Mercedes-Benz Sprinter Travel 65: Ταξιδεύουμε στην Κρήτη και σας παρουσιάζουμε ένα από τα καλύτερα Sprinter της ελληνικής αγοράς: το εξαιρετικό Travel 65 του Γιώργου Φιορέτζη.

 

Ποιός άραγε θα το πίστευε πριν μερικά χρόνια, την εποχή των παχέων αγελάδων και των επιδοτήσεων για αλόγιστες αγορές πανάκριβων τριαξονικών υπερβολών. Ότι θα φθάναμε κάποια στιγμή που ακόμα και η αγορά ενός Sprinter θα ήταν γεγονός για την ελληνική πραγματικότητα. Αρκεί όμως κανείς να βρεθεί για ένα πρωϊνό στην Κνωσσό και θα διαπιστώσει το προφανές: ότι ακόμα και στην «πρώτη γραμμή της μάχης» του ελληνικού τουρισμού, το Sprinter είναι και θα συνεχίσει να είναι η ραχοκοκαλιά της μεταφοράς.

Ευέλικτο και εύκολα προσαρμόσιμο σε κάθε είδους ανάγκη, το κομψοτέχνημα μηχανικής της Mercedes (και οι κάθε λογής κλώνοι του) είναι θαρρείς κομμένο και ραμένο στα μέτρα της νέας εποχής για την χώρα μας. Ιδίως για τον επαγγελματία που βλέπει πέρα από τον εντυπωσιασμό και εστιάζει το τι μένει στην τσέπη του στο τέλος της ημέρας. Και εκεί, με την κατάλληλη χρήση, το Sprinter είναι κυριολεκτικά άπαιχτο.

Ιδίως αν πρόκειται για Sprinter όπως αυτό που σας παρουσιάζουμε εδώ. Φτιαγμένο από την ίδια την Mercedes (όσοι γνωρίζουν, δεν χρειάζονται περισσότερες κουβέντες επ’ αυτού), και μάλιστα στην κορυφαία του εκδοχή. Το Travel 65 είναι το μεγαλύτερο της γκάμας που κατασκευάζει η ίδια η γερμανική εταιρία, με μήκος που φθάνει στα 7,7 μέτρα και θέσεις για 18+1 επιβάτες. Παράλληλα, πέρα από το μεγαλύτερο μέγεθος από τα μικρότερα αδέλφια του είναι και αυτό που αποτελεί την βιτρίνα για ότι πιο εξελιγμένο έχει η εταιρία. Τόσο σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη όσο και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Και πάνω απ’ όλα σε ότι έχει να κάνει με την άνεση και την ευζωία των επιβατών, όπου ο παραλληλισμός με ένα «μικρό Travego» δίνει τον τόνο για το πως αντιμετωπίζει την κατηγορία.

Το γαλάζιο κρητικό Travel 65 είχε σχεδόν τα πάντα. Κυρίαρχα στοιχεία ο μεγάλος κινητήρας με τους 190 ίππους που σχεδόν ισοπεδώνει κάθε ανηφόρα του  νησιού (και είναι πολλές…) ανεξαρτήτως επιβατών και φορτίου. Ο συνδυασμός με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι σχεδόν αξεπέραστος, με τον οδηγό να έχει ανα πάσα στιγμή την σωστή δύναμη ανάλογα με τις απαιτήσεις του φορτίου και του δρόμου.

TRAVEGO ΓΙΑ 18

Εξίσου σημαντικό στοιχείο –αν όχι σημαντικότερο για τον επιβάτη- είναι το σαλόνι του αυτοκινήτου. Εδώ οι Γερμανοί έχουν προσπαθήσει ώστε να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που σε τίποτα δεν θα θυμίζει mini-bus. Tα εξαιρετικά καθίσματα –ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί η εταιρία και στα τουριστικά της- είναι ότι πιο άνετο έχουμε συναντήσει σε Sprinter, κάτι που επιβεβαίωσαν με ενθουσιώδη σχόλια και οι επιβάτες που βρίσκονταν στο δρομολόγιο εκείνη την ημέρα. Ιδιαίτερα άνετα και όμορφα σε κατασκευή, έχουν επαρκέστατο χώρο ακόμα και για τους πιο εύσωμους επιβάτες, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που πραγματικά απολαμβάνεις να ταξιδεύεις.

Σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση και την άψογη ποιότητα κατασκευής, η διαβίωση μέσα στο Travel 65 είναι μια πραγματικά μοναδική εμπειρία. Συνυπολογίζοντας και διάφορες άλλες παροχές, όπως το εξαιρετικό ηχοσύστημα, ή ο απίστευτος κλιματισμός (παγώνει μέσα σε ελάχιστα λεπτά, ακόμα και με το αυτοκίνητο για ώρες στον ήλιο) το μεγάλο Sprinter της Mercedes δείχνει να ψάχνει για αντίπαλο στην κορυφή της κατηγορίας.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τρόπο που το αυτοκίνητο κινείται στον δρόμο. Χάρη στην αερανάρτηση, το γερμανικό mini bus μοιάζει να «σιδερώνει» κάθε είδους ανωμαλία των δρόμων, δίνοντας την εντύπωση ότι κινείσαι πάνω σε ένα στρώμα «αφρού», χωρίς αναπηδήσεις και τραντάγματα. Ότι καλύτερο για τον επιβάτη, ιδίως αυτόν που έχει μάθει «αλλιώς» στην χώρα του, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου και το πρεστίζ της εταιρίας που το χρησιμοποιεί.

ΙΔΑΝΙΚΟ ΖΕΥΓΑΡΙ

Ένα λεωφορείο, ακόμα και το πιο καλό, θα ήταν ένα άψυχο πράγμα αν δεν συνοδευόταν από έναν αντίστοιχο ιδιοκτήτη. Και ο κύριος Γιώργος Φιορέτζης ήταν μια πραγματική αποκάλυψη. Και μία σαφής ένδειξη ότι τίποτα δεν έχει χαθεί οριστικά, αν άνθρωποι σαν αυτόν, απόλυτα επαγγελματίες και με μεράκι για την δουλειά, συνεχίζουν και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην μεταφορά.

Ο κύριος Γιώργος είναι θα έλεγες το ιδανικό ταίρι για το κορυφαίο mini bus της Mercedes. Mερσεντάκιας από κούνια, και λάτρης του ωραίου όσο και αν κοστίζει, «δένει» απόλυτα με το γαλάζιο διαμάντι της γερμανικής εταιρίας. Στις λίγες ώρες που ζήσαμε μαζί του, θαυμάσαμε τον τρόπο που αντιμετωπίζει την δουλειά του (με απόλυτο επαγγελματισμό), μάθαμε αρκετά πράγματα για τις δυσκολίες της μεταφοράς και του τουρισμού στο νησί, και πάνω απ’ όλα απολαύσαμε έναν οδηγό που με εμπειρία και σιγουριά κινούσε το μεγάλο Sprinter με χορευτικές κινήσεις στα στενά και τις ανηφόρες του δρομολογίου.

Το τι δηλώνει ο ίδιος για το αυτοκίνητο, και πόσο ικανοποιημένος είναι από την αγορά του, έχει βεβαίως την δική του σημασία. Το γεγονός όμως ότι το Sprinter του είναι περιζήτητο από τα πιο απαιτητικά τουριστικά γραφεία του νησιού, δείχνει την ουσία του πράγματος. Ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο ουσιαστικά σε τοποθετεί σε άλλη κλάση, σε ξεχωρίζει από το σωρό, και το όποιο παραπάνω κόστος κατά την αγορά (αυτό ελέγχεται αν συμβαίνει και στην πράξη…) αποσβαίνεται πολύ πιο γρήγορα. Και σε κάθε περίπτωση πολύ πιο εύκολα και πιο άνετα είτε είσαι οδηγός είτε ο επιχειρηματίας που το έχει στην ιδιοκτησία του.

Αφήνοντας πίσω την Κρήτη, τον κύριο Φιορέτζη και τον υιό Φραγκίσκο (με τα πιο τρελαμένα 56 χιλιοστά στον Άγιο Νικόλαο, ξέρει αυτός…), αλλά και το υπέροχο από κάθε άποψη Travel 65, η αίσθηση είναι ότι μπορούμε να καταφέρουμε να ξεφύγουμε από το βραχνά της κρίσης.

Αν σε τέτοιους τομείς αιχμής όπως ο τουρισμός δώσουμε αυτό το κάτι παραπάνω, μια λογισμένη «κουζουλάδα» ας πούμε, είτε σε επαγγελματισμό (βλέπε οδηγός), είτε σε αυτοκίνητο (βλέπε Sprinter) τότε έχουμε ελπίδες. Τουλάχιστον εμείς, επιστρέφοντας το βράδυ με το αεροπλάνο από το Ηράκλειο πίσω στην Αθήνα, αισθανόμασταν σαφώς πιο αισιόδοξοι απ’ ότι ήμασταν όταν ξεκινούσαμε το ίδιο πρωί.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 642 DE 30 LA, Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c/16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.987 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 440/1.600-2.600 Εκπομπές καυσαερίων Euro 5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ECOGear 6+1 συγχρονισμένων σχέσεων με πνευματική υποβοήθηση

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας με GFRP αερανάρτηση, ενισχυμένη αντιστρεπτική ράβδος. Πίσω: Κινητήριος υποειδής άξονας, με GFRP αερανάρτηση.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρντ ABS, ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης της πέδησης BAS, σύστημα αντιολίσθησης ASR και ESP. Στάνταρντ, δευτερεύον σύστημα πέδησης retarder AE 30-35 με δυνατότητα χειρισμού με το χέρι ή το πόδι.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 7,700 μ. Πλάτος 1,993 μ. Ύψος 2,875 (με κλιματισμό) μ. Μεταξόνιο 4,325 μ. Πρόβολος εμπρός 1,004 μ. Πρόβολος πίσω 2,371 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 15,6 μ. Γωνία προσέγγισης 27ο Γωνία αναχώρησης 11ο Μικτό Βάρος 5.450 κιλά Καθίσματα (Travel Star Xtra) 18+1+1 Απόσταση μεταξύ των καθισμάτων 730 – 920 χιλ. Εσωτερικό ωφέλιμο ύψος διαδρόμου 1,900 μ. Χώρος αποσκευών 2,0 κυβ. μέτρα Ελαστικά 205/75 R16C Ρεζερβουάρ καυσίμου 75 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,