από το έδαφος.

Στην κλούβα τα πράγματα είναι όπως θα τα περίμενε κανείς από έναν πραγματικό μεταφορέα. Κάθε είσοδο προς αυτή διαθέτει μεγάλο άνοιγμα, κάτι που σημαίνει απρόσκοπτη πρόσβαση ακόμα και με μεγάλα σε όγκο φορτία. Στο πίσω μέρος, οι όμορφες ασύμμετρες πόρτες αποκαλύπτουν ένα άνοιγμα με διαστάσεις 1,231 x 1,305 μέτρα ενώ η πλαϊνή πόρτα διαθέτει ένα άνοιγμα διαστάσεων 0,700 x 1,175 μέτρα. Ο χώρος είναι προσεγμένος με σκληρή πλαστική επένδυση στο πάτωμα, κρίκους για την πρόσδεση του φορτίου, πλαφονιέρα φωτισμού και ένα εξαιρετικά ποιοτικής κατασκευής (και με μη ανοιγόμενο φινιστρίνι) μεταλλικό διαχωριστικό με την καμπίνα των επιβατών. Χάρη στο μεγάλος πλάτος ανάμεσα στους θόλους υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας ευρωπαλέτας ενώ υπάρχουν οι κλασικές αναμονές στα πλαϊνά τοιχώματα για την εφαρμογή κατασκευών που χρησιμοποιούν ειδικές ομάδες επαγγελματιών για την αποθήκευση εργαλείων και άλλων αντικειμένων.

ΕΥΡΥΧΩΡΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Από την άλλη μεριά του διαχωριστικού, ο χώρος δείχνει υπεραρκετός για τις ανάγκες του οδηγού και του συνοδηγού. Αυτοί φιλοξενούνται σε δύο μεγάλα και αναπαυτικά καθίσματα ενώ υπάρχει πολύς χώρος τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα πόδια τους. Η υψηλή θέση οδήγησης και οι δυνατότητες ρύθμισης του τιμονιού προσφέρουν στον οδηγό την ιδανική θέση και –χάρη στην καλή περιμετρική ορατότητα– τον απόλυτο έλεγχο όσων συμβαίνουν γύρω από το αυτοκίνητο. Σε αυτό βοηθούν επίσης οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες και το μεγάλο παρμπρίζ. Η γενικότερη σχεδίαση στο εσωτερικό μέρος είναι λιγότερο εντυπωσιακή σε σχέση με την εξωτερική εικόνα του οχήματος, σε μια προσπάθεια μάλλον να δοθεί προτεραιότητα στην πρακτικότητα. Παρά το ότι την έλλειψη φαντασίας στη σχεδίαση μπορούμε να την κατανοήσουμε, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ένα «φάουλ» που απορρέει από αυτή. Την απουσία πρακτικών αποθηκευτικών χώρων για τα μικροαντικείμενα του χρήστη. Ενώ υπάρχουν κάποιοι χώροι στις πόρτες και ανάμεσα στα δύο καθίσματα, στην πράξη επικρατεί έως και σύγχυση για το που μπορεί κανείς να ακουμπήσει το ποτήρι με τον καφέ του, ένα μπουκάλι νερό ή τον φάκελο με τα έγγραφα της δουλειάς του. Ευτυχώς το ευρύχωρο ράφι που εκτείνεται από άκρη σε άκρη πάνω από το παρμπρίζ ισορροπεί την κατάσταση, προσφέροντας σημαντικές λύσεις. Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το Combo Cargo μονάχα στην έκδοση εξοπλισμού «Essentia», ωστόσο υπάρχoυν πολλά συστήματα και αξεσουάρ που μπορεί να τοποθετήσει κανείς προαιρετικά.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΜΟΜΙΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ

Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα ακόμα ατού του αυτοκινήτου αυτό είναι αναμφισβήτητα ο πετρελαιοκινητήρας. Όχι μόνο για την πραγματική οικονομία που εξασφαλίζει στην κατανάλωση καυσίμου αλλά πολύ περισσότερο για την εξαιρετική συνεργασία του με το 5άρι κιβώτιο, την αθόρυβη λειτουργία και το ικανοποιητικό «τράβηγμα» σε ένα πεδίο στροφών που ξεκινά από τις 1.700 σ.α.λ. Μάλιστα ενώ προορίζεται να καλύπτει τις ανάγκες κίνησης κυρίως στα στενά της πόλης, στον ανοιχτό δρόμο αποδεικνύεται μια πραγματική αποκάλυψη καθώς ο οδηγός μπορεί να διατηρήσει άνετα μια υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα ακόμα και με πλήρες φορτίο. Την πολύ καλή εικόνα του Combo στο δρόμο συμπληρώνουν το ακριβές τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση και τα ισχυρά φρένα.

Σε αυτό το σημείο θα σας προτείναμε να συνδυάσετε οπωσδήποτε το σύστημα Start/Stop για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Το σύστημα σταματά τη λειτουργία του κινητήρα όταν το όχημα κινείται σε πολύ χαμηλές στροφές και το κιβώτιο βρίσκεται στη νεκρά. Μόλις ο οδηγός πατήσει τον συμπλέκτη, ο κινητήρας ξεκινά και πάλι ομαλά. Καθώς το Start/Stop συνδέεται με το σύστημα διαχείρισης θερμότητας του αυτοκινήτου, αποτρέπεται το σταμάτημα του κινητήρα όταν η θερμοκρασία της καμπίνας μειωθεί κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο.

Όπως όλοι πετρελαιοκινητήρες που εφοδιάζουν το Combo έτσι και ο 1,3 CDTI υιοθετεί την τελευταία τεχνολογία Common Rail ενώ υπάρχει στάνταρντ και φίλτρο μικροσωματιδίων diesel. Οι τακτικές εργασίες συντήρησης πραγματοποιούνται κάθε 35.000 χλμ. και αυτό είναι μια απόδειξη της μεγάλης αξιοπιστίας του οχήματος και συνεπώς της εμπιστοσύνης που επιδεικνύει η μάρκα για το συγκεκριμένο προιόν της.

Το Combo Cargo καλύπτεται από 2ετή εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό και πρόσθετη εγγύηση 4 ετών που καλύπτει συγκεκριμένα μηχανικά μέρη όπως εγκέφαλο κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων, στροφαλοφόρο και εκκεντροφόρο άξονα, έμβολα και ελατήρια. Επιπλέον προσφέρεται 8ετής εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.3 CDTI ecoFlex: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.248 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 90/4.000 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/1.500 Σχέση συμπίεσης 17,6:1 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 16,3 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 156 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτια ταχυτήτων 5+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, τύπου ΜακΦέρσον, ελικοειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας. Πίσω: Ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια (bi link), ελικοειδή ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό κύκλωμα, αυτορυθμιζόμενο σερβό υποβοήθησης. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 304 χιλ. Πίσω: Ταμπούρα 254 χιλ.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Combo Cargo 1,3 CDTI Essentia Τιμή: 17.150 ευρώ Βασικός Εξοπλισμός: ABS με EBD, Αερόσακος οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, μεταλλικό διαχωριστικό καμπίνας/χώρου φόρτωσης. Προαιρετικός Εξοπλισμός: δύο πλαϊνές συρόμενες πόρτες, αιρ κοντίσιον, αερόσακος συνοδηγού, αερόσακοι κεφαλής, ESP, anti-slip regulator για μέγιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και Hill Holder (εκκίνηση σε κεκλιμένες επιφάνειες).

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 4,390 μ. Πλάτος 1,831 μ. Ύψος 1,845 μ. Μεταξόνιο 2,755 μ. Πρόβολος εμπρός 0,895 μ. Πρόβολος πίσω 0,740 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 11,2 μ. Μικτό Βάρος 2.160 κιλά Απόβαρο 1.260 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 900 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,820 x 1,714 (1,230 στους θόλους) x 1,250 μ.  Ωφέλιμος όγκος 3,4 κυβ. μέτρα ΚαθίσματαΕλαστικά 195/60 R16 Ρεζερβουάρ καυσίμου 60 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,