«Distribution Drive 2012»: Mε μία πληθωρική γκάμα οχημάτων (από 40τονα μέχρι μικρά van) και μια νέα στρατηγική, η Mercedes-Benz καθορίζει την «ατζέντα» του μεταφορικού έργου των διανομών.

 

Ένα ταξίδι στο Ντίσελντορφ μπορεί να γίνει αφορμή για πολλές διαπιστώσεις και αρκετές σκέψεις. Διαπίστωση πρώτη και αναμφίβολη: η φήμη γνωστού παλαιού πολιτικού σχετικά με την κακοτυχία του είναι πέρα για πέρα αληθινή. Ιδίως αν είσαι μαζί του στο αεροπλάνο, όπου ότι είναι δυνατόν να πάει στραβά, εντέλει πήγε (δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πλέον!).

Η δεύτερη διαπίστωση, και πιο σημαντική (αφού ξεμπερδέψεις κάποια στιγμή με τις χαμένες πτήσεις και φθάσεις στον προορισμό σου) είναι ότι η Mercedes-Benz βρίσκεται παντού και πάντα ένα βήμα μπροστά από όλο τον ανταγωνισμό. Καλεσμένοι στον πλούσιο γερμανικό βορρά, για την εκδήλωση «Distribution Drive 2012», επιβεβαιώσαμε για άλλη μια φορά ότι η γερμανική εταιρία βρίσκεται σε δική της κούρσα σε ότι έχει να κάνει με την γενικότερη προσέγγισή της σχετικά με την αυτοκίνηση. Και στην περίπτωσή μας, σε ότι αφορά τα επαγγελματικά της οχήματα.

Η κεντρική ιδέα πίσω από την φετινή εκδήλωση είναι η προσπάθεια της εταιρίας να εντάξει κάτω από μία ενιαία φιλοσοφία τα οχήματα διανομών που διαθέτει, με στόχο μια πιο σφαιρική αντιμετώπιση των προβλημάτων που θέτει αυτού του είδους η μεταφορά και βεβαίως η καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Πίσω από αυτή τη νέα προσέγγιση βρίσκονται μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις για το τοπίο που πάει να διαμορφωθεί στις μεταφορές τα επόμενα χρόνια. Από τη μια οι πόλεις συνεχώς γιγαντώνονται, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες με τις μεγάλες αγορές. Και από την άλλη, το Ίντερνετ και το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζουν την αντίληψή μας για την μεταφορά, καθώς όλο και περισσότερο απαιτείται η μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία ώστε να φθάσει το προϊόν στην πόρτα του πελάτη στην ώρα του. Με βάση αυτές τις δύο πολύ σημαντικές αλλαγές, η Mercedes-Benz προσεγγίζει πλέον την γκάμα της με εντελώς διαφορετικό τρόπο, θέλοντας να δημιουργήσει μια ενιαία στρατηγική και βέβαια την καλύτερη δυνατή κάλυψη του πελάτη μέσω των δεκάδων επιλογών που διαθέτει.

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΓΚΑΜΑ

Για να γίνει αυτό βέβαια χρειάζεται μία εκτεταμένη γκάμα μοντέλων, και η Mercedes-Benz είναι αυτή την στιγμή ο κατασκευαστής με την μεγαλύτερη και πιο πλήρη οικογένεια επαγγελματικών οχημάτων με στόχο την διανομή. Με την άφιξη μάλιστα των νέων Antos και Citan η ομάδα είναι πιο πλήρης από ποτέ, καθώς εκτείνεται από το μεγάλο φορτηγό και τους 40 τόνους έως το μικρό van με τα 800 κιλά ωφέλιμο (και οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε ενδιάμεσα βεβαίως).

Στην εκδήλωση στο Nτίσελντορφ υπήρχαν πολλά ενδιαφέροντα μοντέλα, τόσο για οδήγηση όσο ως στατικά εκθέματα. Πρώτο και πιο σημαντικό βεβαίως το Antos. Ένα φορτηγό που όπως γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο μας, ανοίγει μια εντελώς νέα κατηγορία στις ευρωπαϊκές μεταφορές, αποτελώντας πραγματικό αντικλείδι για κάθε είδους μεταφορά μέσα και γύρω από την πόλη. Διαθέτοντας εκατοντάδες εκδόσεις και εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το Antos πραγματικά εντυπωσιάζει με την προσαρμοστικότητά του σε κάθε είδους ανάγκη. Σίγουρα ένα φορτηγό που αλλάζει το τοπίο και φέρνει την Mercedes-Benz σε πλεονεκτική θέση έναντι όλου του ανταγωνισμού.

Λίγο πιο κάτω (καθώς απουσίαζε το Atego) είχαμε στην διάθεσή μας το Fuso Canter. Και μάλιστα στην υβριδική του έκδοση η οποία αποτελεί μία μεγάλη επιτυχία για την εταιρία, καθώς είναι το πιο δημοφιλές υβριδικό στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τα σημαντικά στοιχεία στην περίπτωσή του είναι τρία: μικρότερη κατανάλωση κατά 23%, η διατήρηση του ωφέλιμου σε υψηλά επίπεδα (παρά το βάρος των μπαταριών και των έξτρα μηχανισμών) αλλά και η συγκράτηση της επιβάρυνσης της τιμής σε πολύ λογικά επίπεδα (μια επιβάρυνση που μπορεί να αποσβεσθεί μέσα σε τρία χρόνια χρήσης μάξιμουμ). Τα φορτηγά δοκιμής στην εκδήλωση είχαν και το εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Duonic καθώς και σύστημα start/stop για ακόμα καλύτερη οικονομία μέσα στην πόλη.

ΤΑ VAN ΚΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Το αειθαλές (παράγεται στην μορφή αυτή από το 2006) Sprinter, το οποίο μάλιστα κατασκευάζεται στο Ντίσελντορφ είναι η επόμενη επιλογή της μάρκας, και το μεγαλύτερο van της εταιρίας. Τα λόγια και οι συστάσεις είναι περιττές για ένα όχημα που παρά τα χρόνια του παραμένει το κορυφαίο van της ευρωπαϊκής αγοράς, και ένα εργαλείο για όλες τις δουλειές. Στο «Distribution Drive 2012» το νέο ήταν η υιοθέτηση του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου 7G-Tronic, το οποίο υπόσχεται πολύ πιο άνετη χρήση του αυτοκινήτου αλλά και μεγαλύτερη οικονομία. Παράλληλα ως εκθεσιακό μοντέλο υπήρχε και η αντίστοιχη έκδοση Ε-Cell, η πρόταση της εταιρίας για το ηλεκτροκίνητο μεγάλο van του μέλλοντος.

Ηλεκτροκίνητο van βεβαίως υπάρχει στην γκάμα της εταιρίας, το Vito E-Cell, το οποίο μάλιστα βρίσκεται ήδη σε χρήση από το 2010 σε επιλεγμένους  πελάτες στην Γερμανία και συγκεντρώνει αρκετά θετικά σχόλια (συν την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ίδια την εταιρία). Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η επιβατική του έκδοση, με θέσεις για επτά επιβάτες, αυτονομία που αγγίζει τα 130 χιλιόμετρα και χρόνο φόρτισης τις 5 ώρες. Όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της Mercedes-Benz μπορεί ακόμα τα πράγματα με τα ηλεκτρικά οχήματα να μην βρίσκονται στα επιθυμητά επίπεδα (σε ότι αφορά κυρίως την αυτονομία), όμως η εταιρία πιστεύει ακράδαντα στο μέλλον τους, και ξοδεύει τεράστια κεφάλαια για την περεταίρω εξέλιξή τους.

Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, ο βενιαμίν της γκάμας, το ολοκαίνουργιο Citan. Πρώτη φορά η Mercedes-Benz κατεβαίνει σ’ αυτή την κατηγορία και το κάνει με τρόπο αντάξιο της εταιρίας. Ποιοτικό και πρακτικό, πλούσιο σε τεχνολογία, και με μεγάλη γκάμα εκδόσεων, συμπληρώνει ιδανικά την οικογένεια επαγγελματικών της μάρκας, σε επίπεδο πλέον αυστηρά αστικών διανομών.

Συμπερασματικά, από την ημερίδα «Distribution Drive 2012» γίνεται εμφανές ότι η Mercedes-Benz έχει για άλλη μια φορά πιάσει σωστά τα μηνύματα των καιρών. Δεν είναι μόνο ότι διαθέτει την πιο πλήρη γκάμα για οχήματα διανομών, από το μεγαλύτερο έως το πιο μικρό. Ούτε ότι προσφέρει πολλές σημαντικές υπηρεσίες και παροχές στον πελάτη μετά την αγορά τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας και συντήρησης όσο και χρηματοπιστωτικής υποστήριξης. Είναι κυρίως ότι αντιλαμβάνεται πρώτη απ’ όλους ότι όλο αυτό μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει σαν μία αλυσίδα, με ενιαία φιλοσοφία και προσέγγιση που θα ταιριάζει στο διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο των μεταφορών του νέου αιώνα. Και όλα αυτά όντας παντού και πάντα στην πρώτη γραμμή κάθε νέας τεχνολογίας, με στόχο την μείωση της κατανάλωσης και τον περιορισμό των ρύπων.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, όπως όλα δείχνουν, οι διανομές στις πόλεις για την επόμενη δεκαετία, σίγουρα θα κινούνται στην τροχιά της Mercedes-Benz. Ας ευχηθούμε η ελληνική «ατυχία» (και δεν μιλώ βέβαια για τις χαμένες πτήσεις εξ αιτίας του Προέδρου… είναι αλήθεια πάντως!) να μας επιτρέψει να επιστρέψουμε και εμείς σχετικά σύντομα σ’ αυτή την τροχιά.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , , ,