Νέο Mercedes-Benz Antos: Με το ολοκαίνουργιο Antos η Mercedes-Benz πρωτοπορεί και δημιουργεί μια νέα κατηγορία φορτηγών, που μοιάζει κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της χειμαζόμενης ελληνικής αγοράς.

 

Με δεδομένη την οικονομική κρίση που μαστίζει την ευρωπαϊκή περιφέρεια (και που πλέον χτυπά και την πόρτα πια της ίδιας της Γερμανίας που αναθεωρεί προς τα κάτω τους ρυθμούς ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια) μοιάζει παράδοξο να μιλάμε για ένα φορτηγό που έρχεται να ανατρέψει δεδομένα και αντιλήψεις δεκαετιών. Όμως η Mercedes-Benz δεν φαίνεται να καταλαβαίνει από  κρίση, και εκτιμώντας –μάλλον σωστά- ότι τώρα είναι το κατάλληλο timing βγάζει από το μανίκι της έναν ακόμη άσσο: το ολοκαίνουργιο από κάθε άποψη Antos. Ένα φορτηγό που όχι μόνο διαμορφώνει εξ αρχής τις ισορροπίες στην γκάμα της ίδιας της εταιρίας. Αλλά που –πολύ περισσότερο- έρχεται να αλλάξει το τοπίο στην ευρωπαϊκή μεταφορά, προσθέτοντας μια νέα και άκρως σημαντική όπως φαίνεται κατηγορία: των «βαρέων διανομών» (προσπαθώντας να αποδώσουμε σωστά και χωρίς περιττά λόγια το «Heavy Distribution» των Γερμανών).

Τι σημαίνει αυτό σε απλά ελληνικά; Απλά σκεφτείτε οτιδήποτε κινείται μεταξύ των 18 και 26 τόνων. Με άλλα λόγια ένα φορτηγό κάτω από το μεγάλο, Διεθνών Μεταφορών, Actros και πάνω από το πιο «αστικό» Atego. Mε απεριόριστες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου, από χαμηλό έως υψηλό τονάζ, με δεκάδες εκδόσεις και πλήθος νέων τεχνολογιών. Εν ολίγοις ένα όχημα που μπορεί να κινείται σε μεγάλες διαδρομές και με την ίδια άνεση ν’ αφήνει τον αυτοκινητόδρομο και να κάνει το ίδιο τη διανομή των προϊόντων μέσα στην πόλη. Προφανώς οι Γερμανοί της Μercedes-Benz δεν ανακάλυψαν την πυρίτιδα, καθώς και άλλοι κατασκευαστές προσπάθησαν –όχι με επιτυχία- να λύσουν αυτό το σταυρόλεξο. Όμως είναι η Mercedes που δίνει για πρώτη φορά την πιο πλήρη απάντηση στο πρόβλημα, κατασκευάζοντας ένα φορτηγό που σίγουρα θ’ αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την λεγόμενη και «εθνική μεταφορά» στα επόμενα χρόνια.

Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

Η συνταγή είναι απλή αλλά πολύ δύσκολη στην εκτέλεση. Και το Antos φαίνεται να έχει όλα τα συστατικά στην σωστή δόση. Και με την σωστή εκτέλεση. Πάρτε για παράδειγμα την καμπίνα. Κρατάει όλα τα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας που εμφανίστηκε με το Actros όμως διατηρεί τις πρέπουσες αποστάσεις μένοντας στα 2,3 μέτρα μάξιμουμ πλάτος. Τα κέρδη πολλαπλά: διαφοροποίηση από τον μεγάλο αδελφό χωρίς όμως να μην δείχνει «μεγάλο» ενώ παράλληλα είναι πολύ πιο προσαρμόσιμο στον ρόλο του διανομέα λόγω μικρότερου πλάτους. Παράλληλα υπάρχουν τρεις καμπίνες, δύο στον τύπο ClassicSpace και μία μεγαλύτερη με την ονομασία CompactSpace (η οποία έχει χώρο πίσω από τα καθίσματα και μπορεί να δεχτεί και κρεβάτι προαιρετικά).

Ένα ακόμα σημαντικό επίτευγμα των σχεδιαστών (και ένδειξη του πόσο πολύ ψάχτηκε το Antos) είναι ότι ο χώρος της καμπίνας σε τίποτα δεν θυμίζει «μικρό» φορτηγό. Το αντίθετο μάλιστα, μονίμως έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μία μικρή εκδοχή του Actros καθώς όλα γύρω, από την σχεδίαση του ταμπλό, μέχρι τους χώρους, θυμίζουν εκείνο. Ως προς τους χώρους πάντως, ακόμα και στην περίπτωση που ο κινητήρας εισχωρεί στο μάξιμουμ μέσα στην καμπίνα (στα 320 χιλιοστά) σε καμιά περίπτωση δεν αισθάνεσαι στριμωγμένος, ενώ ακόμα και στις μικρότερες εκδόσεις της καμπίνας ο χώρος που έχει ο οδηγός πάνω και γύρω από το κεφάλι του θυμίζει σαφώς μεγαλύτερη κατηγορία. Όσο για την καμπίνα οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους. Πρόκειται για ένα Actros υπό κλίμακα, χωρίς εκπτώσεις ούτε στις παροχές, ούτε στην άνεση ούτε –βεβαίως- στην ποιότητα. Στις λίγες ώρες που ήμασταν μαζί του στο Ντίσελντορφ δεν μας πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό ότι βρισκόμαστε σε κάτι πιο «φθηνό» ή λιγότερο προσεγμένο, ενώ μονίμως είχαμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε μέσα σε ένα Actros (απλά λίγο πιο  χαμηλό και ευέλικτο).

ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Τα πιο σημαντικά νέα βεβαίως αρχίζουν μετά την καμπίνα και αφορούν  τις σχεδόν αμέτρητες εκδόσεις στις οποίες μπορεί να βγει το Antos. Λόγω του περιορισμένου χώρου θα σας δώσουμε τις παραμέτρους και κάνετε εσείς τον… πολλαπλασιασμό! Έχουμε και λέμε:

  • Τρεις κινητήρες στα 7,7 (χάρμα οφθαλμών και απόδοσης ο «μικρός»), 10,7 και 12,8 λίτρα.
  • Δεκατρία (!) επίπεδα ισχύος που ξεκινούν από τους 238 και φθάνουν ούτε λίγο ούτε πολύ στους 510 ίππους (είπε κανείς τίποτα για «μικρό» φορτηγό;)
  • Δύο κιβώτια ταχυτήτων Power Shift 3ης γενιάς με 12 και 8 σχέσεις (και νέο λογισμικό για τις ανάγκες του Antos, ανάλογα την ισχύ του κινητήρα).
  • Έντεκα (!) μεταξόνια στην έκδοση σασί από 3,7 έως 6,7 μέτρα
  • Έκδοση τράκτορα με δύο ή τρεις άξονες και μεταξόνια από 2,65 έως 4 μέτρα.
  • Δύο διαφορετικές «οικογένειες» αμαξωμάτων, την «Loader» για μεγιστοποίηση του ωφέλιμου φορτίου, και την «Volumer» για τον μεγαλύτερο δυνατό όγκο (με το χαμηλότερο πλαίσιο μέχρι σήμερα σε φορτηγό της Mercedes).
  • Τρεις καμπίνες με διαφορετικά μήκη και χώρους.

Όπως αντιλαμβάνεστε οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν είναι σχεδόν αμέτρητοι. Και είναι προφανές ότι η Mercedes-Benz προσπάθησε –και τελικά κατάφερε- να κατασκευάσει ένα φορτηγό που μπορεί να ετοιμαστεί από το εργοστάσιο ακριβώς στα μέτρα και τις ανάγκες του μεταφορικού έργου του εκάστοτε πελάτη. Μάλιστα είναι τέτοια η προσοχή στην λεπτομέρεια ώστε η ίδια η εταιρία έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδοχές πάνω στο πλαίσιο για να μην χρειάζεται να «κόβεται και να ράβεται» το φορτηγό για να μπει η υπερκατασκευή.

Από εκεί και πέρα είναι περιττό να σημειώσουμε ότι  το Antos εφοδιάζεται με ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει στην αγορά στα ηλεκτρονικά και τα συστήματα ασφαλείας. Ενώ και για άλλη μια φορά η Mercedes-Benz κρατάει τα σκήπτρα της Euro 6 κούρσας με τους κινητήρες της να πληρούν από τώρα –και όλοι βεβαίως σε παραγωγή και όχι στα «χαρτιά»- τις προδιαγραφές αυτές.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Συνοψίζοντας, μέσα από αυτή την σύντομη αναφορά (δεν γίνεται και αλλιώς…) είναι προφανές ότι το Antos είναι ένα άκρως σημαντικό φορτηγό για την ευρωπαϊκή μεταφορά. Και μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την χώρα μας, καθώς καλύπτει όλες τις ανάγκες (εκτός από διεθνή μεταφορά) του έλληνα αυτοκινητιστή. Πρόκειται για ένα εργαλείο μπαλαντέρ, με δεκάδες ικανότητες και την γνωστή ποιότητα της Γερμανικής εταιρίας, που αλλάζει πολλές από τις μέχρι τώρα αντιλήψεις για την κατηγοριοποίηση των φορτηγών. Και που δημιουργεί ένα εντελώς νέο τοπίο σε μια εποχή που το κέρδος και τα λειτουργικά έξοδα είναι ο νούμερο ένα παράγοντας για την αγορά και την εκμετάλλευση ενός φορτηγού.

Μπορεί να έχασε –άδικα- τον μάλλον προσχηματικό πλέον τίτλο του «Φορτηγού της Χρονιάς», όμως είμαστε σίγουροι ότι θα κερδίσει τον πιο σημαντικό τίτλο της επόμενης πενταετίας: «Το Φορτηγό της Αγοράς». Και αυτό είναι μάλλον πιο σημαντικό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 

OM 471: Κύλινδροι/Βαλβίδες: 6c/24V Κυβισμός (λίτρα) 12,8 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 510/1.800 * 476/1.800 * 449/1.800 * 421/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.500 /1.100 * 2.300/1.100 * 2.200/1.000 * 2.100/1.100 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 132 x 156 Εκπομπές καυσαερίων Εuro 6

OM 470: Κύλινδροι/Βαλβίδες: 6c/24V Κυβισμός (λίτρα) 10,7 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 428/1.800 * 394/1.800  * 360/1.800  * 326/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.100 /1.100 * 1.900/1.100 * 1.800/1.000 * 1.700/1.100 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 125 x 145 Εκπομπές καυσαερίων Εuro 6

OM 936: Κύλινδροι/Βαλβίδες: 6c/24V Κυβισμός (λίτρα) 7,7 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 354/2.200 * 320/2.200 * 299/2.200 * 272/2.200 * 238/2.200 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.400 /1.200 * 1.300/1.200 * 1.200/1.200 * 1.100/1.200 1.000/1.200 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 110 x 135 Εκπομπές καυσαερίων Εuro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Έξι πλήρως αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων, τα τέσσερα με 12 σχέσεις, ένα με 8 σχέσεις και ένα με 16 σχέσεις, από το G140-8 μέχρι το G281-12. Με εξαίρεση το βασικό κιβώτιο G14-8 όλα τα άλλα (PowerShift 3) είναι διαθέσιμα με τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Economy, Power και Fleet). Σχέσεις μετάδοσης από i=3,9 έως i=5,2

ΚΑΜΠΙΝΑ: Καμπίνες ClassicSpace S, ClassicSpace M και CompactSpace M με πλάτος 2,300 μ., μήκη 1,700 μ. και 2,000 μ. αντίστοιχα. Δυνατότητα τοποθέτησης κρεβατιού διαστάσεων 2.000 x 600 χιλ.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS με ASR, Brake Assist και Hill Holder. Προαιρετικά μηχανόφρενο με δύναμη πέδησης έως 400 kW και επίσης προαιρετικά retarder νερού με ροπή πέδησης έως 3.500 Nm.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Στάνταρ: Stability Control Assist. Προαιρετικά: Active Brake Assist 3, Proximity Control Assist (με λειτουργία stop-and-go), Attention Assist, Lane Keeping Assist, Roll Control Assist, Tyre Pressure Monitoring System, αισθητήρες φώτων υαλοκαθαριστήρων και σύζευξης.

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ – ΣΕΡΒΙΣ: Γενική εγγύηση ενός έτους και δύο έτη για τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης. Τυποποιημένη συντήρηση και αλλαγή λιπαντικών κάθε 120.000 χλμ. ή κάθε 150.000 χλμ. σε συνδυασμό με το «FleetBoard Vehicle Management».

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ

Ελκυστήρες 4x2 / 6x2:  Μεταξόνιο 2αξονικά: 3,550 – 4,000 μ. 3αξονικά: 1ος-2ος άξονας: 2,650 – 3,550 μ. Μεικτό βάρος 18.000 κιλά, συνδυασμένο μεικτό έως 40.000 κιλά Ελαστικά 295/55 R22,5 Ρεζερβουάρ 390 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 60 λίτρα

Πλαίσια 4x2 / 6x2 /6x4: Μεταξόνιο 11 διαφορετικά μήκη από 3,700 έως 6,700 μ. με διαφορά 300 χιλ. Μεικτό Βάρος 18.000 κιλά, συνδυασμένο έως 40.000 κιλά Ελαστικά 295/55 R22,5 Ρεζερβουάρ 390 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 60 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,