Στη Solaris πιστεύουν πολύ στην ηλεκτροκίνηση και στα οφέλη αυτής, όχι μόνο για το περιβάλλον αλλά και για τις συνθήκες διαβίωσης εντός των μεγαλουπόλεων.

Η εμπειρία του κορυφαίου κατασκευαστή λεωφορείων τύπου τρόλεϊ  στην Ευρώπη είναι μεγάλη, έχοντας εφοδιάσει ήδη μεγάλο αριθμό πελατών με υβριδικά οχήματα αλλά και εφαρμόσει λύσεις ηλεκτροκίνησης σε δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς. 

Καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής έκθεσης, οι Πολωνοί είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν μεταξύ άλλων στο κοινό το νέο Solaris Urbino Electric, μέσω του οποίου καταφέρνουν να μεταφέρουν την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στα 12μετρα λεωφορεία. Η κεντρική μονάδα παροχής ενέργειας του λεωφορείου είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 160 kW τον οποίο παρέχει στη Solaris η γερμανική Vossloh Kiepe. Η τοποθέτηση του κινητήρα στο πλαίσιο δεν απαιτεί αλλαγές στους άξονες σε σχέση με τις «συμβατικές» εκδόσεις του Urbino και έτσι κινητήριος άξονας εξακολουθεί να είναι ο αξιόπιστος ZF AV 132.

Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της ηλεκτροκίνησης έκδοσης είναι η δυνατότητα επανάκτησης και αποθήκευσης της ενέργειας που εκλύεται κατά την πέδηση, σε μπαταρίες χωρητικότητας 210 kWh. Έτσι, το λεωφορείο μπορεί να διανύσει απόσταση έως και 120 χλμ. χωρίς να απαιτείται η φόρτιση των συσσωρευτών. Το Solaris Urbino Electric μπορεί να μεταφέρει έως και 85 επιβάτες εκ των οποίων 32 καθήμενους ενώ διαθέτει πάτωμα με μικρή απόσταση από το έδαφος για εύκολη πρόσβαση.

ΠΡΕΜΙΕΡΑ URBINO 12 U

Το νέο Urbino 12 U είναι ένα υπεραστικό 12μετρο λεωφορείο χαμηλού πατώματος που προσφέρει πρόσβαση στο εσωτερικό του χωρίς σκαλοπάτια. Συνδυάζει επίσης την άνεση με την μεγάλη χωρητικότητα επιβατών, με 44 καθίσματα στη διαμόρφωση με μια μονή πόρτα εμπρός και μια διπλή στη μέση του αμαξώματος. Ο κινητήρας D20, οριζόντιας τοποθέτησης, από την MAN,  με χωρητικότητα 10,5 λίτρων και απόδοση 360 ίππων φροντίζει για την κίνηση του λεωφορείου. Στη γραμμή κίνησης ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με τα αυτόματα κιβώτια Voith DIWA και ZF Ecolife.

Εν τω μεταξύ, παρούσα στο περίπτερο της πολωνικής φίρμας ήταν η ανανεωμένη έκδοση του InterUrbino, που τώρα έρχεται με βελτιωμένα χαρακτηριστικά και update σε στοιχεία του εξοπλισμού να προσφέρει μεγαλύτερη υπεραξία στις επιχειρήσεις λεωφορείων. Το InterUrbino είναι κατάλληλο για περιφερειακές μεταφορές επιβατών, διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος, 12 και 12,8 μέτρων, τρεις τύπους κινητήρων (από DAF, Commins και Iveco) και τέσσερα διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων (τα τρία αυτόματα). Ανάλογα την έκδοση, το λεωφορείο μπορεί να εφοδιαστεί με έως και 59 καθίσματα, προσφέρει δύο πόρτες, ακόμα και τη δυνατότητα ράμπας για καροτσάκι. Υπάρχουν φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED τόσο στο θάλαμο επιβατών όσο και στα φανάρια που πλέον περιλαμβάνουν και τα φώτα ημέρας. Φυσικά δεν λείπουν από τον τομέα της ασφάλειας τα EBS και ESP.

Τέλος, η εταιρία παρουσίασε τα Urbino 12,9 και Urbino 18,75 με λίγο περισσότερο χώρο στο θάλαμο επιβατών. Πρόκειται ουσιαστικά για επιμηκυμένες εκδοχές των Urbino 12 και Urbino 18 κατά 90 και 75 εκατοστά αντίστοιχα, διαφορά που αρκεί για να προσφέρει μια ακόμα σειρά καθισμάτων. Το επιπλέον μήκος έχει προστεθεί στο μεταξόνιο, μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου άξονα, κάτι που αύξησε τον κύκλο στροφής του αρθρωτού λεωφορείου στα 24,1 μέτρα. Το εν λόγω λεωφορείο εφοδιάζεται με κινητήρα DAF 9,2 λίτρων και απόδοσης 265 kW. Συνδυάζεται δε στη γραμμή κίνησης με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DIWA της Voith Turbo.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,