Νέο Setra ComfortClass 500: Η παρουσίαση κάθε νέου Setra είναι γεγονός πρώτου μεγέθους για την παγκόσμια αγορά λεωφορείων. Κάτι που συμβαίνει και αυτή τη φορά με την ολοκαίνουργια και άκρως εντυπωσιακή σειρά 500.

 

Πολλοί λένε ότι αν είσαι ο πρώτος στον τομέα σου δεν χρειάζεται να το αποδεικνύεις. Για την Setra (και για τους ανθρώπους της) αυτό μάλλον δεν ισχύει. Και αυτό φαίνεται σε κάθε έκφανση της μάρκας. Αλλά και στο πως βρίσκονται διαρκώς σε μία κίνηση, σε μία μόνιμη αναζήτηση του καινούργιου και του πρωτοποριακού. Στις μέρες μας δεν αρκεί το όνομα. Χρειάζεται και η ουσία. Και η νέα σειρά 500 είναι αυτό ακριβώς: η δήλωση της Setra ότι ήταν και θα παραμείνει το σημείο αναφοράς στα ευρωπαϊκά λεωφορεία.

Από που ν’ αρχίσουμε και που να τελειώσουμε την αναφορά μας στη νέα σειρά (με δεδομένο ότι σύντομα θα υπάρξει και δοκιμή επί ελληνικού εδάφους). Από την σχεδίαση; Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο το πως κατάφεραν να πάρουν ένα ήδη κλασικό σχήμα και να το εξελίξουν σε τέτοιο βαθμό που να έρχεται από το μέλλον. Και δεν είναι μόνο η νέα, πιο δυναμική γραμμή. Είναι ότι όλο αυτό γίνεται έχοντας κατά νου σημαντικούς τομείς που άπτονται της πρακτικότητας. Το νέο παρπμπρίζ για παράδειγμα είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μειώνει κατά 20% τον αεροδυναμικό συντελεστή (και αυτό από μόνο του να επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης κατά 5%). Το μήκος μεγάλωσε κατά 95 χιλιοστά, τα περισσότερα εκ των οποίων «πήγαν» στο εμπρός μέρος, με σημαντικά ωφέλη στον χώρο του οδηγού αλλά και στο άνοιγμα της εμπρός πόρτας. Αλλά και πίσω, το νέο σχέδιο πέρα από ιδιαίτερα μοντέρνο, δίνει και αυτό έμφαση στην λειτουργικότητα, με τους νέους αεραγωγούς του κινητήρα να εντυπωσιάζουν με το σχήμα τους αλλά και να εξασφαλίζουν την έξτρα ψύξη που χρειάζονται οι κινητήρες Euro 6.

Xάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις και τον υψηλότερο διάδρομο (στα 2,1 μέτρα πλέον), οι επιβάτες απολαμβάνουν ίσως το πιο άνετο λεωφορείο της κατηγορίας του. Μεγάλα κανάλια ανοιχτού τύπου διατρέχουν όλο το αμάξωμα, ενώ χάρη στην σχεδίαση των πλευρικών παραθύρων μπαίνει πολύ περισσότερο φως στο εσωτερικό. Θέματα που άπτονται της ποιότητας κατασκευής, της άνεσης, των ευκολιών στον επιβάτη είναι «ταμπού» για την Setra, ενώ σ’ αυτή τη νέα γενιά, το «ντύσιμο» της οροφής με ύφασμα δίνει έναν έξτρα αέρα πολυτέλειας στην όλη κατασκευή.

Η αύξηση του μήκους δόθηκε όπως είπαμε σχεδόν όλη στον οδηγό. Κάτι που δημιουργεί ίσως την πιο άνετη και σαφώς την πιο premium θέση οδήγησης για τον επαγγελματία που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι. Ένα τιμόνι που μαζί με τα παρελκόμενα είναι αρκετά διαφορετικό από ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα (για παράδειγμα υιοθετείται και εδώ ο επιλογέας του κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού), ενώ και ο πίνακας οργάνων, φτιαγμένος από πολύ ακριβά πλαστικά, είναι ένα υπόδειγμα απλότητας και λειτουργικότητας. Διαθέτοντας παράλληλα όλα εκείνα που περιμένει κανείς σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, τόσο σε ότι αφορά την άνεση του οδηγού, όσο και σε ότι έχει να κάνει με την διευκόλυνσή του στην ικανοποίηση και την ασφάλεια των επιβατών.

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ SETRA 

Πέρα από την νέα σχεδιαστική αντίληψη στο εξωτερικό, σημαντικά είναι και τα νέα που υπάρχουν κάτω από το αμάξωμα. Η λογική της κατασκευής παραμένει η ίδια, όμως αυτή τη φορά το πλαίσιο αλλά και τα μηχανικά μέρη είναι ακόμα πιο στιβαρά, δημιουργώντας ένα σύνολο που σίγουρα ξεχωρίζει στον τομέα αυτό (καλύπτει μεταξύ άλλων και την οδηγία ΕCE R66/01). Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται ακόμα πιο εύκολη από την μεγαλύτερη εμπρός πόρτα και τα τρία σωστά διαβαθμισμένα σκαλοπάτια, ενώ λίγο μεγαλύτερος είναι και ο χώρος για τις αποσκευές (λόγω της τοποθέτησης λίγο πιο ψηλά του πλαισίου).

Σε ότι αφορά τους κινητήρες, σε αρχική φάση θα τοποθετηθεί ο γνωστός ΟΜ 470 των 10,7 λίτρων, με απόδοση 425 ίππους και 2.100 Νm ροπής, προδιαγραφών Euro 6 βεβαίως. Θα συνδυάζεται με το νέο Powershift GO 250-8 (το οποίο έχει επανασχεδιαστεί για την μεγαλύτερη ροπή) προγραμματισμένο ειδικά για το λεωφορείο, και θα συνοδεύεται από το ήδη γνωστό retarder νερού που εξασφαλίζει υψηλή πέδηση της τάξης των 3.500 Nm. Όλα αυτά συνδυάζονται με τα ήδη γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας των λεωφορείων της εταιρίας (EBS, ESP, ASR κ.λπ.) ενώ έχουν προστεθεί και έξτρα «από μηχανής θεοί» όπως το σύστημα ΑΤΑS (το οποίο αντιλαμβάνεται πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος και τον προειδοποιεί να σταματήσει) και το TPMS (το οποίο παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την πίεση στα ελαστικά).

Κλείνουμε εδώ λέγοντας ότι αυτή είναι μία… ελάχιστη περίληψη των όσων νέων τεχνολογιών και σχεδιαστικών καινοτομιών φέρνει η σειρά 500 στην ευρωπαϊκή αγορά λεωφορείων. Θα επανέλθουμε σύντομα με δοκιμή και αναλυτική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους, όπου παρά τις οικονομικές δυσκολίες έχουμε την πεποίθηση ότι το νέο λεωφορείο θα αρέσει. Και θα αρέσει πολύ. Είναι ωραίο να είσαι ο αρχηγός. Αλλά ακόμα πιο ωραίο να αποδεικνύεις γιατί είσαι ο αρχηγός.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,